Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 21:38
Hi all,

Ik zat met een hersenspinsel. Iets verderop hebben wij een vervallen (door de natuur overgenomen) camping. Ik ben daar laatst eens gaan kijken en daar zijn heel veel wildsporen te zien.

Nu lijkt het me leuk om te kijken of het mogelijk is een remote controllable wildcamera te maken omdat een échte (super) prijzig is.

Nu heb je leuke pan/zoom/ir buitencamera's op wifi voor weinig geld ~€ 150. Ik dacht als je dat combineert met een Mifi router (€ 70) dan ben je er. Enige wat er dan nog bij komt kijken is accu.

Nu de vraag natuurlijk:
- Theoretisch klinkt het niet zo spannend, maar is het té simpel gedacht?

[ Voor 8% gewijzigd door NLAnaconda op 22-11-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:15
Leuk idee, ben ik ook wel geïnteresseerd in. Maar ik overweeg dan een wildcam aan te schaffen zoals https://www.conrad.nl/o/w..._kwd-22498153375&vat=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLAnaconda
Ja zo begon ik ook. Maar t lijkt mij vetter om gewoon live te kunnen kijken/streamen en die camera te bewegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
NLAnaconda schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:01:
Hi all,

Ik zat met een hersenspinsel. Iets verderop hebben wij een vervallen (door de natuur overgenomen) camping. Ik ben daar laatst eens gaan kijken en daar zijn heel veel wildsporen te zien.

Nu lijkt het me leuk om te kijken of het mogelijk is een remote controllable wildcamera te maken omdat een échte (super) prijzig is.

Nu heb je leuke pan/zoom/ir buitencamera's op wifi voor weinig geld ~€ 150. Ik dacht als je dat combineert met een Mifi router (€ 70) dan ben je er. Enige wat er dan nog bij komt kijken is accu.

Nu de vraag natuurlijk:
- Theoretisch klinkt het niet zo spannend, maar is het té simpel gedacht?
nog gelukt? update? fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
Jazeker, dit project is meer dan geslaagd (zij het voor iets meer geld)

Zie dit topic.

Helaas wordt er nu op deze locatie een camping gebouwd. Dus het hele spul ligt nu op zolder. Mocht je nog een locatie hebben, let me know ;-)