dolby atmos

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterengelen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-05-2021
Geachte forumleden.

Ik heb een lg uf850v tv en sinds kort de samsung hw-q950t soundbar. nu wil ik gebruik maken van dolby atmos via netflix maar ben qua aansluiten een noob.

moet ik de soundbar optisch aansluiten of via een hdmi kabel?
zijn er instellingen die ik op de tv nog moet veranderen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. want op het internet word ik er ook niet wijs uit.

alvast bedankt

peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Beste,

Een HDMI High of Ultra speed van de ARC hdmi tv poort naar de soundbar HDMI ARC aansluiting. Vaak is dit duidelijk aangegeven op het stickertje. De soundbar zet je dan op de source welk nummer de hdmi poort heeft. Bij geluidsinstellingen van je tv zet je je geluid dan op hdmi ARC aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Voor Netflix geluid in Atmos moet de HDMI arc in principe voldoende zijn. Zij comprimeren immers. Om echte dolby Atmos te krijgen moet je e-arc hebben en via de soundbar eerst aansluiten.

Hoe bevalt jouw soundbar (Hw-q950t)?
Daar ben ik heel benieuwd naar.

Ik twijfel er sterk aan hem te kopen, alleen dat stof design en vooral het display bovenaan doen me twijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door stevenleemans op 22-11-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:09
Aansluiten met HDMI kabel, op de ARC poort (zou poort 2 moeten zijn als het goed is)

Geluids instellingen, geen idee (ik heb die tv niet). Bij mijn eigen LG C9 geluid moet ik geluid op arc uitvoer zetten. (of e-arc) zetten. Liefst met optie Passthrough aan, en geen PCM ofzo.

Maar zie ook comment van @stevenleemans hierboven, je moet voor atmos e-arc hebben. Zit zal de soundbar wel ondersteunen gok ik, maar na wat snelle google acties heb ik niet het idee dat de tv dit ondersteund. Dan zit je vast op DTS/Dolby.

Al vraag ik me eerlijk gezegd af of je dit echt gaat merken op een soundbar. Atmos is leuk, maar geluid stuiterd lang niet zo mooi terug via het plafon als dat de fabrikant je doet geloven. Of je moet er echt je woonkamer naar gebouwd hebben...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterengelen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-05-2021
stevenleemans schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:53:
Voor Netflix geluid in Atmos moet de HDMI arc in principe voldoende zijn. Zij comprimeren immers. Om echte dolby Atmos te krijgen moet je e-arc hebben en via de soundbar eerst aansluiten.

Hoe bevalt jouw soundbar (Hw-q950t)?
Daar ben ik heel benieuwd naar.

Ik twijfel er sterk aan hem te kopen, alleen dat stof design en vooral het display bovenaan doen me twijfelen.
tot nu toe bevalt hij prima. ik ervaar het display niet als storend. als alles is ingesteld heb je er geen omkijken meer naar. is wel een joekel van een ding 1.23 meter. geluid is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
peterengelen schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:24:
[...]

tot nu toe bevalt hij prima. ik ervaar het display niet als storend. als alles is ingesteld heb je er geen omkijken meer naar. is wel een joekel van een ding 1.23 meter. geluid is gewoon top.
Bedankt voor je reactie.
Dat omkijken naar dat display is net de reden waarom ik twijfel. Als je een tv hebt zonder e-arc (zoals jij en ik) is de enige manier om échte Atmos weer te geven je toestellen (digibox, spelconsole, mediaplannen,...) eerst aansluiten op de soundbar, en dan naar de tv. Je moet dus de bron op de soundbar kiezen (HDMI1, HDMI2,...) en daarvoor heb je vanuit je zetel het display nodig. Of je ziet niet welke bron je hebt geselecteerd.

Anderzijds hoor ik over lofzang over de soundbar.

Ik twijfel nog even tussen deze en de LG DSN11RG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat deel uit de template is er niet voor niets. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik in dit topic. Dit is tevens niet de eerste keer dat hierop wordt gewezen. Instellingen die op de TV aan moeten worden gepast staan in de handleiding. Een dergelijk document doorlezen is wel de basis die zelf gedaan kan (moet) worden.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 22-11-2020 16:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.