Yamaha RX-V440RDS geeft soms onvoorspelbare luide knal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelN1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2022
Mijn oude Yamaha RX-V440RDS geeft soms een luide knal uit alle speakers teglijk, op een totaal onvoorspelbaar moment en dan blijft hij die ook herhalen. Hij kan uren correct werken en dan ineens dat storende geluid dat soms een knal en soms gekraak lijkt, Los van de bron die weergegeven wordt.

Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Netjes geaard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelN1
Hij heeft origineel een ongeaarde stekker, dus neen, zou ik dit moeten voorzien?

[ Voor 32% gewijzigd door DuvelN1 op 22-11-2020 19:32 . Reden: Te snel geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DuvelN1 Schroef 't ding eens open en keek eens goed naar alle componenten op 't systemboard. Ik vermoed dat er wat oude weerstanden 'bol' staan.

https://nl.yamaha.com/fil...7552/RX-V440RDS_GB_en.pdf

Enneuh.... Yamaha RX-V440RDS geeft soms storende tik en gekraak

Da's niet de bedoeling, hé ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelN1
LOL, bij gebrek aan reactie op mijn eerste vraag moest ik het toch eens opnieuw proberen.

Ik heb hem al eens open gevezen en alles condensatoren na gekeken om te kijken of er bolle tussen zaten, maar zonder succes, ik heb ook geen bruine plekken gevonden op de printplaten.

Ik probeer dus advies te vinden op welk bord en welk gedeelte ik best kan beginnen nameten, ik heb trouwens ook de service manual ook al gevonden, maar deze heeft me nog niet geholpen.

De receiver heeft 10 jaar in opslag gezeten wegens verbouwingen en had in het begin reeds een zachte tik die op het geluid voor het afstellen leek. Maar die was toen regelmatig om de seconde. Daarom zag ik ertegen op om alles terug op te bouwen, maar blijkbaar heb ik nu 's avonds massa's tijd gekregen, waardoor ik de uitdaging wil aangaan.