Afzuigkap zuigt niet meer goed.

Pagina: 1
Acties:

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Sinds kort werkt de afzuigkap niet meer naar behoren waardoor ook de ramen beslaan tijdens koken . Nu weet zeker dat het komt doordat ik de buis hebt verlengt en ook 2 bochten erin hebt gezet. Nu zat ik te denken om op het eind een buisventilator erin te zetten. Nu was de vraag of dat voldoende gaat helpen. Ik kan er niet zo veel over vinden of het daadwerkelijk helpt. En de buis korter maken is echt niet mogelijk ...

Of misschien heeft iemand een ander idee.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 11:36

Liveshort

Certified Crazy Person

Bij het lezen van de titel: oh, is ie getrouwd zeker? :+

Heb je een fotootje van de situatie? Afhankelijk van hoe de bochten lopen zou het nog steeds moeten werken. Klinkt de afzuigkap nog als eerder en is er vlak boven wel luchtverplaatsing?

Een ventilator aan het einde van de buis kan uitkomst bieden als de motor in de afzuigkap niet sterk genoeg is, maar dan moet je weer na gaan denken hoe je die schakelt. Mits goed gericht kan het niet anders dan dat zo'n ventilator helpt in een afgesloten buis.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• picardo
Situatie is zoiets ... Verhoudingen kloppen natuurlijk niet helemaal..Ik wou een buismoter op het eind doen vlak voordat hij naar buiten gaat in het rechte stuk ...

Als ik de buis vlak na de afzuigkap ontkoppel zuigt hij als een malloot...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xogbo-mQzXjI_1ORfc__swUNnDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fvAB0ahFgD9C7engSwh0mSss.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door picardo op 22-11-2020 19:08 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien is 't ook wel een idee om te vermelden waarom je die rigoreuze verlenging qua afvoer hebt aangebracht?

Ik zou op basis van de huidige info zeggen: Leuk plan maar de resultaten vallen tegen en dus bouw je 't maar weer terug naar de oorspronkelijke opzet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 16:53

Kraz

Saving the world

Bedenk ook dat 90graden hoeken niet fijn zijn voor de airflow.als er idd 4 in zitten volgens de tekening dan snap ik wel dat je je zuigkracht kwijt bent.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 23:38
Afzuigkap naar het dak? Is deze buis niet bedoeld voor wat anders? Meestal word er direct door de muur naar buiten geboord voor de afzuigkap.

[ Voor 3% gewijzigd door basjuhh op 22-11-2020 19:14 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:21
hoeveel meter is t tracé? Is er misschien sprake van een obstructie (vogelnestje ofzo ? ) een eind pijp erbij en twee bochten 90 grd helpt natuurlijk ook niet echt , maar zoog hij al wel afdoende af voordat je de veranderingen aanbracht ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• picardo
Will_M schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:10:
Misschien is 't ook wel een idee om te vermelden waarom je die rigoreuze verlenging qua afvoer hebt aangebracht?

Ik zou op basis van de huidige info zeggen: Leuk plan maar de resultaten vallen tegen en dus bouw je 't maar weer terug naar de oorspronkelijke opzet.
Door een verbouwing. Schoorsteen weggehaald en hele bovenverdieping verbouwd. Teruggaan naar originele zetting is gen optie.
basjuhh schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:13:
Afzuigkap naar het dak? Is deze buis niet bedoeld voor wat anders? Meestal word er direct door de muur naar buiten geboord voor de afzuigkap.
Was inderdaad in het verleden bedoeld voor wat anders.. Ik heb geen muur waardoor ik direct naar buiten kan.
Cybersijp schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:14:
hoeveel meter is t tracé? Is er misschien sprake van een obstructie (vogelnestje ofzo ? ) een eind pijp erbij en twee bochten 90 grd helpt natuurlijk ook niet echt , maar zoog hij al wel afdoende af voordat je de veranderingen aanbracht ?
Ik gok dat het hele tracé zo rond de 8 meter is. Voor de veranderingen zoog hij zeer goed. En er is geen sprake van obstructie...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Wat voor buis zit ertussen? Zo'n flexibele leiding of heb je netjes met spirobuis en gladde vaste bochten gewerkt?

• picardo
@ThinkPad Beide . Begin flex en daarna glad.

Maar ik heb het probleem inmiddels ontdekt. Ik heb vanochtend de wand boven de keuken opengebroken en ik ontdekte dus dat de hel bocht verstopt zat met 2 emmers puin. Terwijl ik toch echt toen ik de zolder verbouwd heb ik in de veronderstelling was dat ik het gat had afgedekt. Maar goed alles weggehaald en nieuw stuk buis ertussen en hij zuigt volgens mij weer als een malle ( Hij maakt weer veel minder geluid en een vel papier word bijna door het filter naar binnen gezogen). Even de komende tijd nog even veel koken en kijken of de ramen nog beslaan.
Pagina: 1