Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
Mijn vraag
- Ik heb eindelijk een msi 3080 gaming x trio mogen ontvangen en bijgaand een LG OLED55BX6LB gekocht.
Het idee is gamen in 4k120hz met HDR maar ik krijg die instelling niet goed in windows.
Bij het selecteren van 4k120hz (of uberhaupt een andere setting) in de beeldscherminstellingen springt de TV op 'no signal' waarna ik de HDMI kabel moet repluggen om weer signaal te krijgen. Hierna staat de instelling op 4k 30hz.
Wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 64bit, 20h2
Ryzen 7 3700x
16Gb Ram @3200mhz
x570 mobo
850W PSU
RTX 3080 met hdmi 2.1
Lange hdmi kabel die ik nog had liggen zodat de TV op zijn plek kan staan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- geprobeerd om de ULTRA hd super instelling van de TV aan en uit te zetten.
- Geprobeerd om met een displayport converter aan te sluiten : geen signaal uberhaupt
- Game gestart, deze V-synced naar 4k90hz (raar)
- game gestart op 1080p, v-synced naar 120hz

Halp 8)7

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 14:33
Ik vermoed dat dit geen hdmi 2.1 kabel is? Zeker gezien het feit dat je hem nog had liggen. Dan is de bandbreedte van de kabel niet voldoende voor 4k120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat doe ik verkeerd?
Dat is waarschijnlijk geen HDMI 2.1-compatible kabel, althans niet op die resolutie en refresh rate.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
CodeCaster schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:11:
[...]

[...]

Dat is waarschijnlijk geen HDMI 2.1-compatible kabel, althans niet op die resolutie en refresh rate.
Die kans is goed aanwezig, nou heb ik natuurlijk al even gekeken naar HDMI kabels maar het lijkt niet zo simpel als aangeven dat ik 2.1 zoek.

De prijzen verschillen ook tussen zakgeld en 2 keer je ziel verkopen en zoals ik het begreep destijds had je gewoon HDMI no matter the price.

Dus waar zoek ik nu naar? En heeft iemand een aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 14:33
Dus waar zoek ik nu naar? En heeft iemand een aanbeveling?
Je hebt inderdaad meerdere klasses aan HDMI kabels. Wat jij zoekt (voor 4k120 HDR) is een kabel die tot 48 Gbps aan data door kan voeren. Uit mijn hoofd is de een Ultra High speed cable. De hoogste klasse in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 09:01
Razeal schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:43:
[...]
De prijzen verschillen ook tussen zakgeld en 2 keer je ziel verkopen en zoals ik het begreep destijds had je gewoon HDMI no matter the price.
Zo werkt het helaas niet, de videokaart en tv werken alleen op HDMI 2.1 als hiervoor ook de juiste kabel gebruikt wordt.
En als je dan de juiste kabel hebt (zoals bij mij) wilt het nog niet altijd betekenen dat het werkt. Dat ligt er hier voornamelijk aan dat ik 7 meter nodig heb en de huidige lange glasvezel kabels toch heel erg storingsgevoelig zijn. De huidige 5 meter die ik nu gebruik werkt wel, helaas is deze net te kort om netjes weg te werken en moet ik dus als ik op de TV wil gamen 'm dwars door de gang leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
XeroFox schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:47:
[...]

Zo werkt het helaas niet, de videokaart en tv werken alleen op HDMI 2.1 als hiervoor ook de juiste kabel gebruikt wordt.
En als je dan de juiste kabel hebt (zoals bij mij) wilt het nog niet altijd betekenen dat het werkt. Dat ligt er hier voornamelijk aan dat ik 7 meter nodig heb en de huidige lange glasvezel kabels toch heel erg storingsgevoelig zijn. De huidige 5 meter die ik nu gebruik werkt wel, helaas is deze net te kort om netjes weg te werken en moet ik dus als ik op de TV wil gamen 'm dwars door de gang leggen.
Heb jij een linkje naar de kabel die voor jou werkt?
5 meter is net te kort om netjes weg te werken ja maar liever werkend dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 09:01
Razeal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:58:
[...]

Heb jij een linkje naar de kabel die voor jou werkt?
5 meter is net te kort om netjes weg te werken ja maar liever werkend dan niet
Deze gebruik ik op dit moment https://www.allekabels.nl...499377/8k-hdmi-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:16
Die ga ik ook ff testen, heb een 5m kabel nodig, maar nog geen werkende kunnen vinden. (gebruik nu 3m en dat werkt op 4k120hz/hdr)

Computer nr 486 denk ik..

Pagina: 1