RTX 3070 vs AMD 6800 - Blender / Substance Painter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzletov
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:56
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar nieuwe GPU. GPU wil ik gebruiken voor programma's zoals Blender, Unreal en Substance Designer/Painter. Ook wil ik gamen 1440p met de nieuwe GPU. Huidige GPU 1060-6gb

Vraag 1: ik ben aan het twijfelen tussen Nvidia 3070 of AMD 6800. Welke zou beter zijn voor bovengenoemde programma's. Haal ik veel voordeel uit de extra 8gb VRAM bij AMD 6800?

Vraag 2: ik heb mobo B450 Tomahawk Max met ryzen 3600 CPU. Momenteel heb ik 2x 8gb RAM (g.skill ripjaws 3200 mhz) en ik wil nog 16gb extra kopen(totaal 32gb). Koop ik dan best 2 extra ram sticks, maar dan heb ik 4 sticks op mijn mobo. Heeft dat nadelig effect op de snelheid MHz? Of koop ik best twee nieuwe ram sticks van 16gb elk? Bijvoorbeeld g.skill trident z

Wat is je budget?
GPU 500-650euro
RAM 100 -150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia of AMD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming. Rendering (niet professioneel), Blender, Substance Designer, Substance Painter, Unreal, Marmoset