Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOC
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2022
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een monitor gekocht voor mijn nieuwe PC. Dit is een Acer Nitro VG240Ybmiix (pricewatch: Acer Nitro VG240Y Zwart) met o.a. een refresh rate van 75 Hz en Freesync ondersteuning. De monitor heeft als aansluitingen: 2x HDMI & 1x VGA.

Mijn plan is om deze monitor te koppelen aan een GTX 1660 Super. Deze kaart heeft als aansluitingen: 1x HDMI & 3x DisplayPort.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste aansluiten? Bij de monitor wordt een VGA kabel geleverd, maar dat is dus niet te verbinden met de GPU, behalve als ik hiervoor een adapter koop.

Wat lijkt jullie de beste optie? Ik heb gelezen dat HDMI 1.4 75Hz nog ondersteunt, dus dat moet geen probleem zijn.

Misschien dat ik van plan ben om nog 1 exemplaar van deze monitor te kopen. Moet ik dan een HDMI splitter kopen die in de GPU gaat, om zo vanuit beide monitors een HDMI kabel naar de splitter te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:33
Aansluiten met HDMI. De 2e monitor met een DP>HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOC
Bedankt voor de super snelle reactie, haha!

Top, dus dan moet ik 1x een HDMI kabel kopen en 1x een DP naar HDMI kabel. Weet je of dit goed gaat met de verversingssnelheid van 75 Hz en Freesync?

Wat is trouwens het verschil hiermee als ik een HDMI splitter zou kopen voor in de GPU en dan 2x een HDMI kabel, naar beide monitoren 1?

[ Voor 26% gewijzigd door VOC op 22-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:55
In dat geval zou je op beide schermen hetzelfde beeld zien, dat lijkt me niet wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:33
VOC schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:23:
Bedankt voor de super snelle reactie, haha!

Top, dus dan moet ik 1x een HDMI kabel kopen en 1x een DP naar HDMI kabel. Weet je of dit goed gaat met de verversingssnelheid van 75 Hz en Freesync?
Geen idee, kwestie van proberen.
Heb je op beide monitoren Freesync nodig dan? Freesync heeft alleen nut als je gaat gamen en gamen op 2 monitoren is niet gebruikelijk. Het is 1 of 3.
Wat is trouwens het verschil hiermee als ik een HDMI splitter zou kopen voor in de GPU en dan 2x een HDMI kabel, naar beide monitoren 1?
Zoals gezegd krijg je dan op beide schermen hetzelfde beeld dus geen uitbreiding van het bureaublad maar een duplicaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOC
Tha Ra schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:19:
In dat geval zou je op beide schermen hetzelfde beeld zien, dat lijkt me niet wat je wil?
Ah dat is niet de bedoeling inderdaad, thanks!
Uszka schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:26:
[...]

Geen idee, kwestie van proberen.
Heb je op beide monitoren Freesync nodig dan? Freesync heeft alleen nut als je gaat gamen en gamen op 2 monitoren is niet gebruikelijk. Het is 1 of 3.

[...]

Zoals gezegd krijg je dan op beide schermen hetzelfde beeld dus geen uitbreiding van het bureaublad maar een duplicaat.
Klopt inderdaad, Freesync is niet echt nodig op de 2e monitor dan.. dank voor je reacties.

Conclusie: ik ga 1 HDMI kabel en 1 DisplayPort naar HDMI kabel kopen

[ Voor 54% gewijzigd door VOC op 22-11-2020 15:57 ]

Pagina: 1