Vraag

• devenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 07:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet tussen de 8-10"

Wat is je budget?
Rond de 200€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal voornamelijk gebruikt worden voor films & series (netflix - disney plus - amazon prime), youtube, ... Gamen is niet noodzakelijk. 4G verbinding hoeft ook niet, hij zal enkel thuis op de wifi gebruikt worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij voorkeur android omdat dit binnen ons google home ecosysteem past. Ik kwam zelf bv. de lenovo smart tab m10 plus tegen. Zit nu ook een black friday deal op bij coolblue maar de reviews over de scherm kwaliteit/helderheid houden me mogelijks wat tegen. Die dock met de google assistant mode spreekt me dan wel weer aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn grootste issue is dat ik totaal niet thuis ben in de tablet wereld en dus ook niet weet welke merken / specs, .. vandaag de dag "de norm" zijn. In hoeverre is het kijken naar updates ed. belangrijk? Wat zijn eventueel alternatieven als we kijken naar die lenovo m10 plus.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Dit artikel legt het belang van updates en upgrades uit: reviews: Hoelang Android-telefoons updates krijgen

Zelf adviseer ik naar de reviews te kijken qua schermen.

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Ik loop rond met nagenoeg dezelfde vraag. Kan wel nieuwe post maken, maar wie weet kunnen we twee vliegen slaan 😁
Ik heb zelf een Samsung tab s2 9,7 die nog prima draait maar wel merkbaar trager is geworden voor iets wat voor mij van belang is; spelen van FOE (Forge of Empires)
Nu lijkt die Lenovo mijn prima, maar ik weet niet of die veel beter is in het draaien van dat spel.
Voor het verdere huis tuin en keuken zoals browsen, streamen en Office werken ze allemaal wel prima lijkt mij?

Alternatieven zijn wellicht:
https://tweakers.net/pric...i-fi-2020-32gb-grijs.html
https://tweakers.net/pric...am-64gb-opslag-zwart.html

• devenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 07:13
Ik ben ondertussen aan het afstappen van de lenovo. Blijkaar zijn er daarbij issues dat netflix (en andere streaming apps?) niet in 1080p kunnen streamen op dit device. Er is niet meteen een ETA op wanneer (en of) er een fix komt. Natuurlijk wel een groot issue als dat de grootste use case gaat zijn.. Ik was ook nog aan het kijken naar de samsung galaxy s6 lite, maar die zit dan weer in een andere prijsklasse

• stevennoppe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik ben ook op zoek naar een budget tablet voor mijn dochtertje van 10 jaar

Zelf kwam ik uit op de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB ram, 32GB opslag Zwart

Enige dat me tegen houd is dat deze slechts 2GB geheugen heeft.

Maar voor die prijs (166 € via website samsung) denk ik niet dat we kunnen klagen.

review/vergelijking : reviews: Tablets van rond de 200 euro - Een prijsklasse met duivelse keuzes

Mijn dochtertje zou hem vnl gebruiken voor : Youtube, Netflix, disney+, spelletjes zoals "among us"

Wat zijn jullie gedachten omtrent die 2GB? Ik vermoed dat de locatie van 32 GB kan uitgebreid worden met een extra kaartje? Ik vind dit niet direct ergens terug.

• Mike85
2GB klinkt karig, maar ik heb geen idee hoe dat gaat bij tablets. Mijn tab S2 heeft 3 GB en kan bovengenoemde prima draaien. Among us weet ik niet. Denk dat de gpu ook vooral nodig is bij spellen en die zal ook leunen op dat geheugen?

Heb je ook naar A7 (2020) gekeken?
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs

• stevennoppe
nee nog niet gekeken naar de A7, zal ik nu doen.

ondertussen ook deze tegen gekomen :

https://www.vandenborre.b...s-4-64go-fhd?type=reviews

4GB geheugen en 64GB voor prijs van 159 €

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mediamarkt is die dezelfde prijs.

• stevennoppe
niet echt fan van mediamarkt :(

• Mike85
Dat is inderdaad de Lenovo M10 plus alleen lees je daar verschillende reacties over, onder over de ondersteuning van hoge kwaliteit bij Netflix e.d.

• Mike85
Amen, geen Mediamarkt. Maar bij coolblue ook voor 159 hoor

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:01
Ben benieuwd, wil er morgen ook een scoren. Je komt inderdaad snel uit bij de Lenovo M10/E10 en anders de Samsung A7.

RAM is toch waar je op een gegeven moment naar mijn gevoel tegenop loopt qua tempo. Hier is die voor de schoonouders bedoeld, dus ook Netflix en browsen.

Lastig, maar wil morgen toch wel kiezen als ze inderdaad goed in de actie zijn... Een week wachten is ook prima, maar schoonouders wachten nu al een paar weken op black friday

Ik ben voor https://www.coolblue.nl/p...lus-64gb-wifi-zilver.html gegaan

[ Voor 10% gewijzigd door President op 27-11-2020 10:48 ]

• Mike85
En, nog wat gehaald?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 18:46

EXX

EXtended eXchange

stevennoppe schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:33:
Ik ben ook op zoek naar een budget tablet voor mijn dochtertje van 10 jaar

Zelf kwam ik uit op de Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB ram, 32GB opslag Zwart

Enige dat me tegen houd is dat deze slechts 2GB geheugen heeft.

Maar voor die prijs (166 € via website samsung) denk ik niet dat we kunnen klagen.

review/vergelijking : reviews: Tablets van rond de 200 euro - Een prijsklasse met duivelse keuzes

Mijn dochtertje zou hem vnl gebruiken voor : Youtube, Netflix, disney+, spelletjes zoals "among us"

Wat zijn jullie gedachten omtrent die 2GB? Ik vermoed dat de locatie van 32 GB kan uitgebreid worden met een extra kaartje? Ik vind dit niet direct ergens terug.
Ik heb deze gekocht voor mijn 9 jarige spruit. Werkt prima. En ja, je kunt er een micro-sd kaartje in stoppen.

Probleem is alleen dat veel apps niet willen draaien vanaf de sd kaart. Maar foto's etc. kun je er prima op kwijt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mike85
Denk dat je nu beter voor de A7 2020 kan gaan?
Denk dat ik daarvoor kies. Hopelijk draait die forge of empires goed voor €200. Geen bf deal gevonden
Pagina: 1