Mijn vraag
Goedenavond, ik heb gister een nieuw systeem gebouwd en na wat bios problemen werkt die eigenlijk prima. Nu herkent windows alleen niet mijn samsung 970 m.2 ssd niet. De m.2 staat wil in de bios net zoals mijn 980 waar de windows op geïnstalleerd staat. Bij apparaat beheer staat die wel aangegeven maar een beetje vreemd. Maar in schijfbeheer komt die dan weer niet voor. Ik weet dat je een schijf een letter moet toewijzen en formatteren maar dat gaat dus niet omdat hij niet te voorschijn wil komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Losschroeven en booten zonder om daarna de pc weer uit te zetten en de 970 weer terug schroeven en opnieuw opstarten.
2. Schijf verwijderen via apparaten en daarna opnieuw opstarten. In de hoop dat die hem daarna zou herkennen via schijfbeheer
Helaas hebben deze dingen niet gewerkt en weet ik niet meer waar ik moet zoeken. Wel heb ik screenshots gemaakt in de hoop dat iemand van jullie het weet. PS de 970 haalt gewoon de selftest in bios.
Edit : command prompts ziet ook maar 1 schijf helaas.
Groet,
Tim
Goedenavond, ik heb gister een nieuw systeem gebouwd en na wat bios problemen werkt die eigenlijk prima. Nu herkent windows alleen niet mijn samsung 970 m.2 ssd niet. De m.2 staat wil in de bios net zoals mijn 980 waar de windows op geïnstalleerd staat. Bij apparaat beheer staat die wel aangegeven maar een beetje vreemd. Maar in schijfbeheer komt die dan weer niet voor. Ik weet dat je een schijf een letter moet toewijzen en formatteren maar dat gaat dus niet omdat hij niet te voorschijn wil komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart) | € 119,- | € 119,- |
1 | Monitoren | LG 27GL650F-B Zwart | € 228,- | € 228,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 399,- | € 399,- |
1 | Casemodding | Corsair iCUE Commander PRO | € 62,47 | € 62,47 |
1 | Waterkoeling | Asus ROG Strix LC 360 | € 219,95 | € 219,95 |
2 | Ventilatoren | Corsair ML120 PRO RGB LED PWM (Triple Pack), 120mm | € 94,90 | € 189,80 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18 | € 146,02 | € 146,02 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 229,- | € 229,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.890,04 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Losschroeven en booten zonder om daarna de pc weer uit te zetten en de 970 weer terug schroeven en opnieuw opstarten.
2. Schijf verwijderen via apparaten en daarna opnieuw opstarten. In de hoop dat die hem daarna zou herkennen via schijfbeheer
Helaas hebben deze dingen niet gewerkt en weet ik niet meer waar ik moet zoeken. Wel heb ik screenshots gemaakt in de hoop dat iemand van jullie het weet. PS de 970 haalt gewoon de selftest in bios.
![]() | ![]() | ![]() |
Edit : command prompts ziet ook maar 1 schijf helaas.
Groet,
Tim
In the end we only regret the chances we didn't take