Need HELP with installation / Ik zoek hulp met installatie T

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Vitaal
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04-2022
Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar hulp (Desnoods via Teamviewer) met de installatie van 2 NAS Stations. (1x TS-212 (Dubbele schijf)
1x TS-112 (Enkele schijf).

Met het programma Qfinder kan ik deze beide benaderen vanachter mijn laptop thuis in het thuis netwerk. Echter, ik zou deze ook graag veilig vanaf buiten willen benaderen en eventueel willen koppelen met 1 cloud account en mijn mobiele telefoon om documenten te raadplegen.

Nu heb ik een TP-link router die gekoppeld is aan het modem van Ziggo onze internet provider. Dit is ooit gedaan omdat ik geen standaard IP krijg van Ziggo en om zo te voorkomen dat alle IP-adressen weer moeten worden aangepast.

1 QNAP HD kan ik benaderen, deze staat op poort 8080 en 443 in de NAS en 8080 in de TP-link onder NAT Forwarding. de 2e QNAP krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat van buitenaf. Mijn kennis is te kort om de configuratie aan te passen en om te weten welke poorten er veilig gebruikt kunnen worden en correct geconfigureerd. Mijn vraag is wie is bereid mij daarbij te helpen? Ik denk dat het alleen om de poortconfiguratie gaat. ICloud is inmiddels ook nagenoeg werkend.

Dank alvast voor tijd, moeite en inzet en een fijne dag verder.
Mike

Hello everyone, I am looking for help (if necessary via Teamviewer) with the installation of 2 NAS Stations. (1x TS-212 (Double disk) and 1x TS-112 (Single disk). With the Qfinder program I can access both of them from behind my laptop at home in the home network. However, I would also like to access them safely from outside and possibly want to link with 1 cloud account and my mobile phone to consult documents.
Now I have a TP-link router that is linked to the modem from Ziggo our internet provider. This was once done because I don't get a default IP from Ziggo and to avoid having to change all IP addresses again.
I can access 1 QNAP HD, it is on port 8080 and 443 in the NAS and 8080 in the TP link under NAT Forwarding. I cannot get the 2nd QNAP to talk from outside. My knowledge is too short to adjust the configuration and to know which ports can be used safely and correctly configured. My question is who is willing to help me? I think it's just about the port configuration. ICloud is now also virtually operational.

Thanks in advance for time, effort and commitment and have a nice day.
Mike
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:06

lordsnow

I know nothing

Voor QNAP2 moet je dan andere externe poorten configureren. Bijvoorbeeld 8081 extern naar poort 8080 intern van QNAP2.

Wanneer je QNAP2 extern probeert te benaderen moet je natuurlijk wel de juiste externe poort opgeven 8081

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:12
Ik zou poort 8080 en 443 nooit zomaar vanuit buiten opzetten voor je nas.. heb je ook aan de security gedacht? SSL certificaat? Firewall ingesteld op je nas? Ip filtering etc? 2FA?

Ik denk dat je beter de QVPN package kan installeren en dan de OpenVPN route nemen. Dan ga je i.i.g over de VPN naar je nas i.p.v publiek.

[ Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 22-11-2020 17:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Vitaal
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04-2022
Lordsnow: Dank voor je reactie. Ik heb in de NAS configuratie de poort op 8082 gezet. Ben vervolgens naar de TP-link gegaan en heb daar onder NAT FORWARDING - gevolgd door VIRTUAL SERVERS de NAS als volgt ingevuld: EXTERNAL PORT: 8082 - IP-Adres - en INTERNAL PORT: 8080

Helaas werkt dit nog steeds niet.
Hoor erg graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Als je je nas op 8082 hebt gezet moet je je internal port ook op 8082 zetten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24
We zitten hier op een NL forum, dus het heeft geen nut om 't ook in het Engels te doen.

Daarnaast is GoT bedoeld om je te helpen iets op te lossen, niet om het voor je te doen.

Als je het wilt laten doen, dan kun je een advertentie plaatsen in https://tweakers.net/aanbod/ of het bij een lokale partij laten regelen

Lees ook eens Het algemeen beleid #quickstart door
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.