Delade schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:52:
[...]
Het ging en gaat mij niet zozeer erom wat erachter zit, maar meer om de manier waarop je beredeneert en reageert. Zo zou ik een paar jaar geleden ook gereageerd hebben. Maar inmiddels heb ik geleerd dat alles wat een taboe is, of wordt afgekeurd door je naasten c.q. de maatschappij, vaak juist hetgene is dat ons het meest vooruit helpt. Sinds ik opensta voor verscheide van die dingen doormaak ik een enorme persoonlijke groei en daarmee behoor ik nu tot de selecte groei van hippies / wappies / aparten die een enorm veel gezonder leven leeft. Dus als mensen nu oordelen over mij en in dit geval over mijn bronnen die jij totaal niet kent en zonder dat je ook maar enige uitvraag aan mij dan weet ik gelijk dat ik met iemand te maken heb die alles uitsluit dat onmogelijk is wat de maatschappij niet dicteert of omarmt. En daar is niets mis mee, maar het is in elk geval het rijtje waar ik niet (meer) toe behoor. Ik refereer in dit soort situaties altijd graag naar Albert Einstein die een groot deel van zijn leven als krankzinnige gek werd aangezien maar vandaag de dag door iedereen wordt gequote vanwege zijn uitzinnige kennis die hij in die tijd al had. Alles draait om perspectief, en dat is ieder voor zich. Moraal van het verhaal: jij doet jouw ding, ik doe mijn ding, en daarmee zijn we beiden gelukkig.
Misschien heb je een punt. Voor mij valt dit in de zelfde groep als de platte aarde gelovers en de maanlanding ontkenners. Het is zo absurd fantastisch dat ik het niet verwacht op een website als deze. En ik weiger open te staan voor wat aantoonbaar onzin is. Waarom zou ik mijn tijd daar mee willen voldoen. Ik kan ook niets met mensen die er in geloven en in het algemeen
<knip>.
Grappige is dat je meteen concludeert dat ik niets aanneem. Je spreekt je zelf dus gewoon tegen want vlak daar voor beweer je nog dat je zo niet meer was. Geloof me, mijn wereld is een stuk groter dan die van de meeste mensen maar ik blijf wel realistisch.
En perspectief kan mij aan mijn reet roesten. De meeste hebben redelijke scholing gehad en als je daarna dit soort onzin gaat geloven dan valt dat met geen enkele toon of discussie meer tegen te gaan. Het komt misschien ook omdat ik wat ouder ben en geen geduld heb voor een
<knip> svp iets vriendelijker / netter verwoorden..
En hoe kom je er bij dat Einstein voor gek werd versleten. Hij was nota bene een beroemdheid in zijn eigen tijd. Echt niemand dacht dat hij gek was. Hij stond bekend en was geroemd om zijn intelligentie en kennis. Wat je nu claimt is gewoon onzin.
Misschien toch minder open zijn naar anderen en iets meer de grenzen aanscherpen van wat je wel of niet denkt te weten.
En leven en laten leven is zo simpel nog niet. Of moeten we nogmaals het verhaal van Jomanda en Sylvia Millecam opdraven. Onzin kan gevaarlijk zijn.
[
Voor 24% gewijzigd door
Ardana op 21-12-2022 14:12
]
Ninety percent of everything is crap.