lekkage schuin plafond

Pagina: 1
Acties:

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik last van lekkage (vochtplek) op een van onze slaapkamers. Deze plek voelt nat aan en lijkt helaas elke dag groter te worden. Toen wij het huis kochten wisten wij dat de dakpannen en de dakbedekking niet tip top in orde waren. Dit kwam ook naar voren in het bouwkundig rapport. Echter hadden wij niet voorzien dat wij binnen enkele maanden lekkage zouden hebben. Nu is mijn vraag aan jullie wat te doen? Ik wil zo snel mogelijk de plek van het lek achterhalen. Echter kan het water best weg komen van bijvoorbeeld de schoorsteen waar het lood niet goed op zijn plek zit. Of onder verschoven dakpannen.
Misschien toch maar direct voor nieuwe dakbedekking gaan en nieuwe dakpannen? Hopelijk kan ik nog wat schuiven in ons bouwdepot zodat ik ongeveer 4500 euro te besteden heb voor een nieuw dak.
Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn van een nieuw dak? Op internet lopen de prijzen sterk uit een.

Al jullie tips en adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s68R1y_-B6U1O-pCmsnU2mi2akc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AuW1JSAsiLkSGjWZ3ViPy6W.jpg?f=fotoalbum_large

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Foto's van de buitenkant? Misschien is één dakpan gebroken en is het met het vervangen daarvan (liggen er misschien in de evt. kruipruimte nog een paar?) opgelost.

P.S. Resize je plaatje even, 90% is overbodig :+

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 22-11-2020 15:37 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Kan inderdaad een gebroken dakpan zijn of een verstopte dakgoot.

Dus hup dak op en inspecteren.

Vragen naar kosten doe je typisch nadat het probleem duidelijk is. En dan is het handig om ook info te geven wat er moet gebeuren ;)

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 00:30
boel schoonmaken kan door bladafval veroorzaakt worden.
soms is het te fixen met een beetje lood en een beetje kit.
maar soms is het gewoon tijd voor een nieuw dakraam.
eventueel ook de dakpannen even weghalen bij de lekkage.
en daar foto,s van maken. dus met en zonder pannen.
meestal kunnen we het dan wel zien.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Is dat een dakraam? Staat daar regelmatig condens op?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Je zou inderdaad buiten moeten gaan zoeken . Wellicht is het wat achterstallig onderhoud (bladvuil) of een omhoog gewaaide loodslabbe . Kapotte of scheve dakpan kan ook nog . Kortom even buiten kijken wat er aan de hand is . Dit kun je ook laten doen maar dat gaat dan geld kosten .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

*knip*
Dan maak je een TR en ga je dat niet in het topic zelf aankaarten.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 25-11-2020 10:17 ]

Please state the nature of the technical emergency

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

_Arthur

blub

edsandje schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:14:
Het volgende topic dat je niet meer gaat beantwoorden?
Wat kost een nieuw dak? Hoe groot is het, wat voor isolatie, dakpannen enz.
Dit dus. Dus laten we er met z'n alleen maar geen moeite insteken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EKorvemaker schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:21:
Hallo tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik last van lekkage (vochtplek) op een van onze slaapkamers. Deze plek voelt nat aan en lijkt helaas elke dag groter te worden. Toen wij het huis kochten wisten wij dat de dakpannen en de dakbedekking niet tip top in orde waren. Dit kwam ook naar voren in het bouwkundig rapport. Echter hadden wij niet voorzien dat wij binnen enkele maanden lekkage zouden hebben. Nu is mijn vraag aan jullie wat te doen? Ik wil zo snel mogelijk de plek van het lek achterhalen. Echter kan het water best weg komen van bijvoorbeeld de schoorsteen waar het lood niet goed op zijn plek zit. Of onder verschoven dakpannen.
Misschien toch maar direct voor nieuwe dakbedekking gaan en nieuwe dakpannen? Hopelijk kan ik nog wat schuiven in ons bouwdepot zodat ik ongeveer 4500 euro te besteden heb voor een nieuw dak.
Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn van een nieuw dak? Op internet lopen de prijzen sterk uit een.

Alvast bedankt,
Iemand zal het dak op moeten voor onderzoek. Dit zou je zelf kunnen doen als je handig bent, anders uitbesteden (of binnen je netwerk navragen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

EKorvemaker schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:21:
Hallo tweakers,

Alvast bedankt,

[Afbeelding]
*knip*
Dat gaan we dus niet in het topic uitvechten.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-11-2020 10:17 ]

Please state the nature of the technical emergency

• Paul-Kiezel
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-11-2025
In zo'n situatie kun je oneindig zoeken naar het lek. Het lek kan wel aan de voorkant van de woning zijn en pas voor jou zichtwaar worden aan de achterkant. Achter het plafond kan het water namelijk nog flinke afstanden afleggen.

In zo'n situatie is het verstandig om een lekdetectie bedrijf in te schakelen. Zij kijken met bijvoorbeeld een thermografische infraroodcamera waar het lek precies is en dit kan jou veel tijd en ergernis besparen.

Contra expertise: bij o.a. waterschade aan het laminaat.

• EKorvemaker
het blijkt dat mijn dakraam als ie openstaat lekt. Als hij dichtstaat lekt het niet. Komt omdat hij er iets schuin in zit. Dat was dus de oorzaak ervan. Nu maar in de wintermaanden het dakraam dicht houden. En zomers open. Iemand een goede oplossing voor dit probleem?

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
Hier lekken de ramen ook als ze open staan en het buiten regent, precies tussen het raam en het kozijn door. Oplossing die ik daarvoor gevonden heb is het sluiten van ramen tijdens regenbuien.

• EKorvemaker
ja toch :) simpeler zal het wel niet worden.
Pagina: 1