Plotselinge hardnekkige storing met Google Chromecast Ultra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 00:03
Geachte lezer,

Al ruim anderhalf jaar gebruik ik een Chromecast Ultra in combinatie met een smartphone om het NPO signaal dat ik via ADSL (van XS4ALL) ontvang te streamen naar de TV in een andere kamer. Ging al die tijd probleemloos en storingvrij tot twee dagen geleden. Om de haverklap valt het signaal weg en moet de stream opnieuw op de smartphone gestart worden.
In huis en om ons heen is of lijkt er niets veranderd.
Ik gebruik een Fritz!Box 7590, ↓ 110,1 Mbit/s↑ 33,0 Mbit/s, en ik zie dat de Chromecast Ultra een 2,4GHz verbinding maakt van meer dan 60 Mbit/s.
Heb het ding gereset, opnieuw ingesteld, software is up-to-date enz. en hij start onmiddellijk, maar na een paar minuten wordt de stream afgebroken.
En dit blijft zich herhalen.
Heb het meest stille kanaal opgezocht voor de stream.
Kortom, ik heb het gevoel dat ik eraan gedaan wat binnen mijn vermogen ligt, of het zou moeten zijn dat ding via 5 GHz te laten communiceren, maar tijdens de installatie kan ik daar niet voor kiezen.

Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer gevallen bekend?
En zo ja, is iemand erin geslaagd dit probleem op te lossen?
En hoe?

Met zeer benieuwde groet,

Willem Kuiper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik had zaterdag exact hetzelfde probleem tijdens het streamen van een live uitzending. Na een restart van de Chromecast, had ik er gisteren met terugkijken geen last van, maar live heb ik nog niet opnieuw geprobeerd.

Heb jij hier enkel last van met live beelden, of ook bij het terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
Met live dewil1990.

Niet geprobeerd met terugkijken.
Dat laatste gebeurt op mijn PC.

Groet,

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
Heb ook contact gezocht met NPO en kreeg zojuist dit antwoord binnen:

Hey Willem,

Wij krijgen inderdaad een paar berichten door dat sommige mensen problemen hebben met de chromecast en de NPO Start app op dit moment. Wij zijn momenteel nog op zoek naar wat dit probleem kan veroorzaken. Ten eerste zouden wij nog wel willen adviseren om de cache van de app te legen door via "instellingen" en dan naar "apps" te gaan. Bij sommige mensen heeft dit het probleem verholpen. Als dit niet werkt wil ik graag wat meer informatie hebben zodat ik dit kan doorgeven aan onze technici.
- Welk apparaat, merk en modelnummer toestel gebruikt u?
- welke softwareversie staat hier op?
- welke versie van de NPO app staat hier op?

Met vriendelijke groet,

Albert - NPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
Hey Willem,

Wij denken op dit moment dat het probleem eventueel wat te maken heeft met de laatste OS update van de nieuwere Samsung telefoons. Is het Android 10 model waar jij het over hebt toevallig ook van samsung?

Met vriendelijke groet,

Albert - NPO

In mijn geval kan ik probleemloos de Google Home app bedienen met mijn Android 8 smartphone, maar de Nokia 2.4 van mijn echtgenote met Android 10 doet moeilijk.

W.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
Beste Willem, ik heb even online gekeken naar een mogelijke oplossing. Heeft u dit stappenplan al gevolgd? https://www.androidplanet...e-chromecast-installeren/

Hopelijk kunt u uw apparaat hiermee koppelen.

Met vriendelijke groet,

NPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkuiper
Vanavond geen problemen met live streamen.
Pagina: 1