Mijn vraag:
Ik heb mijn nieuwe PC samengesteld en loop tegen problemen aan in het opstarten van mijn PC. Ik kom wel in mijn Bios scherm maar na het wijzigen van bios instellingen (bijv. DRAM frequency) en/of het booten vanaf mijn Windows 10 USB stickje slaat de PC af. Na het opnieuw opstarten krijg ik 'no-signal' op mijn scherm te zien via HDMI / Displayport.
Om weer in mijn Bios te komen moet ik de cmos jumper (cmos reset) omzetten om weer beeld te krijgen.
Booten vanaf mijn USB stick waar de Windows 10 installatie opstaat resulteert in hetzelfde --> PC gaat uit en daarna no-signal.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- RAM sticks geplaatst in verschillende DIMM Slots, 1 RAM stick geprobeerd.
Ik heb mijn nieuwe PC samengesteld en loop tegen problemen aan in het opstarten van mijn PC. Ik kom wel in mijn Bios scherm maar na het wijzigen van bios instellingen (bijv. DRAM frequency) en/of het booten vanaf mijn Windows 10 USB stickje slaat de PC af. Na het opnieuw opstarten krijg ik 'no-signal' op mijn scherm te zien via HDMI / Displayport.
Om weer in mijn Bios te komen moet ik de cmos jumper (cmos reset) omzetten om weer beeld te krijgen.
Booten vanaf mijn USB stick waar de Windows 10 installatie opstaat resulteert in hetzelfde --> PC gaat uit en daarna no-signal.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 178,05 | € 178,05 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Wit | € 138,90 | € 138,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 906,05 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- RAM sticks geplaatst in verschillende DIMM Slots, 1 RAM stick geprobeerd.