Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een desktop die hopeloos verouderd is. Dus het wordt tijd een nieuwe PC. Ik hoop met deze computer de meeste recente spellen te kunnen spelen. Bij voorkeur op 1440p en 144Hz. Daarnaast wil ik de PC gaan gebruiken voor wat (simpel) programmeer werk en dagelijks gebruiken voor internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan een bedrag van ca 1500 euro. Mocht ik bepaalde verbeteringen kunnen doorvoeren die mijn build substantieel verbeteren met een kleine budget verhoging, dan zal ik dat zeker overwegen. Maar ik zoek vooral veel "bang for bucks"
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al (toetsenbord, headset, muis). tevens heb een Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik heb op dit moment geen specifieke eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Nee, dat verwacht ik niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb na het doen van het research (voornamelijk op dit forum) zelf al een lijstje samengesteld. Ik hoop dat er wat slimme tweakers zijn die even wat tijd kunnen vrijmaken om te kijken of mijn lijstje goed is. Ik heb zelf nog nooit PC gebouwd, dus ben n00b op dit gebied. Ik hoor graag jullie mening en of dit een verstandige aankoop is waar ik de komende paar jaar weer mee vooruit kan. Dank voor jullie input!
Ik heb momenteel een desktop die hopeloos verouderd is. Dus het wordt tijd een nieuwe PC. Ik hoop met deze computer de meeste recente spellen te kunnen spelen. Bij voorkeur op 1440p en 144Hz. Daarnaast wil ik de PC gaan gebruiken voor wat (simpel) programmeer werk en dagelijks gebruiken voor internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zelf aan een bedrag van ca 1500 euro. Mocht ik bepaalde verbeteringen kunnen doorvoeren die mijn build substantieel verbeteren met een kleine budget verhoging, dan zal ik dat zeker overwegen. Maar ik zoek vooral veel "bang for bucks"
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al (toetsenbord, headset, muis). tevens heb een Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik heb op dit moment geen specifieke eisen of wensen.
Ga je overklokken?
Nee, dat verwacht ik niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb na het doen van het research (voornamelijk op dit forum) zelf al een lijstje samengesteld. Ik hoop dat er wat slimme tweakers zijn die even wat tijd kunnen vrijmaken om te kijken of mijn lijstje goed is. Ik heb zelf nog nooit PC gebouwd, dus ben n00b op dit gebied. Ik hoor graag jullie mening en of dit een verstandige aankoop is waar ik de komende paar jaar weer mee vooruit kan. Dank voor jullie input!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 373,89 | € 373,89 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle 8G | € 616,50 | € 616,50 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 86,42 | € 86,42 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 124,15 | € 124,15 |
| 1 | Voedingen | Enermax Revolution D.F. 650 watt | € 91,59 | € 91,59 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.562,55 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door Bas_1988 op 23-11-2020 12:05 ]