Situatie is als volgt:
Pioneer Vsx-933 receiver
LG 55OLEDBX6LB
PlayStation 4
KPN 4K receiver
WiiU
Zolang ik de Ps4 NIET aan sluit werkt alles prima:
- apparaten via de TV & ARC/HDMI3 aansluit op de receiver
- alles via de receiver naar de TV
Ben er wel achter dat het handiger is om alles via de TV rechtstreeks te doen; maar dat is nog even omgooien etc.
Ik heb minimaal 2 HDMI 1.4 (high speed) kabels (1x 3M, 1x 1.8m)
Andere 2 mij even onbekend, niet vermeld.
Het probleem nu:
Hoe ik de PS4 ook aansluit (Tv of via receiver) en ongeacht welke kabel: de TV verliest de ARC verbinding met de receiver binnen een minuut (het werkt dus wel even!) en schakelt naar TV speakers!
Ik neig er naar om minimaal 4 nieuwe 2.1 kabels te kopen (moet sowieso een nieuwe ivm 90graden aansluiting) maar ik ben bang dat dit niet gaat oplossen,..
CEC / HDCP uitzetten op de Ps4 biedt geen soelaas helaas
Als ik de PS4 rechtstreeks aansluit op de Pioneer receiver, HDMI ingang GAME kies heb ik Bistream 5.1 inkomend. Maar zodra ik het geluid harder/zachter regel ik op de Pioneer : gaat het beeld zwart ! Totdat ik klaar ben met regelen; dan weer beeld.
Ps4 kapot? Ik weet het echt niet meer....
Ondertussen begint het echt een probleem te worden en grote irritatie.... mooie, goeie, spullen. Kost allemaal bakken met geld ...
Ik ben even out of options...
Pioneer Vsx-933 receiver
LG 55OLEDBX6LB
PlayStation 4
KPN 4K receiver
WiiU
Zolang ik de Ps4 NIET aan sluit werkt alles prima:
- apparaten via de TV & ARC/HDMI3 aansluit op de receiver
- alles via de receiver naar de TV
Ben er wel achter dat het handiger is om alles via de TV rechtstreeks te doen; maar dat is nog even omgooien etc.
Ik heb minimaal 2 HDMI 1.4 (high speed) kabels (1x 3M, 1x 1.8m)
Andere 2 mij even onbekend, niet vermeld.
Het probleem nu:
Hoe ik de PS4 ook aansluit (Tv of via receiver) en ongeacht welke kabel: de TV verliest de ARC verbinding met de receiver binnen een minuut (het werkt dus wel even!) en schakelt naar TV speakers!
Ik neig er naar om minimaal 4 nieuwe 2.1 kabels te kopen (moet sowieso een nieuwe ivm 90graden aansluiting) maar ik ben bang dat dit niet gaat oplossen,..
CEC / HDCP uitzetten op de Ps4 biedt geen soelaas helaas
Als ik de PS4 rechtstreeks aansluit op de Pioneer receiver, HDMI ingang GAME kies heb ik Bistream 5.1 inkomend. Maar zodra ik het geluid harder/zachter regel ik op de Pioneer : gaat het beeld zwart ! Totdat ik klaar ben met regelen; dan weer beeld.

Ps4 kapot? Ik weet het echt niet meer....
Ondertussen begint het echt een probleem te worden en grote irritatie.... mooie, goeie, spullen. Kost allemaal bakken met geld ...
Ik ben even out of options...
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu