Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLatuny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 23:39
Ik heb de volgende videokaart:

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 586,78€ 586,78

Ik vraag me af wat beter is (bij niet gamen of intensief GPU gebruik):

1. Fan snelheid gaat elke 15-30 seconden van 0% naar 5% , zodat temp <60 graden blijft, of
2. Fan snelheid op constant 1% zetten bij het niet gamen, zodat temp <60 graden blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door NLatuny op 23-11-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

En waarom moet de kaart volgens jou onder de 60 blijven? Gaat-ie echt niet stuk van. Een kaart die zijn hele leven warm is geweest loopt vaak langer dan een kaart die de ene hitte cyclus naar de andere maakt (20-80 en terug dag na dag bijv.)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je moet niet kijken wat "beter" is voor de kaart, maar wat je zelf er van vindt.
Ik heb persoonlijk een hekel aan variabele snelheden, deze zijn (voor mij) duidelijk hoorbaar.
Zelf heb ik een voorkeur voor constante snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/iyLBFLhUC6jwQ1VNMPKNlXCC.png

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
GoT schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:53:
Je moet niet kijken wat "beter" is voor de kaart, maar wat je zelf er van vindt.
Ik heb persoonlijk een hekel aan variabele snelheden, deze zijn (voor mij) duidelijk hoorbaar.
Zelf heb ik een voorkeur voor constante snelheid.
[Afbeelding]
Eens ja, voor mijn waterpomp heb ik ook een continu snelheid, langzame veranderingen hoor je veel te goed. Mijn Noctua's hoor je tot 1200 RPM dan weer amper, dus die zijn wel variabel bij mij.
Wat enigszins helpt is (als dat mogelijk is) de ramp-up en ramp-down tijd instellen, bij mij mag hij vrij snel omhoog, maar zakt heeel langzaam maar weer (~2 minuten van max naar min) waardoor het veel minder opvalt (en sneller stabiliseert).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!