Ervaringen met computerhandschoenen ivm koude handen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 20:20
Goedemiddag Tweakers,

Helaas heb ik veel last van koude vingers/handen tijdens het computeren. Hiervoor heb ik al wat zaken opgezocht en aangepast aan mijn houding wat al een goed begin is. Toch ben ik nog verder aan het kijken voor oplossingen.

Nu weet ik dat er dure USB verwarmers zijn die goed werken maar ik wil het iets simpeler houden.

Zijn hier mensen die hun ervaring willen delen m.b.t computerhandschoenen?
Handschoenen zoals:

https://www.bol.com/nl/p/...s-large/9200000026074753/

Ook ben ik benieuwd of mensen ervaringen hebben met wat duurdere producten zoals een verwarmde muis/toetsenbord of een muismat?

Alvast bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 07:10
Ik gebruik een verwarmingsmat. 90x60 cm is voor mij ruim genoeg om mijn hele werkruimte te bevatten. Nooit meer koude handen!

https://www.conrad.nl/o/v...e_max=105&price_min=35.49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb flink wat jaren geleden wel simpele handschoentjes gebruikt zonder vingertopjes. Gewoon op de markt gekocht. Daar zaten dus niet allemaal zogenaamd therapeutische features op zoals het gelinkte exemplaar :+

Die gebruikte ik om RSI klachten te verminderen zonder de jaren '30 tochthut waar ik toen woonde ver op te hoeven stoken.

Werkte prima voor het doel!

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:59
Weet je zeker dat je voeten/benen ook niet koud worden ?
Ik heb deze plaat onder bureau, die verwarmd indirect ook de bovenkant van het bureau en dus je handen ook.
https://www.bol.com/nl/p/...Te5K6A.1_4.5.ProductTitle

Een verwarmingsmat wat hier aangedragen wordt op het bureau kan ook.

Mijn ervaring met simpele handschoenen is dat het niet werkt, als je na een tijd koude handen krijgt bij stilzitten gaan gewone handschoenen niet helpen en worden je vingers alsnog koud, je zal dan actief moeten bijverwarmen.

@99ruud99 mbt tappijt dan zou ik eerder voor dit gaan(is zeer zuinig met stroom)>
https://www.bol.com/nl/p/...K5FAUQ.1_4.5.ProductTitle

Simpele handschoenen werken bij mij alleen als je zelf ook een actieve houding hebt, dus in de winter op fiets etc of aan knutselen bent, achter computer zit je echt stil.

Je lichaam geeft te weinig warmte bij stilzitten daarom helpen handschoenen maar beperkt, een thermonskan wordt ook niet vanzelf warm als er koud water in zit.

Edit: Ja het zijn dure speeltjes maar het comfort is ook enorm.

[ Voor 75% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2020 13:27 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:09
tapijt neerleggen helpt ook, omdat je dan minder warmte kwijt raakt via je voeten hou je meer over voor je vingers .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:08

MLLL

Palm Treo 650

Thermostaat 2 graden hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is de omgevingstemperatuur wel rond het ARBO geadviseerde temperatuur voor zittend computerwerk?
Volgens mij zat dat ergens rond de 20-22 graden :?

Voor je handen zou je idd naar van die handschoentjes zonder vingertoppen kunnen kijken, of van die verwarmde handschoenen voor bij het fietsen.
(Je hebt ze met van die ‘breek’ plaatjes die warm worden, geen idee hoe dat exact werkt)

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2020 17:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36

Yucon

*broem*

Rukapul schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:02:
Ik heb flink wat jaren geleden wel simpele handschoentjes gebruikt zonder vingertopjes. Gewoon op de markt gekocht. Daar zaten dus niet allemaal zogenaamd therapeutische features op zoals het gelinkte exemplaar :+

Die gebruikte ik om RSI klachten te verminderen zonder de jaren '30 tochthut waar ik toen woonde ver op te hoeven stoken.

Werkte prima voor het doel!
Die gebruik ik ook, werkt geweldig. Het is best verbazend hoeveel warmte die dunne dingen vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou een doek kunnen gebruiken waar je je onderarm op hebt rusten.(handdoek/theedoek)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Al eens geprobeerd je romp warmer te krijgen? Als je het in het algemeen te koud hebt, zal de bloedsomloop naar de handen vrij snel verminderen en daarmee ook de verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je het koud krijgt in ledematen zoals handen en voeten terwijl de omgevingstemperatuur wél aangenaam is dan is er in 99,9% van de gevallen iets niet in orde met de 'werk houding' (of ergonomie met een duur woord).

Het af / be-klemmen van bloedvaten en zenuwbanen, en dus ook een verminderde doorbloeding van al je lichaamsdelen, ga je serieus nooit opgelost krijgen met alléén mechanische, elektronische of electrische hulpmiddelen.

Dankzij Covid-19 en het daaraan gerelateerde 100% thuiswerken sinds 1 Maart 2020 ben ik qua ergonomie ook beter naar m'n eigen 'thuiswerkplek' én houding gaan kijken. Tót vorig jaar werkte ik ook regelmatig vanuit huis en had ik nooit ergens last van op m'n eigen werkplek in huis.... In Mei 2020 mocht ik mezelf de gelukkige eigenaar van een 'Hernia' noemen en als ik hier iemand iets inmiddels NIET meer gun dan is 't wel zo'n simpele aandoening.

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 22-11-2020 18:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Niet om te pingpongen, maar dit past beter in AZ. Daarom ook een (laatste) schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb van die handschoentjes zonder vingertoppen, werken top. Ik gebruikte ze voor 't vakkenvullen van de diepvriesafdeling in de winter en nu in de lente/herfst als 't fris is buiten om m'n telefoon te bedienen (Pokémon Gote spelen).

Zijn op de markt te koop voor weinig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

-tom-562

Oliesjeik

Hackus schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:37:
Je zou een doek kunnen gebruiken waar je je onderarm op hebt rusten.(handdoek/theedoek)
Goede tip idd, niet te veel op de rand van je bureau leunen helpt ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-tom-562 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:44:
[...]

Goede tip idd, niet te veel op de rand van je bureau leunen helpt ook
Ook, en soms zit je te laag waardoor er met druk op je elleboog/onderarm komt.
(koud bureau)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 20:20
Bedankt voor alle antwoorden hier. Ben een hoop wijzer geworden. Mijn houding is beter en heb ook mijn bureaustoel wat hoger gezet zodat alles netjes 90 graden is. Ook maak ik sinds een week nu gebruik van handschoenen en ben hier zeer tevreden over. Het is wel wennen. Mijn handen voelen veel fijner aan.

Wel ben ik nog benieuwd hoe het zit met de ellebogen. Leunen jullie ellebogen op je bureau of op je leuningen van je bureaustoel of leunen die nergens op en leun je met je voorarmen op je bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:17

LankHoar

Langharig tuig

Mijn ellebogen had ik altijd gewoon op mijn bureau liggen, maar tegenwoordig (door RSI) gebruik ik een behoorlijk uitgebreide plaat met zachte bekleding, deze. Hoewel dit dus i.v.m. RSI was, is bijkomend voordeel dat het ook warmer is - de bekleding houd warmte beter vast dan het hout van mijn bureau. Dit i.c.m. met moffen/vingerloze handschoenen (geen compressie overigens, lijkt me niet goed om 8u per dag aan te hebben tenzij op dokter's advies) zorgt ervoor dat ik het niet zo snel meer koud heb. Wanneer mijn benen/voeten koud worden en de kachel echt al hoog genoeg staat, doe ik gewoon lekker een dekentje om, scheelt ook weer energie i.v.m. een verwarmingsplaat :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:53
Ik heb ook last van koude handen en bij mij werken die vingerloze handschoenen redelijk. Ik krijg er niet echt warme handen van, maar heel koud zijn ze niet meer. Wel typt het iets minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Het wordt weer kouder buiten en ik zoek een manier om te zorgen dat ik geen koude voeten en handen heb tijdens het werk achter mijn bureau. Ik zie dat sommigen hier een verwarmingsmat gebruiken die op de grond ligt en waar je je voeten op plaatst. Is dat warm genoeg om ook je bureau en handen ermee te verwarmen?
Ik heb nog geen verwarmde bureaumat gevonden die ik als een zeer grote muismat zou kunnen gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:17:
Het wordt weer kouder buiten en ik zoek een manier om te zorgen dat ik geen koude voeten en handen heb tijdens het werk achter mijn bureau. Ik zie dat sommigen hier een verwarmingsmat gebruiken die op de grond ligt en waar je je voeten op plaatst. Is dat warm genoeg om ook je bureau en handen ermee te verwarmen?
Ik heb nog geen verwarmde bureaumat gevonden die ik al een zeer grote muismat zou kunnen gebruiken :)
Is dit niet iets voor je?
In combinatie met deze zou het toch moeten lukken denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2022 00:05 . Reden: (Mogelijke) referrals verwijderd ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:57

bonzz.netninja

Niente baffi

Yaksa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
[...]

Is dit niet iets voor je?
Ik had bijna dat infrarood paneel gekocht vandaag, maar ik heb vooral last van koude voeten en kou die uit de grond trekt, dus misschien is een verwarmde mat handiger. Of gewoon dikkere sokken :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Die 2de ziet er wel interessant uit. Nu alleen nog een goedkopere variant zien te vinden :p
Die 1e past bij mij niet. Mijn bureau heeft een middelbalk en verder kabelmanagement. Geen plek om iets te monteren aan de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:27:
Die 2de ziet er wel interessant uit. Nu alleen nog een goedkopere variant zien te vinden :p
Die 1e past bij mij niet. Mijn bureau heeft een middelbalk en verder kabelmanagement. Geen plek om iets te monteren aan de onderkant.
Hij kan ook aan de muur

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:17:
Ik heb nog geen verwarmde bureaumat gevonden die ik als een zeer grote muismat zou kunnen gebruiken :)
ga een flink stuk wandelen voor je gaat 'werken', werkt goed tegen koude voeten. verder kun je een theedoek, of gastendoek in de lengte opvouwen, en onder je armen leggen. (tegen de 'kou' van je bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hackus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:42:
[...]

ga een flink stuk wandelen voor je gaat 'werken', werkt goed tegen koude voeten. verder kun je een theedoek, of gastendoek in de lengte opvouwen, en onder je armen leggen. (tegen de 'kou' van je bureau)
Zekers, dat doe ik ook wel. Alleen heb ik gauw last van koude vingers en voeten. En in de winter is het bij mijn bureau om 1 of andere reden kouder dan de rest v/d kamer. Althans, het voelt kouder aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48

Vrijdag

De Zwarte

Het is misschien een enorme pauper/ghetto oplossing, maar als het echt koud is in de winter, ga ik achter mijn bureau gewoon in een slaapzak zitten :+

Nu heb ik als ik thuiswerk ook altijd gewoon een trainingsbroek met pantoffels aan, dat houdt me een stuk warmer en is comfortabeler dan een spijkerbroek. En met een videocall is er toch niemand die dat ziet. En gewoon een hoodie/vest voor mijn bovenlichaam. Schoenen draag ik sowieso niet in huis. Dat vind ik vies.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 03-11-2021 16:51 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:48:
[...]

Zekers, dat doe ik ook wel. Alleen heb ik gauw last van koude vingers en voeten. En in de winter is het bij mijn bureau om 1 of andere reden kouder dan de rest v/d kamer. Althans, het voelt kouder aan :)
Staat je 'uitlaat' van je pc misschien op je voeten, benen gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/m7yELBZALpO0/Q1lPPwY/1200x767.jpg
dat ziet er toch ook wel lekker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:33

ronalddus

Buffalo77

Ik ga dit topic ook even volgen.
Hier ook snel last van koude handen en voeten.

En ik denk dat het goedkoper is, dit gericht aan te pakken dan direct de thermostaat hoger te zetten.

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bonzz.netninja schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:27:
[...]

Ik had bijna dat infrarood paneel gekocht vandaag, maar ik heb vooral last van koude voeten en kou die uit de grond trekt, dus misschien is een verwarmde mat handiger. Of gewoon dikkere sokken :)
Ik heb zo'n verwarmde vloermat gehad maar heb 'm allang weer weggegooid. Het ding verwarmde vooral de vloer terwijl mijn koude voeten er nauwelijks mee geholpen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

M'n twee poezebeesten knikken bevestigend.

Heb zelf niet zo'n ding, maar ik zie het al helemaal voor me.
Daar gaan de dames een flinke claim op leggen. :P

Had trouwens wel wat last van koude voeten, ondanks pantoffels.
Een kleedje op het laminaat scheelt daarbij al heel wat.
Heb gelukkig niet snel koude handen, daar kan ik TO helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat ook helpt is een zgn voetenkrukje, zodat je voeten niet op de grond staan, en er minder druk op je benen(hamstrings) staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
downtime schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:03:
[...]

Ik heb zo'n verwarmde vloermat gehad maar heb 'm allang weer weggegooid. Het ding verwarmde vooral de vloer terwijl mijn koude voeten er nauwelijks mee geholpen waren.
Wellicht de mat andersom leggen? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb hier ook flink last van. Vingers koud, maar rest van lichaam warm.
Handschoenen zonder vingertoppen werkten niet echt, maar dat waren ook goedkope polyester-wol-achtige dingen.
Er staat zowel op m'n werk als thuis bij het bureau een kleine luchtstroom / tocht, waar ik helaas niks aan kan doen.

Nog vervelender is dat ik in het weer van nu, in de 30m naar de auto lopen, zitten, auto starten ook vaak van één of meerdere vingers helemaal witte vingertoppen krijg (fenomeen van Raynaud), wat dan makkelijk 45 minuten kan duren voordat ze weer normaal zijn, ondanks dat de auto in een paar minuten warm is :')

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:27:
Tja, voor koude voeten helpen goede gevoerde pantoffels ook goed, en mocht je een erg koude vloer hebben dan zijn er inlegzooltjes met alu-folie te koop. Of vloerverwarming installeren, kan ook ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

segil schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:05:
[...]

Wellicht de mat andersom leggen? :p
Dat was het probleem niet. Als ik er een stuk hout onder legde zodat de mat geen contact met de vloer maakte dan werkte ie wel goed. Maar dat was geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

https://www.bol.com/nl/nl...01zvjoHNwiNYaAsTMEALw_wcB

ochja. Dat is een goed idee. Dikkere pantoffels en die inlegzooltjes. Ik kan wel met allerlei infraroodpanelen aan de gang maar ergens is dat ook gewoon zonde van de energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanieke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2021
Even om een beeld te krijgen, op hoeveel graden zetten jullie de verwarming?

Als mijn handen en voeten koud zijn geworden van het computeren, dan duurt het echt eeuwen voordat ze weer warm worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nanieke schreef op maandag 20 december 2021 @ 01:24:

Als mijn handen en voeten koud zijn geworden van het computeren, dan duurt het echt eeuwen voordat ze weer warm worden...
Alleen thuis? Dan op 10 graden. Is mijn zoontje er, dan op 19. En dan 's nachts op 16,5. Ik woon in een tochtig en Kwalitatief Uitermate Teleurstellend geisoleerd hok, jaren '30 appartement op de bovenste verdieping. Geen zin om voor niks te stoken en zelf heb ik niet zo heel snel last van de kou.

Ik drink wel heel veel thee, zodat ik mijn handen kan warmen aan de mok :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50

's Nachts of als ik niet thuis ben op 16, als ik thuis ben 19 of 20, soms 21 om het even goed warm te krijgen, daarna terug naar 20.

Als ik koude voeten heb trek ik pantoffels aan, en een lekker comfy vest of trui. En iets warms drinken, wordt je lichaam warm van en als je lichaam warm genoeg is straalt dat vanzelf door naar handen/voeten.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 20-12-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

19, 's nachts op 18 maar ik heb vloerverwarming dus die wil je niet een te groot temperatuursverschil geven.

Ik heb het eigenlijk nooit koud, draag zelf graag lekker comfortabele vesten en heb binnen toch altijd wel sokken aan in de winter.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik heb een UniFi 8 poorts switch voor mijn keyboard staan (US-8-60W). Deze steekt enkel in de stekker, en wordt best warm. Hier plaats ik mijn handen tijdens het typen op zodat ik geen pijnlijke vingers krijg van de koude. Misschien niet de meest ecologische oplossing, maar het werkt.

+ werkt ook als koffie warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik heb de verwarming van het kantoortje (airco die ook kan verwarmen) op 19C staan, gecombineerd met de 2 warmtebronnen in de kamer (PC + mij) houd het kantoor rond de 20C.

Echter ik ben redelijk klein van stuk (1.71, naja niet zo klein voor een vrouw :P) en heb gewoon een voetensteun onder mijn bureau staan. Dat scheelt enorm als je voeten niet op de grond staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Yaksa schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
[...]
Die verwarmde mat is wel een sjiek ding zeg :). Er zijn ook low-budget versies op AliExpress verkrijgbaar, zoals deze. Die kosten rond twee tientjes.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 21:32
Voor koude voeten onder het bureau is dit een uitkomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwfydjxktugz_D5Q7NvaYSh6zms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hloFaz7brPkHNepIvvni1fdq.jpg?f=user_large

https://www.bol.com/nl/nl...FMHQ.4_39.41.ProductTitle

Soms heb ik ook koude vingers, dus ga ook naar zo'n verwarmingsmat kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rsport40 op 18-01-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb van de week mijn merino wol pantoffels ontvangen. Poeh, die zijn een partij warm en comfortabel, had ik veel eerder moeten doen O+ Misschien dat ik er nog tzt een inlegzooltje in doe, maar voorlopig is het voetbed dik zat.

Oh, ik gebruik ook een stoof/poef onder mijn bureau zodat mijn voeten van de grond zijn. Daarbij ben ik verticaal uitgedaagd, dus is het ook ergonomisch wel fijn. Voor mijn handen gebruik ik af en toe van die dunne onderhandschoentjes, of simpele touchscreen handschoenen van de Action of Zeeman ofzo.

[ Voor 71% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2022 11:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delade
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 15:40
Ik kan hieraan toevoegen dat het mij is opgevallen dat mijn gehele lichaam een stuk warmer is als mijn benen warm zijn. Dus ik heb een tijdje getest met een thermobroek (ski-onderkleding) onder mijn spijkerbroek / joggingsbroek, met sloffen aan en dan een ondershirt + trui zoals ik dat normaal ook heb. En dan heb ik het goed warm in een koud huis.

Het is echt omdenken maar sinds ik erop let merk ik dat de oplossing voor vrijwel alle problemen dezelfde is: de verwarming hoger zetten. Terwijl het vaak gewoon erop neerkomt dat de kleding die we in de winkel kopen ontoereikend is voor het doel dat ze dienen. Een wintertrui moet ons warm houden maar dat doet het alleen als je daarbij ook de verwarming opschroeft of een jas erover aan hebt.

Om dit te testen heb ik een paar keer een ondershirt + trui aangedaan met nog een vest eroverheen. Of met de jas binnen aan. En dan heb ik nergens last van. Beetje extreem misschien maar dat zijn wel de beste uitsluitingstesten ;-) Daaruit blijkt dus dat het dragen van mijn normale winterkloffie ontoereikend is.

Dus mijn tip: kijk heel goed naar hoe je je kleed, daar kun je het grootste koudeprobleem mee oplossen. En dat zou ik vooral eerst doen voordat je de oplossing in allerlei technologie of nog slimmere oplossingen gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:14
Voor koude voeten gebruik ik deze maar dan vooral buiten de deur.

Voor wat betreft koude vingers tijdens computerwerk denk ik niet dat handschoenen lang werken. Het enige wat ze doen is zorgen dat je handen minder snel afkoelen. Uiteindelijk worden ze toch gewoon koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Vrijdag schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:50:
Het is misschien een enorme pauper/ghetto oplossing, maar als het echt koud is in de winter, ga ik achter mijn bureau gewoon in een slaapzak zitten :+

Nu heb ik als ik thuiswerk ook altijd gewoon een trainingsbroek met pantoffels aan, dat houdt me een stuk warmer en is comfortabeler dan een spijkerbroek. En met een videocall is er toch niemand die dat ziet. En gewoon een hoodie/vest voor mijn bovenlichaam. Schoenen draag ik sowieso niet in huis. Dat vind ik vies.
Ik trek ook gewoon m'n badjas over mijn kleding heen dan hoor :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

net deze binnen gekregen: https://www.amazon.nl/-/e...r+cover%2Caps%2C74&sr=8-1

Geen last van de snoertjes en kan indien nodig je handen wat bijwarmen. Voor 10 euro het proberen waard.

Ik merk eigenlijk net pas dat als mijn kantoor koud is geweest snachts en de verwarming pas aangaat als ik ook binnen ben, mijn metalen bureaulegger heel lang koud blijft en mijn armen afkoelt. Ook iets om mee rekening te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door superduper op 18-11-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
superduper schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:55:
net deze binnen gekregen: https://www.amazon.nl/-/e...r+cover%2Caps%2C74&sr=8-1

Geen last van de snoertjes en kan indien nodig je handen wat bijwarmen. Voor 10 euro het proberen waard.

Ik merk eigenlijk net pas dat als mijn kantoor koud is geweest snachts en de verwarming pas aangaat als ik ook binnen ben, mijn metalen bureaulegger heel lang koud blijft en mijn armen afkoelt. Ook iets om mee rekening te houden.
hoe bevallen deze handschoenen ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

renio schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:27:
[...]

hoe bevallen deze handschoenen ondertussen?
Prima! precies warm genoeg om geen ijsklompen te hebben, maar je krijg ook geen enorme zweethanden bv. De snoertjes zijn lang genoeg zodat je daar geen belemmering van hebt bij switchen van toetsenbord naar muis of wat papieren pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
Ik heb die warmtemat onder het bureau uitgeprobeerd en vandaag geretourneerd. Ik voelde de kou in de kamer juist extra, mede omdat ik de warmte van de hierboven gerefereerde mat niet voelde met schoeisel aan. Dus dan sloffen uit en dat had gewoon niet het effect als verwacht.

Met de handschoenen zonder vingers ervaar ik eigenlijk van hetzelfde: ik voel de kou extra. Ik had twee paar besteld en de ene knijpt mn bloed af en maakt typen onmogelijk, de andere absorbeert de kou dus.

Ik zoek nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 11:50

krazzer

Tijd is een illusie

Ik ben ook benieuwd naar goeie (vingerloze) handschoenen. Mijn handen zijn nu het koudst t.o.z. van de rest van mijn lichaam.

Ik zit op zolder te werken en ik moet op 2 verdiepingen de verwarming aanzetten om het hier warm te maken wat ik een beetje zonde vind voor 1 persoon met de huidige gasprijzen. Ook goed geïsoleerd huis dus echt extreem koud wordt het niet.

Ik heb een extra vest aan, daaroverheen een kleedje en een sjaal en een muts. Op mijn benen heb ik een hoop haren zitten dus die zijn eigenlijk nooit koud :).

Ik heb al eens op bol gekeken naar handschoenen, maar geen die echt een goeie beoordeling krijgen. Meestal zeggen mensen dat ze snel gaan rafelen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat mij het beste helpt, is zorgen dat ik geen honger heb. Als ik voldoende heb gegeten, wordt mijn lichaam na ong. 15 - 30 minuten vanzelf warm (omdat het voedsel wil verteren). En het hoeft niet eens warm eten te zijn.

Als mijn handen of benen koud worden is dat voor mij inmiddels een teken dat ik weer wat moet eten.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:50
Ik heb zelf ook USB-handschoenen geprobeert, maar ik vond ze niet fijn: kabeltjes zaten in de weg, en op en of andere manier irriteerde (als in rode plekken) de aansluiting van de kabel-verwarmingselement.
Ik heb sinds een maand of drie een IR-paneel naast mijn toestsenbord en een verwarmde muismat/onderlegger, en dit werkt echt perfect. Ja, mijn handen zijn af en toe nog steeds koud, maar lang niet meer zo vaak/erg als voorheen.
Enige nadeel: wanneer je de onderlegger op maximum zet, dan wordt deze ook best heet... de lijm waarmee een rubberprofiel aan mijn muis vast zat is er door losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
Een beetje afwijkend van het geheel misschien, maar ik word steeds nieuwsgieriger naar dingen. En zo kom ik bij aarden/gronden terecht. Het schijnt dat dat je bloedsomloop enorm boost en daardoor heb je het vanzelf de hele dag warm. Een korte test met een aardingsmat levert bij mij op dat mijn bloed de hele dag kookt alsof ik heb staan rossen bij de fitness :P Ik weet nog niet of het een aanhoudend effect is en hoe vaak en hoe lang dit dan moet maar dat is iets wat ik nog allemaal ga uitproberen en ondervinden. Daarover later meer. Maar wellicht toch al handig om hier nu te vermelden. Misschien zijn er anderen met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:09
Naar aanleiding van dit topic heb ik een infrarood muismat besteld. Ik heb het nu 2 dagen in huis en ik moet zeggen dat voor mij goed werkt. Even een half uurtje aan en mijn handen zijn weer een hele tijd warm. Enig nadeel is dat mijn muis het niet doet op deze mat (ook als hij uit staat?). Dus ik heb er een dun muismatje bij besteld om onder de muis te leggen. Ik heb er nu tijdelijk een dikke muismat op liggen en zelfs dat wordt goed warn. Ik hoop alleen wel dat de voetjes blijven zitten en niet de lijm los gaat laten, maar zo heet wordt deze mat niet, ik denk dat dat meer is als je hem uren lang aan laat staan maar dat is voor mij toch veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
boxlessness schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:31:
Ik heb zelf ook USB-handschoenen geprobeert, maar ik vond ze niet fijn: kabeltjes zaten in de weg, en op en of andere manier irriteerde (als in rode plekken) de aansluiting van de kabel-verwarmingselement.
Ik heb sinds een maand of drie een IR-paneel naast mijn toestsenbord en een verwarmde muismat/onderlegger, en dit werkt echt perfect. Ja, mijn handen zijn af en toe nog steeds koud, maar lang niet meer zo vaak/erg als voorheen.
Enige nadeel: wanneer je de onderlegger op maximum zet, dan wordt deze ook best heet... de lijm waarmee een rubberprofiel aan mijn muis vast zat is er door losgelaten.
Die bureaumat klinkt wel interessant. Verwarmd 'ie de gehele mat, of alleen het midden? En enig idee waarvan het materiaal gemaakt is? Leder of kunstleer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
segil schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:44:
[...]

Die bureaumat klinkt wel interessant. Verwarmd 'ie de gehele mat, of alleen het midden? En enig idee waarvan het materiaal gemaakt is? Leder of kunstleer?
Ik heb dezelfdfe gekocht maar dan hier:
https://www.infraroodverw...wart-80-x-40-cm-verm.html

De hele mat wordt warm. Nadeel is wel dat de randen erg omkrullen omdat de mat opgerold geleverd wordt. Ik heb hem nu vastgeplakt met dubbelzijdig foamband.

De mat is van kunstleer.

• segil
ErikG2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:10:
[...]

Ik heb dezelfdfe gekocht maar dan hier:
https://www.infraroodverw...wart-80-x-40-cm-verm.html

De hele mat wordt warm. Nadeel is wel dat de randen erg omkrullen omdat de mat opgerold geleverd wordt. Ik heb hem nu vastgeplakt met dubbelzijdig foamband.

De mat is van kunstleer.
Klinkt interessant... verbruikt wel veel stroom, had verwacht dat een infrarood verwarming zuiniger zou zijn. Heb je 'm de hele dag aanstaan, of alleen eerste paar uur?

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:50
segil schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:44:
[...]

De hele mat wordt verwarmd. Kwa meteriaal... ben daar niet zo in thuis, ik gok kunstleer of zoiets. Het is glad, maar in ieder geval geen plastic/pvc. Eigenlijk een prima muismat.

• ErikG2
segil schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:46:
[...]

Klinkt interessant... verbruikt wel veel stroom, had verwacht dat een infrarood verwarming zuiniger zou zijn. Heb je 'm de hele dag aanstaan, of alleen eerste paar uur?
Een uurtje is voor mij genoeg, even een half uur op vol vermogen en daarna op de laagste stand nog een half uur en voorlopig worden mijn handen niet meer koud. Maar dit is dus wel persoonlijk. Op de laagste stand zit het verbruik tussen de 50 en 60 watt. Op de hoogste stand is dit ruim 100 watt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
ErikG2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:26:
[...]

Een uurtje is voor mij genoeg, even een half uur op vol vermogen en daarna op de laagste stand nog een half uur en voorlopig worden mijn handen niet meer koud. Maar dit is dus wel persoonlijk. Op de laagste stand zit het verbruik tussen de 50 en 60 watt. Op de hoogste stand is dit ruim 100 watt.
Ik heb 'm gekocht. Ben benieuwd. Hopelijk smelt m'n toetsenbord en muis niet weg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:35

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Delade schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:41:
Een beetje afwijkend van het geheel misschien, maar ik word steeds nieuwsgieriger naar dingen. En zo kom ik bij aarden/gronden terecht.
Je hebt niet door dat heel het aarden en grondingsverhaal complete onzin is? Dat is minimaal een placebo effect en absoluut geldklopperij.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
Agent47 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:39:
[...]

Ik trek ook gewoon m'n badjas over mijn kleding heen dan hoor :D
Dan ben ik met mn twee vesten over elkaar zo gek nog niet. Fijn om te horen dat er nog anderen zijn die zich net zo 'gek' gedragen tegenover al die familieleden die me keihard voor gek verklaren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delade
RoamingZombie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:17:
[...]

Je hebt niet door dat heel het aarden en grondingsverhaal complete onzin is? Dat is minimaal een placebo effect en absoluut geldklopperij.
Ieder stuk dat ik erover leest baseert zich ergens op. Waar baseer jij je op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Delade schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:49:
[...]

Ieder stuk dat ik erover leest baseert zich ergens op. Waar baseer jij je op?
De wetten van thermodynamica die oneindig betrouwbaarder zijn dan jouw bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delade
RoamingZombie schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:28:
[...]

De wetten van thermodynamica die oneindig betrouwbaarder zijn dan jouw bronnen.
Die zin zegt mij genoeg. Dank voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Delade schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:06:
[...]

Die zin zegt mij genoeg. Dank voor je reactie.
We zitten hier op Tweakers en jij geloof in magische aardstraling door je blote voeten wat door new age hippies is verzonnen. En als argument wordt gebruikt (door mensen die dit claimen), ja maar zo werkt bliksem ook 8)7

Serieus? |:(

[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 19-12-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
Als ik koude handen/voeten heb op kantoor dan drink ik een kop thee extra. Zit hier nu gewoon in t-shirtje.

Heeft ook natuurlijk te maken met doorbloeding van je ledematen, overgewicht helpt daar bijvoorbeeld niet bij, collega heeft altijd last van koude voeten/handen.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 19-12-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delade
RoamingZombie schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:42:
[...]

We zitten hier op Tweakers en jij geloof in magische aardstraling door je blote voeten wat door new age hippies is verzonnen. En als argument wordt gebruikt (door mensen die dit claimen), ja maar zo werkt bliksem ook 8)7

Serieus? |:(
Het ging en gaat mij niet zozeer erom wat erachter zit, maar meer om de manier waarop je beredeneert en reageert. Zo zou ik een paar jaar geleden ook gereageerd hebben. Maar inmiddels heb ik geleerd dat alles wat een taboe is, of wordt afgekeurd door je naasten c.q. de maatschappij, vaak juist hetgene is dat ons het meest vooruit helpt. Sinds ik opensta voor verscheide van die dingen doormaak ik een enorme persoonlijke groei en daarmee behoor ik nu tot de selecte groei van hippies / wappies / aparten die een enorm veel gezonder leven leeft. Dus als mensen nu oordelen over mij en in dit geval over mijn bronnen die jij totaal niet kent en zonder dat je ook maar enige uitvraag aan mij dan weet ik gelijk dat ik met iemand te maken heb die alles uitsluit dat onmogelijk is wat de maatschappij niet dicteert of omarmt. En daar is niets mis mee, maar het is in elk geval het rijtje waar ik niet (meer) toe behoor. Ik refereer in dit soort situaties altijd graag naar Albert Einstein die een groot deel van zijn leven als krankzinnige gek werd aangezien maar vandaag de dag door iedereen wordt gequote vanwege zijn uitzinnige kennis die hij in die tijd al had. Alles draait om perspectief, en dat is ieder voor zich. Moraal van het verhaal: jij doet jouw ding, ik doe mijn ding, en daarmee zijn we beiden gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Delade schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:52:
[...]

Het ging en gaat mij niet zozeer erom wat erachter zit, maar meer om de manier waarop je beredeneert en reageert. Zo zou ik een paar jaar geleden ook gereageerd hebben. Maar inmiddels heb ik geleerd dat alles wat een taboe is, of wordt afgekeurd door je naasten c.q. de maatschappij, vaak juist hetgene is dat ons het meest vooruit helpt. Sinds ik opensta voor verscheide van die dingen doormaak ik een enorme persoonlijke groei en daarmee behoor ik nu tot de selecte groei van hippies / wappies / aparten die een enorm veel gezonder leven leeft. Dus als mensen nu oordelen over mij en in dit geval over mijn bronnen die jij totaal niet kent en zonder dat je ook maar enige uitvraag aan mij dan weet ik gelijk dat ik met iemand te maken heb die alles uitsluit dat onmogelijk is wat de maatschappij niet dicteert of omarmt. En daar is niets mis mee, maar het is in elk geval het rijtje waar ik niet (meer) toe behoor. Ik refereer in dit soort situaties altijd graag naar Albert Einstein die een groot deel van zijn leven als krankzinnige gek werd aangezien maar vandaag de dag door iedereen wordt gequote vanwege zijn uitzinnige kennis die hij in die tijd al had. Alles draait om perspectief, en dat is ieder voor zich. Moraal van het verhaal: jij doet jouw ding, ik doe mijn ding, en daarmee zijn we beiden gelukkig.
Misschien heb je een punt. Voor mij valt dit in de zelfde groep als de platte aarde gelovers en de maanlanding ontkenners. Het is zo absurd fantastisch dat ik het niet verwacht op een website als deze. En ik weiger open te staan voor wat aantoonbaar onzin is. Waarom zou ik mijn tijd daar mee willen voldoen. Ik kan ook niets met mensen die er in geloven en in het algemeen <knip>.

Grappige is dat je meteen concludeert dat ik niets aanneem. Je spreekt je zelf dus gewoon tegen want vlak daar voor beweer je nog dat je zo niet meer was. Geloof me, mijn wereld is een stuk groter dan die van de meeste mensen maar ik blijf wel realistisch.

En perspectief kan mij aan mijn reet roesten. De meeste hebben redelijke scholing gehad en als je daarna dit soort onzin gaat geloven dan valt dat met geen enkele toon of discussie meer tegen te gaan. Het komt misschien ook omdat ik wat ouder ben en geen geduld heb voor een <knip> svp iets vriendelijker / netter verwoorden..

En hoe kom je er bij dat Einstein voor gek werd versleten. Hij was nota bene een beroemdheid in zijn eigen tijd. Echt niemand dacht dat hij gek was. Hij stond bekend en was geroemd om zijn intelligentie en kennis. Wat je nu claimt is gewoon onzin.

Misschien toch minder open zijn naar anderen en iets meer de grenzen aanscherpen van wat je wel of niet denkt te weten.

En leven en laten leven is zo simpel nog niet. Of moeten we nogmaals het verhaal van Jomanda en Sylvia Millecam opdraven. Onzin kan gevaarlijk zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 21-12-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
RoamingZombie schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:02:
[...]

Misschien heb je een punt. Voor mij valt dit in de zelfde groep als de platte aarde gelovers en de maanlanding ontkenners. Het is zo absurd fantastisch dat ik het niet verwacht op een website als deze. En ik weiger open te staan voor wat aantoonbaar onzin is. Waarom zou ik mijn tijd daar mee willen voldoen. Ik kan ook niets met mensen die er in geloven en in het algemeen heb je ook niets aan die mensen.

Grappige is dat je meteen concludeert dat ik niets aanneem. Je spreekt je zelf dus gewoon tegen want vlak daar voor beweer je nog dat je zo niet meer was. Geloof me, mijn wereld is een stuk groter dan die van de meeste mensen maar ik blijf wel realistisch.

En perspectief kan mij aan mijn reet roesten. De meeste hebben redelijke scholing gehad en als je daarna dit soort onzin gaat geloven dan valt dat met geen enkele toon of discussie meer tegen te gaan. Het komt misschien ook omdat ik wat ouder ben en geen geduld heb voor een snotneus die denkt de waarheid in pacht te hebben want het staat op internet.

En hoe kom je er bij dat Einstein voor gek werd versleten. Hij was nota bene een beroemdheid in zijn eigen tijd. Echt niemand dacht dat hij gek was. Hij stond bekend en was geroemd om zijn intelligentie en kennis. Wat je nu claimt is gewoon onzin.

Misschien toch minder open zijn naar anderen en iets meer de grenzen aanscherpen van wat je wel of niet denkt te weten.

En leven en laten leven is zo simpel nog niet. Of moeten we nogmaals het verhaal van Jomanda en Sylvia Millecam opdraven. Onzin kan gevaarlijk zijn.
Juist. En laten we hier de topic trash maar een halt toeroepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01
Kan ik mezelf hier quoten?
HenkEisDS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:43:
[Afbeelding]

Verwarming staat uit, dikke trui, warme sokken, warme broek, maar toch koude handen op kantoor. Ik heb gekeken naar kleine, zuinige verwarminkjes die heel gericht mijn handen verwarmen, maar deze ‘lifehack’ werkt eigenlijk prima! Alle warmte die mijn laptop maakt gaat direct op mijn handen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKjPZA4QSdd46KgOGkXU_-_jkHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IqhaiSI5mYmHixPG9gOkLXEt.jpg?f=user_large

HenkEisDS in "Serieus elektriciteit besparen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delade
Ik heb er niet veel tijd meer ingestoken maar wat ik wel nog graag wil toevoegen is dat het me opviel dat mijn lichaam zich voornamelijk op 1 punt focust. En zich dus ook aan maximaal 1 ding tegelijk irriteert, zoals kou. Als er 1 punt van mijn lichaam heel warm is dan focus ik daarop en dan valt de toestand van de rest van mijn lichaam niet eens zo op. Ik heb dit ondervonden toen ik met een (gesimuleerde) elektrische rugleuning aan het testen was, vergelijkbaar met een hete kruik in mijn rug. Dan had ik momenten dat mijn rug zo heet werd (te heet) dat de kou in mijn handen niet eens echt opviel. En doordat ik dus warmte in mijn rug had, wat het centrale deel van het lichaam is, dat daardoor alle uitlopers minder koud aanvoelden.

Het is niet veel, maar misschien kan iemand er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mooie tips. Ik ga zoon mat voor op het bureau bestellen denk ik.
Geweldig concept.

In de nachtdienst is t echt steenkoud tegenwoordig.
Daarbij wil de organisatie bezuinigen waardoor de kachel lager staat. Nu zit iedereen met elektrische dekentjes. En dus zometeen ook zulke matten.
Leuke besparing blijft er over 😅.

Ik lees alleen bij diverse matten dat ze krullen of de muis het niet doet of andere problemen. Is er een soort "gouden standaard" qua merk/soort mat?
~€100 is oké.

Accu of USB of 220 kan alle 3.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
segil schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:36:
[...]

Ik heb 'm gekocht. Ben benieuwd. Hopelijk smelt m'n toetsenbord en muis niet weg :p
Update: ik heb 'm na 1 week teruggestuurd. Grootste nadelen waren:

- Mat bleef opgekruld liggen, niet plat. Iemand gaf als tip om 'm vast te plakken, maar ik beschadig liever m'n bureau niet.
- De stroomaansluiting/regeling zit rechtsboven en dat is best onhandig gedaan. Mijn muis zat geregeld tegen dat ding aan. Ze hadden het beter linksboven kunnen plaastsen.
- Grootste bewaar: de muis werkte niet goed. Ik denk dat het komt door het gladde oppervlakte. Ik moest geregeld de muis oppakken en ergens anders neerzetten om weer te kunnen gebruiken.

Al met al een leuk idee, maar voor mij niet werkbaar. Dus retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dennis1812 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 02:21:
Mooie tips. Ik ga zoon mat voor op het bureau bestellen denk ik.
Geweldig concept.

In de nachtdienst is t echt steenkoud tegenwoordig.
Daarbij wil de organisatie bezuinigen waardoor de kachel lager staat. Nu zit iedereen met elektrische dekentjes. En dus zometeen ook zulke matten.
Leuke besparing blijft er over 😅.

Ik lees alleen bij diverse matten dat ze krullen of de muis het niet doet of andere problemen. Is er een soort "gouden standaard" qua merk/soort mat?
~€100 is oké.

Accu of USB of 220 kan alle 3.
Geen idee of er een gouden standaard is. Ik heb in 2021 deze gekocht, die toen nog € 99 koste. Inmiddels boven jouw budget maar er zit wel meteen een draadloze telefoonlader in.
https://www.bol.com/nl/nl...station/9300000039262105/
Lees vooral de reviews. Die komen redelijk overeen met mijn eigen ervaringen.

Aan de reviews kan ik dit nog toevoegen:
  • De mat is 90x40cm (ruim breed genoeg voor toetsenbord+muis) maar het verwarmde deel van de mat is maar 52x22cm.
  • De mat is (bij mij) volmaakt vlak maar omdat ie opgerold wordt geleverd duurt het een paar dagen voordat ie helemaal niet meer krult.
  • De mat wordt behoorlijk warm. Zelfs op de laagste stand vind ik hem eigenlijk al te warm. De review van degene die hem niet warm genoeg vond snap ik dan ook niet. Misschien heeft die de meegeleverde USB-C adapter niet gebruikt.
  • De mat schakelt zichzelf na enkele uren weer uit. Wil je het de hele dag warm hebben dan moet je hem af en toe weer aanzetten.
  • Mijn optische muis werkt gewoon op de mat.
Overigens ben ik wel sceptisch over de claim dat de mat infrarood is. Volgens mij gaat infrarood niet samen met PU (kunstleer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
segil schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Update: ik heb 'm na 1 week teruggestuurd. Grootste nadelen waren:

- Mat bleef opgekruld liggen, niet plat. Iemand gaf als tip om 'm vast te plakken, maar ik beschadig liever m'n bureau niet.
- De stroomaansluiting/regeling zit rechtsboven en dat is best onhandig gedaan. Mijn muis zat geregeld tegen dat ding aan. Ze hadden het beter linksboven kunnen plaastsen.
- Grootste bewaar: de muis werkte niet goed. Ik denk dat het komt door het gladde oppervlakte. Ik moest geregeld de muis oppakken en ergens anders neerzetten om weer te kunnen gebruiken.

Al met al een leuk idee, maar voor mij niet werkbaar. Dus retour.
Ja dat zijn mijn bezwaren ook, maar ik kan er mee leven. Vastplakken heb ik met Tesa tape gedaan, dat is makkelijk te verwijderen.

De mat is voor mij groot genoeg, de stroomaansluiting kan ik genoeg naar rechts plaatsen om links nog steeds mijn hand te kunnen warmen. Ik heb een TKL toetsenbord, dat scheelt nogal.

De muiswerking heb ik opgelost met een dun muismatje die tussen mijn toestenbord en de stroomaansluiting past.

Allemaal niet ideaal maar het is ook alleen maar voor in de winter, als het weer iets warmer wordt leg ik mijn normale bureamat weer terug.
Pagina: 1