Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwino
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Hallo!

Ik heb zojuist een nieuwe PC gebouwt en alles werkt naar behoren, maar als ik bijvoorbeeld op steam een game download, springt mijn packet loss van 0 naar 5-10% hierdoor werken voice applicaties niet meer tijdens het downloaden.

Ik heb een 1 gigabit connectie en die snelheden haal ik ook verder prima.

Ik heb gedownload met o.a. Steam, Origin, Uplay, Battle.net en GOG maar elke keer als ik een download aanzet krijg ik dezelfde problemen. (download limiet op 10MB/s ingesteld)

Ik heb de nieuwste Intel driver gedownload, en de versie geprobeerd van de moederbord website, beide hebben dit probleem.

Ik heb mijn router/kabels allemaal doorlopen, en als ik download op mijn laptop dan krijg ik geen packet loss.

Mijn intel driver heeft een groot aantal settings, is dat iets misschien waar iets verkeerd aanstaat zodat grote downloads extreem voorgang krijgen en dat de rest verpauperd? Ik heb geen idee. 8)7

Hardware:

RTX 3080 GAMING OC 10GB
Fractal Design Define R5
X570 Extreme4
AMD Ryzen 7 5800x
Corsair RM750x
Scythe Mugen 5
Corsair DDR4 3600mhz
Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD

alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Hoe meet je de packetloss, en waar je je het terugkomen? Als je geen problemen met je snelheid heb, waarom ben je gaan kijken of je packetloss hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwino
ewoutw schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:41:
Hoe meet je de packetloss, en waar je je het terugkomen? Als je geen problemen met je snelheid heb, waarom ben je gaan kijken of je packetloss hebt?
Ik merk het als ik in voice programma's zit, als ik download dan klink ik meer als een robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik vraag me af of je daaruit af mag leiden dat je packet loss hebt.

Met een tool zoals Winmtr kan je meten of je packet loss hebt, en zo ja, waar dat voorkomt.
Heb je een andere kabel geprobeerd?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je de hele verbinding dicht trekt met die download, dan krijg je uiteraard op dat moment voice problemen.

Waarschijnlijk had je in het verleden dat probleem minder doordat je PC de download beperkte en nu is je PC snel genoeg en zal je ISP de boel limiten en dat hoor je in een voice verbinding.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regora
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-08 21:51
Kijk voor de gein eens naar de MTU size van je netwerk adapter en schroef ‘m eens omlaag. Zoiets als dit in een admin command prompt:

netsh interface ipv4 set subinterface "Local Area Connection" mtu = 1452 store = persistent

(Copy pasta van het internet, ervan uitgaande dat je game pc Windows draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:40:
... zal je ISP de boel limiten ...
Hûh? Waarom zou de ISP de boel limiten? TS heeft een 1 gigabit connectie en z'n download limiet staat op 10 MB/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hij wordt dus op 1Gb gelimiteerd.

Oeps die 10Mb/s limiet had ik even over het hoofd gezien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Erwino schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:24:
[...]

Ik merk het als ik in voice programma's zit, als ik download dan klink ik meer als een robot.
MAar waar zie je dat je packetloss hebt en niet een hoge latency bijvoorbeeld of gewoon een overbelaste lijn. dus nogmaals: Waar zie je dat je packetloss heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwino
remco_k schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:35:
Ik vraag me af of je daaruit af mag leiden dat je packet loss hebt.

Met een tool zoals Winmtr kan je meten of je packet loss hebt, en zo ja, waar dat voorkomt.
Heb je een andere kabel geprobeerd?
Ja dat merk ik dus wel anders vroeg ik het toch niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwino
Ben(V) schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:40:
Als je de hele verbinding dicht trekt met die download, dan krijg je uiteraard op dat moment voice problemen.

Waarschijnlijk had je in het verleden dat probleem minder doordat je PC de download beperkte en nu is je PC snel genoeg en zal je ISP de boel limiten en dat hoor je in een voice verbinding.
Ik heb gedownload met o.a. Steam, Origin, Uplay, Battle.net en GOG maar elke keer als ik een download aanzet krijg ik dezelfde problemen. (download limiet op 10MB/s ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwino
ewoutw schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:34:
[...]

MAar waar zie je dat je packetloss hebt en niet een hoge latency bijvoorbeeld of gewoon een overbelaste lijn. dus nogmaals: Waar zie je dat je packetloss heb?
In teamspeak 3 heb je een monitor schermpje waar je precies je packet loss te zien krijgt. En ik heb hier ~50 testjes mee uitgevoerd: https://packetlosstest.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Erwino schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:20:
[...]

In teamspeak 3 heb je een monitor schermpje waar je precies je packet loss te zien krijgt. En ik heb hier ~50 testjes mee uitgevoerd: https://packetlosstest.com/
Deze essentiele informatie had je wel ff wat eerder mogen geven. Dat had een hoop gescheeld. :)

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 24-11-2020 01:05 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1