Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningonline
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2020
Hoi allemaal,

Van het weekend de Philips Ambilight 55OLED805/12 televisie ontvangen. Prachtig ding! Eenmaal op zijn pootjes gezet viel het mij op dat achter het scherm aan de onderkant "lijm" of iets dergelijks zichbaar is als zonlicht erop weerkaatst.

Dit krijg ik dus zelf natuurlijk niet "weggepoetst", maar het zit mij wel dwars dat dit uberhaupt zichtbaar is op een televisie twv EUR 1999.

Herkent iemand zich in dit "probleem"?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyZUyfmjQPdjspqwkAKOMi-M-_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4A77e2ymsbC86KDS1tsjMf4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Open deur maar wat zei de verkopende partij er van? Zeker na de TV pas een paar dagen te hebben lijkt me dat de weg om te bewandelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningonline
De MediaMarkt was/is onbereikbaar vanwege grote drukte - begrijpelijk. En gezien mijn ervaringen met hun dacht ik ik stel de vraag hier aan de experts die misschien ook wel zo'n toestel thuis hebben - en het misschien even kunnen checken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
Kan je dit uberhaupt zien vanop kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningonline
Nee, niet als je op de bank zit haha, wel als je er gewoon voor staat. Ik maak me meer zorgen om of dit bijv een fabrieksfout is of niet en dat dit misschien gevolgen zou kunnen hebben voor het scherm op korte of langere termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
FlameDB schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:38:
Kan je dit uberhaupt zien vanop kijkafstand?
Of je het vanaf kijkafstand nou kunt zien of niet; het is niet hoe het hoort.
Ik zou het zeker bij een nieuw-aanschaf van tegen de 2000 EUR niet accepteren, in elk geval.

En wat nu niet direct een probleem is, kan nog komen. Dat daar teveel lijm loopt geeft aan dat het paneel niet correct verlijmd is, wat alle gevolgen vandien kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
R4gnax schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:42:
[...]

Of je het vanaf kijkafstand nou kunt zien of niet; het is niet hoe het hoort.
Ik zou het zeker bij een nieuw-aanschaf van tegen de 2000 EUR niet accepteren, in elk geval.

En wat nu niet direct een probleem is, kan nog komen. Dat daar teveel lijm loopt geeft aan dat het paneel niet correct verlijmd is, wat alle gevolgen vandien kan hebben.
Kom kom, nu niet overdrijven. Dat is volgens mij gewoon idd mss wat restlijm (zou evengoed wat schade kunnen zijn) op een plaats die helemaal geen kwaad kan en dus gewoon binnen de marges van de fabrikant valt. Dat zoiets problemen gaat geven in de toekomst betwijfel ik dan ook sterk. Ik denk dat je wel bij veel tv's zoiets zult vinden als je vanop zo een korte afstand gaat kijken.

Ik zou zeggen sit back, relax en enjoy maar als je jezelf er niet comfortabel bijvoelt, gewoon omruilen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
FlameDB schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:45:
Dat is volgens mij gewoon idd mss wat restlijm (zou evengoed wat schade kunnen zijn) op een plaats die helemaal geen kwaad kan
Als het scherm hierdoor lichtjes kiert en niet hermetisch genoeg afsluit kan er, afhankelijk van in welke laag het defect zit, sprake zijn van blootstelling aan open lucht voor de OLEDs. Dit kan ze aantasten wat tot oneigenlijk snel verval van het onderste gedeelte van het scherm kan leiden.

Dus om heel bout te stellen dat het 'helemaal geen kwaad kan' ... ik zou toch bij een aanschaf van 2000 EUR daar eventjes voorzichtig mee zijn en niet zomaar een maandag-ochtend model accepteren...

@ningonline
Ik zou op z'n minst het probleem aanhangig maken bij MediaMarkt en zorgen dat je een paper-trail hebt.
Mocht je scherm dan later problemen krijgen, heb je in elk geval een poot om op te staan mbt conformiteit / 'garantie.'

[ Voor 14% gewijzigd door R4gnax op 23-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningonline
R4gnax schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:52:
[...]

Als het scherm hierdoor lichtjes kiert en niet hermetisch genoeg afsluit kan er, afhankelijk van in welke laag het defect zit, sprake zijn van blootstelling aan open lucht voor de OLEDs. Dit kan ze aantasten wat tot oneigenlijk snel verval van het onderste gedeelte van het scherm kan leiden.

Dus om heel bout te stellen dat het 'helemaal geen kwaad kan' ... ik zou toch bij een aanschaf van 2000 EUR daar eventjes voorzichtig mee zijn en niet zomaar een maandag-ochtend model accepteren...

@ningonline
Ik zou op z'n minst het probleem aanhangig maken bij MediaMarkt en zorgen dat je een paper-trail hebt.
Mocht je scherm dan later problemen krijgen, heb je in elk geval een poot om op te staan mbt conformiteit / 'garantie.'
Ja dankje! Ik heb er melding van gemaakt bij MM en gevraagd om een bevestiging van dat gesprek op e-mail. Daarnaast heb ik contact opgenomen met Philips, ook daar bevestiging over e-mail gekregen en foto's opgestuurd.

Ik wacht nog op antwoord!

Hartelijke groetjes, Ning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ningonline
Update:

De dagen erna ben ik er ook achter gekomen dat als ik die onderste rand met een droog microfiber doekje zachtjes wilde afnemen ik "geklik" hoorde in die rand, alsof er iets los zat. Dit heb ik ook gemeld bij Philips zelf en bij de MediaMarkt.

Philips zelf zegt dat dit geklik niet hoort en dat die stippen en strepen ook niet zo zichtbaar zouden moeten zijn. Zij adviseerde mij om het product om te ruilen. MediaMarkt zegt "als je het niet ziet als je tv kijkt en er is niks mis met je beeld dan is er niks aan de hand".

Ik heb dit product echter in de winkel gekocht en thuis laten bezorgen en ik heb geen auto waar dit in past. We zullen zien hoe dit afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
en? O-)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
ningonline schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:45:
Update:

De dagen erna ben ik er ook achter gekomen dat als ik die onderste rand met een droog microfiber doekje zachtjes wilde afnemen ik "geklik" hoorde in die rand, alsof er iets los zat. Dit heb ik ook gemeld bij Philips zelf en bij de MediaMarkt.

Philips zelf zegt dat dit geklik niet hoort en dat die stippen en strepen ook niet zo zichtbaar zouden moeten zijn. Zij adviseerde mij om het product om te ruilen. MediaMarkt zegt "als je het niet ziet als je tv kijkt en er is niks mis met je beeld dan is er niks aan de hand".

Ik heb dit product echter in de winkel gekocht en thuis laten bezorgen en ik heb geen auto waar dit in past. We zullen zien hoe dit afloopt..
Heb je die TV online besteld?
dus met 14 dagen bedenktijd?

of geweoon in het filiaal?

in het eerste geval kan je hem gewoon retourneren
in het 2e ja dan zul je er mee terug moeten gaan
en kan MM het herstellen

Philips zal er denk ik niets aan doen in dit geval en zullen zeggen geef maar terug aan MM
Pagina: 1