Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik bij JLCPCB een PCB'tje laten maken. Daar heb ik zelf de benodigde componenten op geplaatst. Afgelopen weekend heb ik al mijn spaarzame vrije tijd bij elkaar geschraapt om een nieuw projectje op te pakken: een geassembleerde SMT-PCB; een ESP8266-based sensor met BME280 (temp/vocht/druk), TSL2561 (lux) en twee rijen headerpins voor externe I2C-sensoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2gNI8tjv5jrb7VphrgBbMHlIIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IJNtguZC4M5yZBs4nt0odSk0.png?f=user_large

Het schema is gemaakt met EasyEDA, die voor de losse componenten de catalogus van LCSC omvat. Alle gebruikte componenten zijn daar leverbaar. Alle gebruikte componenten zijn ook SMT-componenten. Nu zou je denken dat geldt EasyEDA + LCSC = JLCPCB, maar... Ik heb de PCB en de BOM geupload en eigenlijk kan JLCPCB alleen de weerstanden en condensatoren leveren :/ JLCPCB heeft bijvoorbeeld wel een ESP8266, maar dat is alleen de kale chip van een halve vierkante centimeter zonder de omliggende componenten van een ESP12F.

JLCPCB doet verder niet aan het zelf aanleveren van componenten. En los daarvan: bij LCSC zelf gelden minimale afnamehoeveelheden van soms wel 50 stuks per onderdeel 8)7 Ik heb nog een poging gedaan bij PCBWay.com, maar daar werkt het quote-systeem met handmatige tussenkomst. Dat lijkt me niet handig: moet je voor elke wijziging weer wachten...

* Thijsmans vraagt zich af: waar bestelt de Tweaker zijn bestukte PCB's?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

Rmg

seeedstudio, die doen ook proto quantities.
Je zou ook nog zo veel mogelijk kunnen laten bestukken en dan de ESP module zelf aanbrengen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Kende ik nog niet, Seeed heeft zeker veel onderdelen! Maar er zit wel een prijskaartje aan... Ik kom op circa dubbele kosten uit (220 dollar in plaats van 110, waarbij de laatste inclusief schatting van de ontbrekende onderdelen is). Voor tien hobby-pcb'tjes vind ik 220 dollar toch rijkelijk aan de prijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 23-11-2020 13:52 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarom niet zelf solderen overigens als het een hobby projectje is?