Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zoek een?
Android telefoon

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn geheugen faalt... Er staat me iets bij van dat er werd afgeraden om chinese telefoons, zoals oppo, xiaomi, huawei, aan te schaffen omdat dat dubieus was mbt de Chinese overheid, afluistersoftware en zulke dingen

Maar ik kan het nergens terugvinden. Is dit iets om mee te nemen in een overweging of maak ik me om niks druk?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je maakt je inderdaad druk om niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
ChinaGeek schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
Je maakt je inderdaad druk om niks.
Klinkt zeker als een overtuigend antwoord. In de tussentijd verzamelt je telefoon wel al je gegevens, inclusief biometrische gegevens, locatiegeschiedenis, email, etc. En was het grootste argument van Huawei niet dat "de Amerikanen doen het ook!"

Als ik een baas van Huawei was dan had ik die advocaten gelijk ontslagen. Pijnlijk gênant. :')

En bij die andere bedrijven zit er natuurlijk een addertje onder het gras. Dat kan niet anders. Zulke hardware voor zo goedkoop? Door de staat gesubsidieerde dumping praktijken om de concurrentie uit te schakelen of wellicht toch iets meer?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Memocrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:14:
[...]

Klinkt zeker als een overtuigend antwoord. In de tussentijd verzamelt je telefoon wel al je gegevens, inclusief biometrische gegevens, locatiegeschiedenis, email, etc. En was het grootste argument van Huawei niet dat "de Amerikanen doen het ook!"

Als ik een baas van Huawei was dan had ik die advocaten gelijk ontslagen. Pijnlijk gênant. :')

En bij die andere bedrijven zit er natuurlijk een addertje onder het gras. Dat kan niet anders. Zulke hardware voor zo goedkoop? Door de staat gesubsidieerde dumping praktijken om de concurrentie uit te schakelen of wellicht toch iets meer?
Maak jezelf niets wijs, elke telefoon belt naar huis.

Nouja, elke smartphone dan, een 3310 zal rustig blijven.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memocrat
chaoscontrol schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:16:
[...]

Maak jezelf niets wijs, elke telefoon belt naar huis.

Nouja, elke smartphone dan, een 3310 zal rustig blijven.
Google is kwaadaardig, maar verbleekt wanneer we het vergelijken met de activiteiten van China.

• chaoscontrol
Memocrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:12:
[...]

Google is kwaadaardig, maar verbleekt wanneer we het vergelijken met de activiteiten van China.
Ja tot Google over 10jaar gekocht wordt door China ofzo. Je data is sowieso pleitte, wie het heeft maakt dan ook niet zoveel uit aangezien jij er niets meer over te zeggen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat heb je precies op je telefoon dat intressanter is voor China dan voor Google?

Als je je daar druk over maakt moet je uberhaupt geen smartphone aanschaffen, of een privacy-gerichte smartphone, met een prijspremium

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Is dat zo? Ik denk dat Google met mijn data meer invloed heeft op mij dan China.
Vooralsnog gebruik ik de Google-zoekmachine (en YouTube, etc) vaker dan Baidu en heeft Google zo veel meer invloed op mijn leven en gedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 26-11-2020 11:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Memocrat
Google is nog enigszins gebonden aan EU-privacy wetgeving en met een goede scheiding tussen je apparaten kan je enige privacy garanderen. Op je computer geen google, chrome, youtube of andere diensten, dan wel in beperkte zin gebruik maken. Via je smartphone kan je weer Apple of Android gebruiken. Ook hier kan je het in zekere zin beperken.

Maar met die hardware expoits in Chinese telefoons (die er ongetwijfeld inzitten) of software exploits via Android skins weet je veel minder wat er gaat gebeuren met je biometrische gegevens (o.a. vingerafdrukken en gezichtsscans). Waarom zou je het een vijandige mogendheid makkelijk maken door hun spyware apparaatjes te verspreiden over het hele land? Het is zeker geen bevriend land, gezien hun optreden.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-08 01:13
anandus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:48:
[...]

Is dat zo? Ik denk dat Google met mijn data meer invloed heeft op mij dan China.
Vooralsnog gebruik ik de Google-zoekmachine (en YouTube, etc) vaker dan Baidu en heeft Google zo veel meer invloed op mijn leven en gedrag.
Ik weet niet wat jouw zorgen zijn, maar bij mij is dat dat de gegevens juist voor minder frisse zaken gebruikt wordt. Ik vind het in essentie helemaal prima dat Google mijn data gebruikt om services voor mij te verbeteren, suggesties te doen en simpelweg het leven makkelijker te maken voor mij. Het wordt pas een probleem als het voor malafide doeleinden gebruikt gaat worden.

Als ik de keuze heb tussen mijn data delen met een partij waar ik voordeel bij heb (Google) of met een partij waar ik niks voor terug krijg (mijn telefoon fabrikant, of dat nou Chinees, EU of VS is), dan is de keuze simpel. In een ideale wereld deel ik niks en krijg ik op magische wijze alle voordelen, helaas bestaat dat niet.

• ChinaGeek
Memocrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:39:
Google is nog enigszins gebonden aan EU-privacy wetgeving en met een goede scheiding tussen je apparaten kan je enige privacy garanderen. Op je computer geen google, chrome, youtube of andere diensten, dan wel in beperkte zin gebruik maken. Via je smartphone kan je weer Apple of Android gebruiken. Ook hier kan je het in zekere zin beperken.

Maar met die hardware expoits in Chinese telefoons (die er ongetwijfeld inzitten) of software exploits via Android skins weet je veel minder wat er gaat gebeuren met je biometrische gegevens (o.a. vingerafdrukken en gezichtsscans). Waarom zou je het een vijandige mogendheid makkelijk maken door hun spyware apparaatjes te verspreiden over het hele land? Het is zeker geen bevriend land, gezien hun optreden.
Je baseert je volledig op je eigen vooroordelen en je onderbuik. Er is geen enkel bewijs dat Chinese telefoons in grotere mate gegevens van je lenen dan Samsung, Google, Facebook of Microsoft.

• Memocrat
The Realone schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet wat jouw zorgen zijn, maar bij mij is dat dat de gegevens juist voor minder frisse zaken gebruikt wordt. Ik vind het in essentie helemaal prima dat Google mijn data gebruikt om services voor mij te verbeteren, suggesties te doen en simpelweg het leven makkelijker te maken voor mij. Het wordt pas een probleem als het voor malafide doeleinden gebruikt gaat worden.

Als ik de keuze heb tussen mijn data delen met een partij waar ik voordeel bij heb (Google) of met een partij waar ik niks voor terug krijg (mijn telefoon fabrikant, of dat nou Chinees, EU of VS is), dan is de keuze simpel. In een ideale wereld deel ik niks en krijg ik op magische wijze alle voordelen, helaas bestaat dat niet.
Komt ook nog bij dat Alphabet (Google) financieel kan worden afgestraft door de EU of Europese landen door zogenoemde boetes, terwijl het met China gelijk een international incident wordt (zie Huawei), waar vervolgens de 'Wolf Warrior' politiek de gang zal voeren bij Chinese staats-hooligans ... erm, 'diplomaten'.
ChinaGeek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:06:
[...]

Je baseert je volledig op je eigen vooroordelen en je onderbuik. Er is geen enkel bewijs dat Chinese telefoons in grotere mate gegevens van je lenen dan Samsung, Google, Facebook of Microsoft.
Vooroordelen en onderbuik? Toch vreemd dat ze die hardware exploits in de vorm van chips in de VS hadden verspreid om uiteraard als vriend de Amerikanen te ondersteunen in hun overheidsactiviteiten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
Memocrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:23:

Vooroordelen en onderbuik? Toch vreemd dat ze die hardware exploits in de vorm van chips in de VS hadden verspreid om uiteraard als vriend de Amerikanen te ondersteunen in hun overheidsactiviteiten. ;)
Lol, dat was nepnieuws en is nooit bewijs voor gekomen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

' slecht ' nieuws over China en Rusland gelooft iedereen direct. gaat het om facebook, google, insta, microsoft etc etc dan wordt het weggewuifd met, ja die zijn toch gebonden aan Europese regels.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Memocrat
chaoscontrol schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:47:
[...]

Lol, dat was nepnieuws en is nooit bewijs voor gekomen.
De bedrijven die het ontkenden zouden reputatieverlies lijden en problemen krijgen met de Chinese overheid.
Hackus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:57:
' slecht ' nieuws over China en Rusland gelooft iedereen direct. gaat het om facebook, google, insta, microsoft etc etc dan wordt het weggewuifd met, ja die zijn toch gebonden aan Europese regels.....
Ik had Google al als 'kwaadaardig' beschreven en mijn kritiek op Facebook en Twitter is nog harder.

• ChinaGeek
Memocrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:18:
[...]

De bedrijven die het ontkenden zouden reputatieverlies lijden en problemen krijgen met de Chinese overheid.

[...]

Ik had Google al als 'kwaadaardig' beschreven en mijn kritiek op Facebook en Twitter is nog harder.
Buiten dat dat nog altijd geen enkel bewijs oplevert, waren dit ook helemaal geen mobiele telefoons en dus slechts een voorbeeld van jouw oordeel op basis van onderbuik en vooroordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-08 15:28
42erik schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:53:
Ik zoek een?
Android telefoon

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn geheugen faalt... Er staat me iets bij van dat er werd afgeraden om chinese telefoons, zoals oppo, xiaomi, huawei, aan te schaffen omdat dat dubieus was mbt de Chinese overheid, afluistersoftware en zulke dingen

Maar ik kan het nergens terugvinden. Is dit iets om mee te nemen in een overweging of maak ik me om niks druk?
Nee, in principe niet. Tenzij je behoefte hebt aan de complete privacy discussie (zie posts hier boven)

Zou alleen Huawei overslaan ivm het niet beschikbaar zijn van de play store.
Pagina: 1