Beste 65” TV voor PS5 voor €1500 a €3500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Ik zoek een?
Ik zoek een TV om het allerbeste uit de PS5 te halen. Ik bezit momenteel deze TV pricewatch: Samsung UE65HU7500L Zwart

Wat is je budget?
1500 a 3500€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In de eerste plaats vooral voor de ultieme PS5 ervaring en hopelijk kan deze adviserende tv de volgende generatie consoles min of meer mee/aan. Dit had ik gehoopt met mijn huidige tv maar die kwam zelf al te kort voor de PS4 Pro. Daarnaast kijken we veel series.Daarnaast is het handig dat het besturingssysteem vlot en snel te bedienen is.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG 65NANO996NA Zwart
pricewatch: LG Nanocell 65NANO956NA Zwart
pricewatch: Samsung QLED Series QE65Q95T Zwart
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Met 3500 zou een LG 77CX ook nog moeten lukken met de Black Friday Deals die er aan zitten te komen dan wel de prijzen waar ze nu soms als voor weg gaan :9~ Of je moet de TV strak tegen de wand willen hebben hangen, dan wordt het een 65GX.

Enfin, ik zou dus voor OLED gaan. De voors en tegens zijn gemakkelijk terug te zoeken in de tientallen topics die op dit moment op GoT lopen. De LG OLEDs doen alles wat je via HDMI 2.1 kan toesturen, geen idee hoe dat met QLED zit. Ik zou zelf niet op een 8K TV mikken op dit moment. Je kan er donder op zeggen dat er binnen no-time een nieuwe HDMI standaard komt die meer met 8K doet dan HDMI 2.1 op dit moment doet. Zelfde zag je met HDMI 2.0. Dat was 4K op 60 Hz en afdoende (HDMI 1.4 met 4K op 30 Hz hebben we ook nog gehad). Tot HDMI 2.1 kwam op 120 Hz op dezelfde resolutie te doen. 8K staat in de kinderschoenen en gaat dat soort stappen ook nog maken. Risico van een early adopter zijn. TV's koop je door de snelle verversing van HDMI standaarden ook niet meer voor de toekomst, het zijn haast net PCcs geworden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
FeaR schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:21:
Met 3500 zou een LG 77CX ook nog moeten lukken met de Black Friday Deals die er aan zitten te komen dan wel de prijzen waar ze nu soms als voor weg gaan :9~ Of je moet de TV strak tegen de wand willen hebben hangen, dan wordt het een 65GX.

Enfin, ik zou dus voor OLED gaan. De voors en tegens zijn gemakkelijk terug te zoeken in de tientallen topics die op dit moment op GoT lopen. De LG OLEDs doen alles wat je via HDMI 2.1 kan toesturen, geen idee hoe dat met QLED zit. Ik zou zelf niet op een 8K TV mikken op dit moment. Je kan er donder op zeggen dat er binnen no-time een nieuwe HDMI standaard komt die meer met 8K doet dan HDMI 2.1 op dit moment doet. Zelfde zag je met HDMI 2.0. Dat was 4K op 60 Hz en afdoende (HDMI 1.4 met 4K op 30 Hz hebben we ook nog gehad). Tot HDMI 2.1 kwam op 120 Hz op dezelfde resolutie te doen. 8K staat in de kinderschoenen en gaat dat soort stappen ook nog maken. Risico van een early adopter zijn. TV's koop je door de snelle verversing van HDMI standaarden ook niet meer voor de toekomst, het zijn haast net PCcs geworden.
De LG 65gx heeft geen hdr10+ is dat geen vereiste als je een Ps5 hebt en een aanzienlijk bedrag wil neertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:03
Zitten ook flink wat prijsverschillen in nu,kijk hier maar.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64845778

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kenshee13 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:34:
[...]

De LG 65gx heeft geen hdr10+ is dat geen vereiste als je een Ps5 hebt en een aanzienlijk bedrag wil neertellen?
Volgens de Tweakers-redactie:

reviews: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1

... is dat geen probleem.

Dynamische metadata is niet zo'n probleem bij OLED omdat het scherm niet op de hoge helderheid hoeft te anticiperen. Bij LCD kan een TV de lamp feller zetten als er HDR getoond wordt, maar dat is niet gedurende de hele uitzending wenselijk. OLED heeft geen lamp, dus heeft niet zo'n nood aan dynamische metadata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
dmantione schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:47:
[...]

Volgens de Tweakers-redactie:

reviews: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1

... is dat geen probleem.

Dynamische metadata is niet zo'n probleem bij OLED omdat het scherm niet op de hoge helderheid hoeft te anticiperen. Bij LCD kan een TV de lamp feller zetten als er HDR getoond wordt, maar dat is niet gedurende de hele uitzending wenselijk. OLED heeft geen lamp, dus heeft niet zo'n nood aan dynamische metadata.
Naar welke tv gaat jou voorkeur dan? de C9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HDR format ondersteuning is niet zo belangrijk. De hardware gevolgd door de verwerking/tone mapping van de fabrikant is veel belangrijker. Ik zou gewoon voor de CX6 gaan welke voor zo'n €1799 te krijgen is. Voldoet aan al je eisen. De GX6 kan je voor iets meer nog overwegen als 'ie zeer plat aan de muur moet komen. De Q90T/Q95T is een optie bij zeer veel omgevingslicht.

[ Voor 11% gewijzigd door benbaba op 23-11-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kenshee13 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:55:
Naar welke tv gaat jou voorkeur dan? de C9?
De verschillen tussen de C9 en CX zijn erg klein. Lange tijd was de C9 goedkoper, dus was mijn advies om naar je portemonnee te luisteren, maar inmiddels kan je net zo goed de CX nemen.

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 17:41
Knoop doorgehakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kenshee13 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:34:
[...]

Nee, Sony doet niet aan HDR10+. Wel aan HDR10 net als iedereen en de PS5 ...
Een C9 is overigens allang niet meer te krijgen vlgns mij (Plattte TV voorraad indicatie klopt vrijwel nooit voor oudere modellen dus de helft van de opties valt al af).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenshee13
Jawel de LG CX 65" zal aanstaande maandag geleverd worden aan een wel heel competitieve prijs moet ik zeggen. Bedankt voor alle hulp en aan het tweakers tech lab!
Pagina: 1