Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik nieuwe titels (o.a. Cyberpunk) op 1440p (medium settings) soepel kunnen draaien. Oudere games (o.a. Overwatch) graag ook op 144Hz.
Daarnaast ook gebruikt voor programmeer- en data-analyse werk, vnl. in Python (pandas), waardoor ik liefst 32gb RAM neem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag max 800-1000€ uitgegeven (exclusief videokaart & peripherals)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT had ik een aantal maanden geleden gekocht en neem ik mee naar dit systeem. Scherm, toetsenbord, muis etc. gebruik ik ook van m'n vorig systeem. Tot slot heb ik nog een extra SSD (Samsung 860 EVO 1TB) die ik ook hergebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De Ryzen 5600x heb ik alvast op de kop kunnen tikken. Ik keek dus richting een B550 moederbord, idealiter met bluetooth&wifi. Hierdoor lijkt dit wel prijzig te worden. Ik zag echter dat MSI een cashback-actie heeft, waardoor de prijs toch iets gedrukt wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er hoeft niks echt high-end te zijn, eerder een goede balans van prijs/kwaliteit.
Ga je overklokken?
Niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Bij dit alles had ik 3 vragen:
1. Welk soort voeding neem ik best hierbij?
Via pcpartpicker kwam ik uit op een schatting van 439W. Voor de zekerheid dacht ik best op 650W te mikken.
Eventueel een be quiet! Straight Power 11 650W? Deze lijkt echter wat duur.
2. Is de stock koeling voldoende?
Ik ben van plan de stock cooler van de 5600x te gebruiken. Zorgt dit, samen met de gekozen behuizing, voor voldoende koeling?
3. Zijn er compatibiliteitsproblemen of goede alternatieven die ik over het hoofd zie?
Met dit systeem wil ik nieuwe titels (o.a. Cyberpunk) op 1440p (medium settings) soepel kunnen draaien. Oudere games (o.a. Overwatch) graag ook op 144Hz.
Daarnaast ook gebruikt voor programmeer- en data-analyse werk, vnl. in Python (pandas), waardoor ik liefst 32gb RAM neem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag max 800-1000€ uitgegeven (exclusief videokaart & peripherals)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT had ik een aantal maanden geleden gekocht en neem ik mee naar dit systeem. Scherm, toetsenbord, muis etc. gebruik ik ook van m'n vorig systeem. Tot slot heb ik nog een extra SSD (Samsung 860 EVO 1TB) die ik ook hergebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De Ryzen 5600x heb ik alvast op de kop kunnen tikken. Ik keek dus richting een B550 moederbord, idealiter met bluetooth&wifi. Hierdoor lijkt dit wel prijzig te worden. Ik zag echter dat MSI een cashback-actie heeft, waardoor de prijs toch iets gedrukt wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er hoeft niks echt high-end te zijn, eerder een goede balans van prijs/kwaliteit.
Ga je overklokken?
Niet van plan om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Bij dit alles had ik 3 vragen:
1. Welk soort voeding neem ik best hierbij?
Via pcpartpicker kwam ik uit op een schatting van 439W. Voor de zekerheid dacht ik best op 650W te mikken.
Eventueel een be quiet! Straight Power 11 650W? Deze lijkt echter wat duur.
2. Is de stock koeling voldoende?
Ik ben van plan de stock cooler van de 5600x te gebruiken. Zorgt dit, samen met de gekozen behuizing, voor voldoende koeling?
3. Zijn er compatibiliteitsproblemen of goede alternatieven die ik over het hoofd zie?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 168,04 | € 168,04 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 475,- | € 475,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 94,82 | € 94,82 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 135,90 | € 135,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 99,- | € 99,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.281,76 |