Toon posts:

A7V266 en Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds twee dagen een Asus A7V266 met een TB 1400 en 512 PC2100 geheugen
Nu heb ik hem stabiel draaien op 1528 bij 1,77 volt met een fsb van 139 en een multiplyer van 11

Maar wil hem eigelijk verder overclocken
Als ik nu de fsb omhoog gooi en opnieuw opstart dan krijg ik tijdens het booten van W2k een zwart scherm het zelfde krijg ik als ik de mulitiplyer omhoog gooid, het maakt niet uit of ik de voltage omhoog gooit.
Mijn stress temp is 54 graden.

Komt dit nu door me geheugen, mobo of de processor, wat zijn jullie ervaringen met deze mobo met overclocken

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Je zegt zelf dat het niet uitmaakt wanneer je de multiplier of de fsb opvoert, dus het is waarschijnlijk je processor. Mijn AMD 1200 ging maar tot 1400MHz stabiel met luchtkoeling en die kwam stressed boven de 50 graden. Nu met waterkoeling zit ie onder de 45 graden en nu draait hij stabiel op 1450MHz.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zou een andere koeler dan wat uitmaken heb nu een Global Win WBK38 me stress temp is 54 graden
Hoopte eigelijk dat het aan de mobo had gelegen, omdat die nog vrij nieuw is en nog bios updates koemn

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Welke core heb je? Het schijnt dat 1.4 T-birds van de AHYJA stepping niet zo ver op te voeren zijn. Misschien is dat 't.

All that you know, is at an end

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 12 augustus 2001 11:53 schreef Svenergy het volgende:
Welke core heb je? Het schijnt dat 1.4 T-birds van de AHYJA stepping niet zo ver op te voeren zijn. Misschien is dat 't.
Zucht..........

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 10:05 schreef RazorJansen het volgende:
Hmm zou een andere koeler dan wat uitmaken heb nu een Global Win WBK38 me stress temp is 54 graden
Hoopte eigelijk dat het aan de mobo had gelegen, omdat die nog vrij nieuw is en nog bios updates koemn
NAh, het zou wel helpen, maar volgens mij moet je wel de 1570 kunne halen , iets in die buurt, mijn stress temp is vele malen hoger :) , welk i/o voltage heb je en probeer je proc altijd op 1,85?..., owja, en zit er AS tussen... ?, bij mij was dat het probleem eerst... , geen AS, wilde ie net aan 1500, na AS kan ik makkelijk boven de 1600 :), en het gekke is dat zelf mijn koelblok veel koeler is na het AS :?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik een i/o voltage van 1,75v maar heb ook de hoogste uit de rij geprobeerd geloof 1,85 maar dat helpt ook geen moer, me temp gaat trouwens ook niet omhoog als ik de voltage om hoog gooit, is dat normaal voor een amd
En wat bedoej met AS Carel, ik neem artic silver dat zit er bij mij tussen

---- (edit)
Als ik me proc overclock naar 1450 of max 1520 hoger komt ie niet dus, dan gaat me muis hangen, niet meer te bewegen onder w2k heb een logitech cordless mousman optical, zijn hier voor updates voor moor dit mobo of voor amd planken

• Carel
[quote]Op zondag 12 augustus 2001 12:52 schreef RazorJansen het volgende:
Momenteel gebruik een i/o voltage van 1,75v maar heb ook de hoogste uit de rij geprobeerd geloof 1,85 maar dat helpt ook geen moer, me temp gaat trouwens ook niet omhoog als ik de voltage om hoog gooit, is dat normaal voor een amd
En wat bedoej met AS Carel, ik neem artic silver dat zit er bij mij tussen

Euuh , je i/o is 3,5 volt vaak he.... , ik zou toch maar eens op core voltage 1,85v goed proberen..., kan je fsb niet meer als 139 eigenlijk ?..

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Euuh , je i/o is 3,5 volt vaak he.... , ik zou toch maar eens op core voltage 1,85v goed proberen..., kan je fsb niet meer als 139 eigenlijk ?..
Hij zei toch al: Als ik nu de fsb omhoog gooi en opnieuw opstart dan krijg ik tijdens het booten van W2k een zwart scherm het zelfde krijg ik als ik de mulitiplyer omhoog gooid, het maakt niet uit of ik de voltage omhoog gooit.

Zucht...

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 13:08 schreef Svenergy het volgende:

[..]

Hij zei toch al: Als ik nu de fsb omhoog gooi en opnieuw opstart dan krijg ik tijdens het booten van W2k een zwart scherm het zelfde krijg ik als ik de mulitiplyer omhoog gooid, het maakt niet uit of ik de voltage omhoog gooit.

Zucht...
Jah, dus ik weet toch niet of dat nou is dat ie teveel mhz is of dat de fsb het is !!!!!!, hij heeft een hogere fsb, met dezelfde multiplier neem ik aan, das ook meer mhz, als ie nou een halve multiplier terug gaat, dan wil ik weten wat dat ding doet..

zucht!!...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij asus boekje is me i/o voltage default 2,65, deze kan ik met jumpers verlagen naar 2,5 of omhoog gooien naar 2.8

-----edit

Als ik me fsb hoeger zet dan 139 maakt niet uit MET welk mulitplyer dan krijg ik tijdens het booten van w2k een zwart scherm

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 13:11 schreef RazorJansen het volgende:
Volgens mij asus boekje is me i/o voltage default 2,65, deze kan ik met jumpers verlagen naar 2,5 of omhoog gooien naar 2.8

-----edit

Als ik me fsb hoeger zet dan 139 maakt niet uit MET welk mulitplyer dan krijg ik tijdens het booten van w2k een zwart scherm
Omhoog gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoeveel moet ik de i/o voltage omhoog gooien
en is dit zonder al te veel risico en kan ik dan wel verder overclocken??

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Zucht. :) :D

Verwijderd

Topicstarter
wat valt er te zuchten Svenergy

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 13:20 schreef RazorJansen het volgende:
En hoeveel moet ik de i/o voltage omhoog gooien
en is dit zonder al te veel risico en kan ik dan wel verder overclocken??
Euuhm, je zei dat alleen 2,8 kon, nou doe dat dan maar

zet je systeem eerst op 11,5 keer 133, das 1533, lukt het, probeer dan 11*140 = 1540
Lukken deze 2, kan je 2 dingen doen, iets minder fsb en hogere multi, of hogere fsb totdat de boel flipt..
Lukt geen van allen, zet hem dan eerst op 11*133 = 1466, en bou vanuit hier de fsb op...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
simpel, het ligt aan je memory, had je maar pc2400 Corsair moeten kopen, dan kon je wel verder.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Carel
PS, zet je i/o en proc voltage dan op 1,85 en 2,8 he
Owja, dat de fsb flipt kan misschien ook wel komen door de SCSI :(

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 13:35 schreef MGSNK het volgende:
simpel, het ligt aan je memory, had je maar pc2400 Corsair moeten kopen, dan kon je wel verder.
LEES eens alles...., en er zijn zat mensen die met pc2100 150fsb cas2 halen !!!

• MGSNK
hmmm, je bent wel een beetje dom, LEES jij eens: Quote: Als ik me fsb hoeger zet dan 139 maakt niet uit MET welk mulitplyer dan krijg ik tijdens het booten van w2k een zwart scherm.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Ja lezen is een vak ja
ga toch denken dat het aan me geheugen ligt
van dat i/o voltage verhogen zit me nog niet helemaal lekker probeer ik wel eens een ander keer
heb nu ms fsp op 133 en me multiplyer op 11.5 gezet en me cpu voltage op 1,85 en hij draait nu dus op 1530 en lijkt stabiel

klote van dat geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de i/o voltage verhoog ook dan kom ik niet hogen als een fsb van 139
ligt dus waarschijnlijk aan me geheugen :(:(:(:(:( |:( |:(

• MGSNK
en wie had er WEER gelijk????? B-)

Goed lezen is een vak, niet een kunst...

Verwijderd

heb je eigenlijk al eens geprobeert de FSB op 140 te zetten, net iets hoger dan de 139 met problemen, bij hielp dat ook op de A7M266. 149 wou nie, 150 wel perfect

en volgens mij is het het beste om alle spanningen gewoon heel hoog te zetten, tot je het maximum deruit haalt en dan proberen of het op lmagere spanningen werk ... :?

Verwijderd

Topicstarter
maar toch sta ik er niet helemaal achter dat het toch de mem is
want 11,5x138 loopt ook niet ok start wel op maar niet stabiel
en 11x138 lijkt wel stabiel te lopen

vind het vaag blijven

• Carel
Op zondag 12 augustus 2001 13:41 schreef MGSNK het volgende:
hmmm, je bent wel een beetje dom, LEES jij eens: Quote: Als ik me fsb hoeger zet dan 139 maakt niet uit MET welk mulitplyer dan krijg ik tijdens het booten van w2k een zwart scherm.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z
Hij wilde in 1e instantie gewoon meer overklokken , dat zijn mem flipte bij 139 wist ik ook wel , maar de multipl. kan ie toch ook veranderen, jij kwam aan dat het aan zijn mem lag , tuurlijk ,dat ook, maar hij wil meer mhz, beetje miscommunicatie is heel normaal op tweakers.net , ik weet eigenlijk ook niet echt wat ie wil, niemand weet dat helemaal van elkaar, ach wat lul ik ook eigenlijk :), laten we elkaar helpen en nooit meer afzeiken , dat heb ik al te vaak gezien :(
Pagina: 1