Meerdere soundbars op 1 tv arc via HDMI splitter ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaeldiaz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Beste lezer,

Ik heb nu zelf een soundbar op mijn tv aangesloten van Philips de fidelio B5.

Graag vroeg ik mij af of het mogelijk was een tweede soundbar aan te sluiten op de arc door middel van een HDMI splitter zodat ze het allebei doen bij het opstarten van mijn tv.

Wie weet of dat Kan of er andere mogelijkheid bestaat meerdere soundbars op een tv tegelijkertijd te laten werken. De soundbar beschikt zelf ook nog een bluetooth verbinding
Is er een manier misschien om meerdere soundbars aan elkaar te verbinden door middel van bluethood eventueel?

Groet michael

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 14:32

Crazy-

Best life ever

Er is wel wat over te vinden en met een HDMI splitter lijkt het mij op PAPIER ook te werken.

Het ARC Gedeelte heb ik echter wel mijn twijfels over. Wat ik ook lees her en der: "Splitters kunnen GEEN ARC (audio-retourkanaal) ondersteunen"

Qua bluetooth: even in de handleiding kijken.
Er zijn soundbars met 'multi-room' functie. Dat is de functie die je wilt hebben.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Michaeldiaz schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:52:
Ik heb nu zelf een soundbar op mijn tv aangesloten van Philips de fidelio B5.

Graag vroeg ik mij af of het mogelijk was een tweede soundbar aan te sluiten op de arc door middel van een HDMI splitter zodat ze het allebei doen bij het opstarten van mijn tv.
Dit is in pricipe onmogelijk. De TV communiceert via het ARC-protocol met de Soundbar over welke (digitale) geluidsformaten de SoundBar ondersteund. Als je twee SoundBars op dezelfde ARC aansluiting zou zetten gaan beide gelijktijdig hun ondersteunende fomaten uitwisselen met de TV. Daarnaast is de ontvangst via het ethernet-kanaal. Ethernet is principe niet splitsbaar vanwege timing en duplexity.

Als beide SoundBars een HDMI-ingangen hebben zou je het werkend kunnen krijgen met de volgende keten:

TV -> (E)ARC naar HDMI audio splicer -> HDMI splitter -> SoundBar 1 + SoundBar 2

Heeft één van de SoundBars geen audio uitgang die je kan gebruiken om de andere SoundBar te koppelen? Dat lijkt me veel eenvoudiger alsook betaalbaarder.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaeldiaz
Beste lezer,

Helaas beschikt mijn soundbar Philips fidelio B5 niet over de multiroom functie.

Graag zou ik echt wat meer info willen eventueel een home cinema of speakers aan te sluiten naast m'n soundbar kom er helaas zelf niet uit.

Heeft iemand misschien een simpele uitleg voor mij.

Groet

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 14:32

Crazy-

Best life ever

Michaeldiaz schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:51:
Beste lezer,

Helaas beschikt mijn soundbar Philips fidelio B5 niet over de multiroom functie.

Graag zou ik echt wat meer info willen eventueel een home cinema of speakers aan te sluiten naast m'n soundbar kom er helaas zelf niet uit.

Heeft iemand misschien een simpele uitleg voor mij.

Groet

Michael
Ga even terug naar de basis: wat heb je voor apparatuur, wat wil je exact bereiken?
Want wellicht is het soundbar verhaal zoals nu geen optie etc etc.

Dus wat is je einddoel? Meerdere ruimtes? 1 dezelfde ruimte? Soundbar en/of surround systeem keuze ?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het hier niet om concreet aankoopadvies gaat verhuis ik het topic richting Audio en HiFi: CEA > AUD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaeldiaz
Beste lezer,

Ik heb zelf een tv van tcl namelijk de 75 EP 661x1.

Daarop heb ik de soundbar Philips fidelio B5 op aangesloten. Het is een 2.1 soundbar.

Graag zou ik naast de soundbar nog eventueel een 2e soundbar willen of een home cinema aan de zelfde tv aansluiten dat ze het beiden doen bij opstarten van mijn tv.

De tv zelf zit in de woonkamer en daar zou ik ook alle apparatuur willen hebben.

Mijn soundbar beschikt niet over een multifunctionele bluetooth.

Graag hoor ik van je hoe ik dit eventueel kan fixen.

Groet michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Kan je dan niet beter 1 goede audio oplossing zorgen ipv 2 matige?

Of wat is het doel dat je wil bereiken? Harder geluid? Beter geluid? Geluid op meerdere plaatsen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaeldiaz
Ik vind het zo goed dat ik eigenlijk gewoon meer wil aangezien m'n woonkamer wel 35m2 is zou ik graag ook aan de andere kant boksen willen t is eigenlijk dat k er juist er tevreden mee ben
Pagina: 1