Alle foto´s van icloud naar google foto´s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 22:31
Hallo allemaal,

Een probleempje, mijn macbook pro is kapot. Geen garantie, geen geld voor een nieuwe. Ben overgegaan op een chromebook en deze is goed te koppelen aan mijn samsung. Ben er erg blij mee. Maar ik maak nu gebruik van twee cloud opslagsystemen; icloud en de cloud van google.

Ik wil graag de foto´s die ik in Icloud heb overzetten naar google Foto´s, Ik heb daar al foto´s staan en die oude foto´s moeten er nog bij. Het gaat om 22.000 foto´s, dus handmatig is bijna onbegonnen werk. Ik ben in het bezit van een externe harde schijf om de foto´s op te downloaden en vervolgens te uploaden in google foto´s.

Maar ik krijg dus niet al mijn foto´s van icloud. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? Ik ben nu tijdelijk in het bezit van een leen-macbook, maar beschik niet over een windows device.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kun je op die macbook inloggen met je eigen icloud account? Eventueel daarvoor een extra gebruiker toevoegen etc want die kun je als alles klaar is weer verwijderen en blijven huidige instellingen gewoon intact.
Vervolgens zou je dan met Foto's alles kunnen exporteren in archief > exporteer > originelen naar die externe harde schijf. Let er op dat die wel leesbaar moet zijn en bij formatteren in kiezen voor exfat want ik denk dat Chrome os dat wel kan lezen en andere mogelijk niet.
Vanuit iCloud website exporteren/downloaden kan ook maar dan zit je wellicht met beperkte selectie mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De eerste vraag: Wat mankeert er aan je MacBook Pro (welk model/jaar) waardoor deze onherstelbaar is?

Daarna: je zou tijdelijk even een Windows machine tot je beschikking moeten zien te krijgen. Daarmee kun je iCloud voor Windows downloaden en installeren en alle foto's gaan downloaden. Wanneer dit klaar is zet je ze op dezelfde manier over naar Google foto's, daar is vast ook een app voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
bite schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:30:
Kun je op die macbook inloggen met je eigen icloud account? Eventueel daarvoor een extra gebruiker toevoegen etc want die kun je als alles klaar is weer verwijderen en blijven huidige instellingen gewoon intact.
Vervolgens zou je dan met Foto's alles kunnen exporteren in archief > exporteer > originelen naar die externe harde schijf. Let er op dat die wel leesbaar moet zijn en bij formatteren in kiezen voor exfat want ik denk dat Chrome os dat wel kan lezen en andere mogelijk niet.
Vanuit iCloud website exporteren/downloaden kan ook maar dan zit je wellicht met beperkte selectie mogelijkheden.
belangrijk om hier nog bij te vermelden: als je niet aangezet hebt dat de originelen op je Mac gedownload moeten zijn, dan zullen die bestanden niet of kreupel naar je schijf gekopieerd worden. ze staan dan immers als lage resolutie files op je Mac en in hoge(re) resolutie in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik dacht dat ie dan de originelen wel zou downloaden net als bij het openen van een foto. Zelf had ik op mijn Macbook niet voldoende ruimte om alles offline op te slaan, op ipad wel dus toch iets van een backup ipv alles in de (i)cloud. Maar eens testen wat de export doet.
edit: heb die optie "geoptimaliseerde versies op deze mac bewaren" aan staan en tijdens een export toch de originele bestanden (foto's van 5 a 9Mb) en exif info is aanwezig. Zie 'm ook downloaden in activiteitenweergave en photos library bestand ook steeds groter dus dat lijkt wel te werken zoals ik had verwacht.
Evengoed wel verstandig om je export/backup te controleren.

[ Voor 42% gewijzigd door bite op 23-11-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Het vervelende is, is dat ik de macbook van mijn broertje even mag lenen, te weinig geheugen om alles lokaal op te slaan.... Direct opslaan op een externe schijf lukt ook niet. Of ik weet in ieder geval niet hoe dat moet.

@sypie waarschijnlijk iets met mijn moederbord, als ik hem aanzet hoor je een geluidje en daarna gebeurt er niks meer. Ik heb een 2012 macbookpro

Thanks voor de andere tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@KarelAnker1989 Een 2012 MacBook Pro? Dat betekent dus dat die schijf er uit kan en in een USB-behuizing gedaan kan worden. Je kunt dan vanaf iedere andere Mac opstarten en verder gaan waar je gebleven was.

Ik kan aan je profiel niet zien waar je huis woont of je bed slaapt, maar je bent van harte welkom in Zwolle om dit voor elkaar te boxen, zo spannend is dat niet. Dan heb je wel de hele boel snel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Dat is wel een echt goede tip @sypie Ik heb al zo´n behuizing, dus dat moet wel lukken denk ik. Woon zelf in de buurt van den bosch, dus helaas net iets te ver, maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Yup. Ik heb in het verleden 2 maanden op een USB disk gedraaid. Gaat prima :-)

Denk er even aan dat Google photos niet meer gratis is. (Paar weken geleden werd dat aangekondigd)

Ik ben ook wel benieuwd naar wat we kapot is eigenlijk. Vooral omdat ik Louis Rossman op youtube volg 😄

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:37
Jrz schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:43:
Yup. Ik heb in het verleden 2 maanden op een USB disk gedraaid. Gaat prima :-)

Denk er even aan dat Google photos niet meer gratis is. (Paar weken geleden werd dat aangekondigd)

Ik ben ook wel benieuwd naar wat we kapot is eigenlijk. Vooral omdat ik Louis Rossman op youtube volg 😄
Niet meer *gratis* vanaf juni 2021. Alles wat je upload telt niet mee voor de quota. Na juni 2021 tellen alle foto's mee wat je vanaf dat moment upload. Kom je dan aan de 15GB, dan moet je betalen. Wel in perspectief houden :)

[ Voor 9% gewijzigd door CuBras op 23-11-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Ik vind het geen probleem om te betalen voor de opslag van mijn foto's. Google foto werkt prima voor mij
Pagina: 1