Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een video edit pc waarmee ik voorlopig tot 1080p kan monteren. Zou mooi zijn om deze pc over paar jaar te kunnen upgraden naar 4k zodra ik ook zo'n camera heb. Gaming is leuk maar niet noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1200 euro inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, HDD 2TB en interne DVD brander. Oude HDD wil ik tzt vervangen door extra SSD of de M.2 van wensenlijst te updaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wensenlijstje onderaan. Wellicht ben ik iets vergeten dan graag tips.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de pc onderdelen geen voorkeur. Monitor goede ervaringen met LG en AOC maar andere suggesties zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een setup waar ik voorlopig mee vooruit kan en liefst zo stil mogelijk is. Video software die ik wil gaan gebruiken is open source. Lees goede reviews bijvoorbeeld over DaVinci Resolve 17. Daarnaast dat ik sommige zaken (Grafische kaart, processor, SSD) tzt kan updaten zodra er meer budget is.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee dus ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Nog nooit een video edit pc samengesteld wel ervaring met pc's bouwen. Dus belangrijkste vraag of deze setup voldoet voor wat ik er mee wil gaan doen. Andere suggesties mbt beter/goedkoper zijn tevens zeer welkom.
Ik ben op zoek naar een video edit pc waarmee ik voorlopig tot 1080p kan monteren. Zou mooi zijn om deze pc over paar jaar te kunnen upgraden naar 4k zodra ik ook zo'n camera heb. Gaming is leuk maar niet noodzakelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1200 euro inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, HDD 2TB en interne DVD brander. Oude HDD wil ik tzt vervangen door extra SSD of de M.2 van wensenlijst te updaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wensenlijstje onderaan. Wellicht ben ik iets vergeten dan graag tips.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de pc onderdelen geen voorkeur. Monitor goede ervaringen met LG en AOC maar andere suggesties zijn ook welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een setup waar ik voorlopig mee vooruit kan en liefst zo stil mogelijk is. Video software die ik wil gaan gebruiken is open source. Lees goede reviews bijvoorbeeld over DaVinci Resolve 17. Daarnaast dat ik sommige zaken (Grafische kaart, processor, SSD) tzt kan updaten zodra er meer budget is.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee dus ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Nog nooit een video edit pc samengesteld wel ervaring met pc's bouwen. Dus belangrijkste vraag of deze setup voldoet voor wat ik er mee wil gaan doen. Andere suggesties mbt beter/goedkoper zijn tevens zeer welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 315,05 | € 315,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 275,20 | € 275,20 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (with ODD) | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Monitoren | AOC 24G2U5/BK Zwart | € 154,46 | € 154,46 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 123,90 | € 123,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.218,01 | ||