Toon posts:

Kan de mens het aanvoelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag aan jullie is, kan de mens iets aanvoelen komen?

Ik bedoel dus kan de mens een bepaalde gebeurteniss aan zien komen, ik zelf heb dat aardig vaak. Ik schat mensen in en bekijk hun situatie, aan de hand van dat voel ik wat er gaat gebeuren en ik heb meestal toch gelijk.

Even vraagje daarbuiten, soms heb ik het gevoel dat ik iets al ken, keek bijv laatst tv en ik dacht, heej dit heb ik al gezien. Maar het was een nieuwe serie?
Kan iemand dit verklaren?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 01:54 schreef MindsMonk het volgende:

Ik bedoel dus kan de mens een bepaalde gebeurteniss aan zien komen, ik zelf heb dat aardig vaak. Ik schat mensen in en bekijk hun situatie, aan de hand van dat voel ik wat er gaat gebeuren en ik heb meestal toch gelijk.

Even vraagje daarbuiten, soms heb ik het gevoel dat ik iets al ken, keek bijv laatst tv en ik dacht, heej dit heb ik al gezien. Maar het was een nieuwe serie?
't Was een slechte serie :+

Nee ik geloof er niet in, je onthoud de dingen die uitkomen vele malen beter dan de keren dat er niks gebeurt. It's all in your head...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dit echt vaker dan 1x... zat ook een x met me moeder te kijken en ik zei, heej hebben we dit neit al eens gezien, zij zei nee want dit zijn nieuwe afleveringen.

?:S

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Dat heb ik best vaak, voorral in het normale leven dat ik zeg van he dat heb ik al meegemaakt, soms denk ik van dat heb ik dan gedroomt ofzo, heel raar vind ik dat dan.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bepaalde dingen kun je aanvoelen.

Alleen geloof ik daar niet in, in de zin van een 6ezintuig.

Heel vaak voel je dingen aan omdat je bepaalde simptomen onbewust opmerkt.
bijvoorbeeld doordat je kat anders dan normaal reageert. Ga je op een onbewust nivo scherper waarnemen.

Over het het gevoel van 'heb ik al gezien' blijf ik kort.
Ik denk dat dat een totaal ander onderwerp is te weten 'Deja vu'.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 02:05 schreef Duur het volgende:
bepaalde dingen kun je aanvoelen.

Alleen geloof ik daar niet in, in de zin van een 6ezintuig.

Heel vaak voel je dingen aan omdat je bepaalde simptomen onbewust opmerkt.
bijvoorbeeld doordat je kat anders dan normaal reageert. Ga je op een onbewust nivo scherper waarnemen.

Over het het gevoel van 'heb ik al gezien' blijf ik kort.
Ik denk dat dat een totaal ander onderwerp is te weten 'Deja vu'.
deja vu was het ja, maar bestaat zoiets eigenlijk wel? of was het maar verbeelding?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zondag 12 augustus 2001 02:06 schreef MindsMonk het volgende:

deja vu was het ja, maar bestaat zoiets eigenlijk wel? of was het maar verbeelding?
Ik denk dat het wel bestaat. Alleen vindt ik films, boeken of muziek een slechte maatstaf.
Daar de meeste toch via een bepaald stramien zijn opgezet. En als de schrijver niet erg creatief en orgineel was/is, iedereen wel kan voorspellen wat er gaat gebeuren.

Deja vu kan op diverse manieren uitgelegd worden. Sommige zien het als ervringen uit vorige levens.
Andere weer als bewijs dat ons geheugen alleen de grootte lijnen parat heeft. en pas als we bewust over een situatie nadenken de details herhinneren.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

ik weet niet of de mens wel iets kan aanvoelen.. maar het andere waar je het over had van iets wat je eerder gezien scheen te hebben terwijl je het voor het eerst heb gezien is inderdaad Deja Vu en het bestaat echt, ik had het vroegeer wel erg vaak maar de afgelopen jaren heb ik het nauwelijks gehad..

Ik heb me niet echt verdiept in Deja Vu, maar iemand had mij vertelt dat wanneer je een Deja Vu hebt je zenuwen de dingen die je ziet te snel waarnemen, en na een paar seconden pas tot je laat doordringen over de gebeurtenis, en wanneer dat gebeurt gaan je hersenen weer de link leggen naar de eerste keer dat je de gebeurtenis (snel) hebt waargenomen, en zo lijkt het net alsof je het 2 keer meemaakt.. of dit klopt weet ik niet maar het is wel een geloofbare argument voor Deja Vu...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
[ offtopic ]

Al deze nonsens over wat de mens kan en mogelijk kan is overbodig als Raptors nog bestonden.
Voor degene die Jurassic Park 3 hebben gezien, Raptors zijn slimmer dan dolfijnen,honden en primaten.

[ offtopic ] :P

dikzak

Verwijderd

ik werd gisteravond aangehouden door de COPS

die ochtend daarvoor had ik dat gedroomd/gezien/geweetikveeld :?

ik heb dit heel vaak

best creepy ;(

Verwijderd

Volgens mij wel...wie herrinnert zich nog de aardbeving van...7 :? jaar geleden midden in de nacht? Ik werd 5 minuten voor de trilling wakker met een ontzettend beklemmend gevoel in m'n maag zonder dat ik wist waarom...tot de aardbeving begon.

Dat heb ik maar 1 keer gehad trouwens, maar vond het wel speciaal. En dat je kleine dingen, een situatie, een beeld, een opmerking je een deja vu oplevert heb ik ook heel vaak gehad....das wel indianententen

Verwijderd

Ken je het fenomeen dat je plots omkijkt zonder reden omdat iemand je aankijkt? Hier is pas onderzoek naar verricht. Helaas, helaas het bleek fictie. Proefpersonen wisten niet vaker een echte van een valse situatie te onderscheiden

Verwijderd

Wat ik wel vaak heb, is als iemand vraagt, bijvoorbeeld "Heb je nog... ?" dat dan hetgeen waarom die persoon vraagt me te binnen schiet zonder dat ik er aan dacht, en dan nog raar op kan kijken van de vraag ook. Ik heb dat.. een paar keer per jaar ofzo. Ik denk dat je het hoort aan de toon die iemand aanslaat (hoog = ingewikkelde vraag, ofzo) of voor jezelf heel snel bedenkt wat iemand te binnen kan schieten bij een bepaalde gebeurtenis.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 02:06 schreef MindsMonk het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af.... Is het jouw verbeelding of heb je een deja-vu :P

Serieus:
Ja... ik vraag het me ook wel eens af... ik heb soms zelfs het idee dat ik iets al 2x eerder heb gezien hoewel dat dus helemaal niet kan.... :? offuh.......

Ik weet het niet... en wil er eigenlijk ook niet te lang bij stil staan op zo'n moment... wordt ik een beetje simpel van...... en frusti omdat ik het niet weet...

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 11:22 schreef War_4_L het volgende:

ik heb dit heel vaak

best creepy ;(
Ik heb dat ook wel eens. Ik weet niet hoe vaak jij het hebt, maar ik verklaar het als volgt: Er gebeuren gemiddeld, zeg, 10 echte 'gebeurtenissen' per dag (bv. politie, tentamen, enz). Je droomt zo ontzettend veel, en het grootste deel kan je je niet eens herinneren, maar schiet je weer te binnen als je een soortgelijke situatie meemaakt (Deja Vu?). De kans dat over je hele leven een paar keer een gebeurtenis uit een van die dromen of gedachten per nacht overeenkomt met een van de gebeurtenissen van die dag erna is erg groot. Als het niet overeenkomt sta je er niet bij stil, maar als het wel overeenkomt sta je toch echt even te kijken. En dat blijft je bij. Herhaal dit een paar keer en sommige mensen noemen zich telepatisch (je onthoud 'succes', je vergeet 'mislukking').

Verwijderd

Aardbevingen aanvoelen is wetenschappelijk verklaarbaar, zoals ook huisdieren het kunnen.
Door seismische druk onstaan er elektrische spanningen in de grond, die je met een heel gevoelige antenne kan opvangen; slechts een korte tijd voordat de klap(pen) komen.
Die gevoelige antenne kan die grote elketrische computer in je kop zijn.

Deja Vu ontstaat als je linker hersenhelft een bepaalde optiek registreerd en dit via een omweg naar de rechter stuurt die eigenlijk al bezig is met het verwerken van die info. Hee, dat heb ik al eens eerder gezien.
Maar dat is nog nooit gemeten met een MRI ofzo.

En misschien kan energie wel tijd reizen who knows.

• jorammeke
  • Laatst online: 14:50

jorammeke

Prutser

Zo'n deja vu is best creepy...
Heb het ook vaak...
Had een tijd geleden iets engs..
Alles wat er die bewuste middag gebeurde kende ik al.. woord voor woord, ik wist wie er belde waar over, wat de chef kwam vertellen alles..

eng en waar...
maar hoe??? geen idee..
daarna nooit meer zo erg gehad, gelukkig

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is een deja vu en alle gerelateerde zooi gekoppeld aan een simpel ding: ervaring.
Je verwacht dat er iets gaat gebeuren, onbewust, gebeurt het? Dan valt het je soms op. Gebeurt het niet? Dan let je er niet op maar ben je wel weer een ervaring rijker.

Zo denk ik erover.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 22:52 schreef jorammeke het volgende:
Zo'n deja vu is best creepy...
Heb het ook vaak...
Had een tijd geleden iets engs..
Alles wat er die bewuste middag gebeurde kende ik al.. woord voor woord, ik wist wie er belde waar over, wat de chef kwam vertellen alles..

eng en waar...
maar hoe??? geen idee..
daarna nooit meer zo erg gehad, gelukkig
Ik geloof je niet :)
Ik geloof niet in voorspellende dingen. Ik moet het eerst zien, of goed bewijs zien.
Mensen lullen namelijk heel snel mee met een interessante situatie: denk eens aan Aliens -> een mafkees komt met een theorie, en wordt 'ontvoerd' om aandacht te krijgen, vervolgens krijgt het aandacht, en worden overal mensen ontvoerd. Vooral in de VS. (you get my drift?)

Sorry...

Verwijderd

Ik heb echt heel vaak een deja-vu gevoel, soms wel 3x per week. Dan zegt bv iemand iets of zit je in een bepaalde situatie met vreemden en dan weet je precies wat ze gaan zeggen. heel vreemd.

Verwijderd

je WEET niet dat die dingen gaan gebeuren, je CONCLUDEERD het nadat je het al meegemaakt hebt...

dit maakt voor mij het "hersenhelft" verhaal geloofwaardiger dan de andere theorieen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 00:33 schreef BertV_de_tweede het volgende:
je WEET niet dat die dingen gaan gebeuren, je CONCLUDEERD het nadat je het al meegemaakt hebt...
Indeed.. of op het moment dat het gebeurt... maar bij mij nooit vooraf....
dit maakt voor mij het "hersenhelft" verhaal geloofwaardiger dan de andere theorieen.
again... indeed

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Cyphax

Moderator LNX
En daarom vraag ik me nu af waar het menselijk brein toe in staat is.
Ze zeggen toch dat we maar 30% ervan gebruiken? Wie weet wat we allemaal nog meer zouden kunnen als we het besef hadden.
Misschien hoort daar wel telekinese bij en weet ik veel wat allemaal.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Het inschatten van mensen, zoals jij dat beschrijft althans, kan ook berusten op ervaringen die je met mensen hebt gehad. :)

Dus veel ervaring hebben met menselijk gedrag geeft je -natuurlijk- een goed inzicht in hen en in situaties waarin je met hen verkeert. :)

Pas er echter voor op om je blind te varen op jouw 'ervarings-wetenschap'... ; :?

Elk mens is uniek, verdient een -nieuwe (!)- kans en dient beoordeelt te worden in het nu en niet op wat jij hebt opgeslagen in het verleden. :)

Kortom, blijf je ervaring toetsen aan de realiteit !! ;)

Verwijderd

Dit betekent dat je gewoon goed kan schatten. Je vergelijkt de huidige situatie met situaties in je verleden en bepaald voor jezelf wat het logischte is wat er kan gebeuren. Dit gebeurt dan ook vaak.
Op zondag 12 augustus 2001 11:22 schreef War_4_L het volgende:

ik heb dit heel vaak
Dat is niet zo goed als je heel vaak door de cops wordt aangehouden. :)
Op zondag 12 augustus 2001 20:19 schreef Teup het volgende:
Wat ik wel vaak heb, is als iemand vraagt, bijvoorbeeld "Heb je nog... ?" dat dan hetgeen waarom die persoon vraagt me te binnen schiet zonder dat ik er aan dacht, en dan nog raar op kan kijken van de vraag ook. Ik heb dat.. een paar keer per jaar ofzo. Ik denk dat je het hoort aan de toon die iemand aanslaat (hoog = ingewikkelde vraag, ofzo) of voor jezelf heel snel bedenkt wat iemand te binnen kan schieten bij een bepaalde gebeurtenis.
Gewoon logica dus.

Verwijderd

Zoiets zal het wel zijn ja in de meeste gevallen. Gewone herinneringen geplaatst in een in andere situatie.

Net als met muziek, relateer je ervaringen/herinneringen aan bepaalde beelden (i.p.v. geluid)

Herinneringen van de toekomst...klinkt wel intrigerend, maar voor de rest..neh

• jurjen13
  • Laatst online: 13:59
Ik denk dat de mens iets onderbewust wel kan zien aankomen. Zelf niet ervaard en ik kan het inderdaad pas achteraf concluderen, maar het volgende is mij overkomen waardoor ik denk dat het kan....

Mijn broertje is vorig jaar erg plotseling overleden (autoongeluk) de week daarvoor heeft hij iedere vriend van hem persoonlijk opgezocht/afgesproken en er iets persoonlijks meegedaan, ik heb nog nooit mijn broertje op een terras koffie zitten drinken voor de gezelligheid (we spraken altijd af in de kroeg 's avonds) maar toen de dag ervoor wel... en zo met iedere vriend, vriendin, naaste, familie...
Ook heeft hij de week ervoor een discussie met een vriend gehad over de dood, begraven/crematie, de muziek tijdens de dienst, al zijn ruzies/wrijvingen uitgepraat...etc etc, alles bijgelegd... Toeval of niet, ik vind (en met mij al mijn/zijn vrienden) dat hij onderbewust een soort van afscheid heeft genomen die dag en die week alsof hij wist wat ging gebeuren...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 11:57 schreef jurjen13 het volgende:
Ik denk dat de mens iets onderbewust wel kan zien aankomen. Zelf niet ervaard en ik kan het inderdaad pas achteraf concluderen, maar het volgende is mij overkomen waardoor ik denk dat het kan....

Mijn broertje is vorig jaar erg plotseling overleden (autoongeluk) de week daarvoor heeft hij iedere vriend van hem persoonlijk opgezocht/afgesproken en er iets persoonlijks meegedaan, ik heb nog nooit mijn broertje op een terras koffie zitten drinken voor de gezelligheid (we spraken altijd af in de kroeg 's avonds) maar toen de dag ervoor wel... en zo met iedere vriend, vriendin, naaste, familie...
Ook heeft hij de week ervoor een discussie met een vriend gehad over de dood, begraven/crematie, de muziek tijdens de dienst, al zijn ruzies/wrijvingen uitgepraat...etc etc, alles bijgelegd... Toeval of niet, ik vind (en met mij al mijn/zijn vrienden) dat hij onderbewust een soort van afscheid heeft genomen die dag en die week alsof hij wist wat ging gebeuren...
Nu wil ik geen nare dingen gaan beweren... maar misschien beraamde hij toen een zelfmoordpoging? Daar denk ik eerder aan dan aan voorgevoel in de situatie zoals jij die beschrijft..... :?

• jurjen13
Nope, hij stond vol in het leven, had het erg goed naar zijn zin, goeie baan, erg veel vrienden, nooit depressieve buien...
Hij is aangereden door een auto omdat hij overstak zonder te kijken...z'n vrienden waren erbij, ik heb die avond de hele avond met hem feestgevierd (3 oktober is een feestdag in leiden). Het is gebeurd op een onoverzichtelijk stuk weg (geparkeerde auto's) en er wordt altijd te hard gereden... in combinatie met een paar biertjes gewoon de auto niet aan zien komen... waarschijnlijk

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Hee Jurjen, dat vind ik wel een bijzonder verhaal. Het lijkt er wel op dat hij aan het "afronden" was. Het was misschien toch zijn tijd, zelfs met zo'n onbenullig auto-ongeluk. Het sterkt mijn persoonlijke overtuiging dat iedereen gaat als het zijn/haar tijd is, maar dat we dat als mens (achterblijvers) niet altijd zo kunnen plaatsen. Maar goed, dat is weer wat anders.

• jurjen13
Ik zie het ook als een soort afronden, ik geloof niet in een boek waarin je leven uitgestippeld is, maar ik ben (door deze ervaring) inderdaad ook overtuigd van het feit dat, wanneer je gaat, je het weet... niet bewust denk ik, ik denk namelijk dat een hoop mensen daar niet mee overweg zouden kunnen en gek zouden worden... maar je voelt het wel en je handelt ernaar zonder dat je het zelf weet... sommigen zoeken de stilte op (doen katten ook als ze sterven) en anderen zoeken iedereen af om afscheid te nemen

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Als bewust mens voel je zoiets wel aan, maar ik denk niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn ook plenty mensen die erdoor overvallen worden uiteraard.
Dat gold dus niet voor je broer. En omdat jij het ook op die manier kan zien, kan je er toch vrede mee hebben. Zo klink je in elk geval wel, terwijl het toch relatief kort geleden is.

• XangadiX
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

back on topic (ondanks het interessante maar trieste verhal van Jurien)

Hameroff beweerd dat er in het brein een aantal quantum effecten plaatsvinden, hij noemt dat dan ook quantum consiousness; http://www.consciousness.arizona.edu/hameroff/

Hij gaat zelfs nog verder en beweerd dat deze quantum effecten een esentieel onderdeel van bewustzijn vormen. Het aardige van deze theorie is het volgende;

Zoals iedereen weet houdt de quantum mechanica er nog al een vreemde logica op na, 2 deeltjes kunnen ongeacht de fysisieke afstand doen alsof ze samenhoren en deeltjes kunnen op meer plaatsen tegelijk zijn (entanglement en super position). Als dat opgaat voor deeeltjes en effecten in ons brein en in ons bewustzijn dan betekend dat dat ik mij bewust kan zijn van dingen die niet direct binnen mijn zintuigelijke radius zijn.

Voorbeeld, stel dat een Quantumdeeltje in mijn hoofd entangled is met een quantum deeltje in de aarde. Geen gekke gedachte omdat wij uit zo ongelooflijk veel deeltjes bestaan dat je ervan uit kunt gaan dat als deze theorie waar is, wij zo ongeveer met alle denkbare dingen en plekken op de aarde entangled moeten zijn. Stel nu dat dus de aarde daar al begint te schudden en trillen dan trilt ons entangled deeltje ook alvast in ons hoofd, hier kunnen we ons bewust van zijn en dus een aardbeving "voelen" aankomen.

Leuk detail is dat dingen als telepatie danopeens niet meer zo gek en ver weg lijken. Telepatie is dan gewoon entanglement met een deeltje in mijn hoofd en een deeltje in het jouwe. :)

###

Daarnaast moet je niet vergeten dat we een hele bak dierlijke instincten en zintuigen nagenoeg ongebuikt laten. Een vogel bijvoorbeeld kan uitstekend aan het magnetisch veld van de aarde aanvoelen waar het noorden is en in de winter naar het zuiden vliegen. Dat zintuig hebben wij ook (zij het rudimentair) maar dat is nou wat mensen "richtingsgevoel" noemen, als iemand een vast "baken" als je wilt heeft waarop hij zijn route kan bepalen zal hij minder vaak verdwalen.
Zoiets geld ook voor blinden; als je een blinde zonder hulpmiddelen naar een muur laat lopen dan loopt hij er 9 van de 10 keer niet tegenaan, rara hoe kan dat. Door het verlies van zijn ogen en het aanscherpen van de rest van zijn zintuigen (allemaal niet alleen alle 4) kan hij de muur nu "voelen". En dat voelen kan best bestaan uit een uitermate hoog geconcentreerde manier van luisteren en echt voelen. (luisteren naar echo's geluidsvervormingen en het voelen van luchtstromen oid.)

###

Dan als laatste nog Sheldrake. Mijnheer Sheldrake heeft zogenaamde Homogenetische velden uitgevonden. Wat scheldrake in een notedop zegt is het volgende;
Als ik in de ochtend de volkskrant puzzel invul dan is dat moeilijker dan als ik dat in de avond doe. Omdat in de avond al meer mensen dat ding hebben ingevult hangt die informatie als het ware in de lucht en tuned je brein daar op in en haalt de antwoorden uit een zogenoemd "homogenetisch" veld. (Een soort hele rudimentaire telepatie dus)

Het klinkt enorm far-fetched ik weet het, maar in zijn boek "the presence of the past", geeft hij hiervoor een enorme berg voorbeelden die bewezen zijn. Bijvoorbeeld toen de mussen in engeland er achter kwamen hoe ze de melkflessendoppen los moesten pikken wisten de mussen in china dat opeens ook (er vliegen geen mussen tussen china en engeland) en dus proefgroepen met dingen als volkskrantpuzzels ed (hij komt op verbeteringen tot 40% uit (!!!))

###

Zie maar wat je ermee doet, ik zeg trouwens ook niet dat ik er zo achter sta, maar het zijn interessante gegevens vond ik en ik denk dus dat de mens inderdaad in staat is om iets "aan te voelen"

Stoer; Marduq

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Zo off-topic vond ik het verhaal van Jurjen helemaal niet trouwens.

Maar dat verhaal van Sheldrake is ook interessant. Ik kende het al, ook met mezen (volgens mij) en de melkdoppen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 13:58 schreef XangadiX het volgende:
Daarnaast moet je niet vergeten dat we een hele bak dierlijke instincten en zintuigen nagenoeg ongebuikt laten. Een vogel bijvoorbeeld kan uitstekend aan het magnetisch veld van de aarde aanvoelen waar het noorden is en in de winter naar het zuiden vliegen. Dat zintuig hebben wij ook (zij het rudimentair) maar dat is nou wat mensen "richtingsgevoel" noemen, als iemand een vast "baken" als je wilt heeft waarop hij zijn route kan bepalen zal hij minder vaak verdwalen.
Dat van dat trekken van noord naar zuid en omgekeerd van dieren... heeft dat inderdaad te maken met het 'voelen' van het aardmagnetisch veld? Heeft dat niet gewoon te maken met de baan die de zon maakt aan onze lucht (owkee... de aarde maakt een baan om de zon maar je begrijpt wat ik bedoel).

Wat ik veel aparter vind dat is de manier waarop (bijvoorbeeld) postduiven hun weg naar huis vinden. Dit heeft volgens mij niets te maken met dat aardmagnetische veld gezien die beesten overal losgelaten kunnen worden en toch over afstanden van enkele honderden kilometers toch de weg naar hun hokje kunnen vinden.....

• jurjen13
Volgens mij probeerde ik met mijn verhaal uit te leggen dat, naar mijn idee, mensen inderdaad dingen aanvoelen, toch :? Dat wil ik wel even rechtzetten, ik loop hier niet te koop met mijn "zielige verhaal" en zou het dus ook jammer vinden als dat door jou als offtopic afgedaan wordt...
Om er een draai aan te geven : Mijn vriendin weet altijd wie er belt als de telefoon overgaat...dat vind ik niet aanvoelen, ik denk meer dat dat een of andere vorm is van helderziendheid...ofzo. Ik denk dat iedere mens, jij ik en de rest, grote veranderingen in zijn persoonlijke leefsituatie aan ziet komen en er naar handelt

• Blue-eagle
  • Niet online
Onze lichamelijke zintuigen worden op den duur vast vervangen door technische zintuigen.
Dat lijkt me logisch, want het is er nu al. Wat denk je van een bril? Of een gehoorapparaat, ga zo maar door.

• jurjen13
Met alle respect, blue eagle, maar wat heeft dat te maken met het feit dat de mens al dan niet dingen aanvoelt? :? Ik zie de link nl. niet...

• XangadiX

XangadiX

jurjen :: het was niet bedoeld als "offtopic afdoen" hoor, alleen omdat er veel op jouw verhaal gereageerd werd en minder op de strekking van de thread zei ik, sorry, ik bedoelde het niet kwaad. Het spijt me als het in het verkeerde keelgat is geschoten.

nog gecondoleerd met je broer ;(

###

ik denk inderdaad dat technische media steeds meer zintuigen gaan vervangen, maar dat heeft imho weinig te maken met wat vaak helderziendheid of para zintuigelijke waarneming en daar ging het toch over?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
ga door mensen :)
word net interessant
hehe

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:44 schreef jurjen13 het volgende:
Om er een draai aan te geven : Mijn vriendin weet altijd wie er belt als de telefoon overgaat...dat vind ik niet aanvoelen, ik denk meer dat dat een of andere vorm is van helderziendheid...ofzo.
Dat lijkt me nou weer meer te maken hebben met 'weten wie er op welk tijdstip kan bellen' eerlijkgezegd.

Iets mafs wat ik een paar maanden geleden meemaakte, was het volgende:

Ik fietste naar huis uit fitness, en ik moest om de een of andere merkwaardige rede ineen terugdenken aan een ratje wat we jaren geleden hadden. Het was een heel lief beestje die we hebben in moeten laten slapen omdat ie een kankergezwel had.

Bij thuiskomst bleek dat m'n moeder foto's aan het sorteren was, en daar ook nog een foto van mij met dat ratje bij had gevonden.

Was best wel een merkwaardige ervaring.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:58 schreef XangadiX het volgende:
Voorbeeld, stel dat een Quantumdeeltje in mijn hoofd entangled is met een quantum deeltje in de aarde. Geen gekke gedachte omdat wij uit zo ongelooflijk veel deeltjes bestaan dat je ervan uit kunt gaan dat als deze theorie waar is, wij zo ongeveer met alle denkbare dingen en plekken op de aarde entangled moeten zijn. Stel nu dat dus de aarde daar al begint te schudden en trillen dan trilt ons entangled deeltje ook alvast in ons hoofd, hier kunnen we ons bewust van zijn en dus een aardbeving "voelen" aankomen.
Het feit dat sommige mensen aardbevingen kunnen voelen aankomen kan ook makelijk zonder quantum mechanica verklaard worden.
Zoiets geld ook voor blinden; als je een blinde zonder hulpmiddelen naar een muur laat lopen dan loopt hij er 9 van de 10 keer niet tegenaan, rara hoe kan dat. Door het verlies van zijn ogen en het aanscherpen van de rest van zijn zintuigen (allemaal niet alleen alle 4) kan hij de muur nu "voelen". En dat voelen kan best bestaan uit een uitermate hoog geconcentreerde manier van luisteren en echt voelen. (luisteren naar echo's geluidsvervormingen en het voelen van luchtstromen oid.)
Dit kan allemaal ja, maar dit is niks paranormaals maar heel normaal en wetenschappelijk geaccepteerd.

Verwijderd

Om er een draai aan te geven : Mijn vriendin weet altijd wie er belt als de telefoon overgaat...dat vind ik niet aanvoelen, ik denk meer dat dat een of andere vorm is van helderziendheid...ofzo.
Weet ze het ook als ze die persoon niet kent. En altijd. Dus als ik jouw vriendin nu zou bellen dan weet ze van te voren al wie ik ben.

• XangadiX

XangadiX

Het feit dat sommige mensen aardbevingen kunnen voelen aankomen kan ook makelijk zonder quantum mechanica verklaard worden.

klopt, maar het is dan ook een voorbeeld.

Wat betreft het "paranormaal" zijn van het hebben van dierlijke instincten bedoel ik niet dat het tijd wordt om in optocht zonder kleren naar stonehendge te marcheren, ik bedoel dat veel dingen die vaak als paranormaal worden uitgelegd ook te verklaren zijn vanuit deze theorie die toch redelijk wetenschappelijk is... volgens mij zij we het dus met elkaar eens ;)

Stoer; Marduq

• Blue-eagle
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 14:50 schreef jurjen13 het volgende:
Met alle respect, blue eagle, maar wat heeft dat te maken met het feit dat de mens al dan niet dingen aanvoelt? :? Ik zie de link nl. niet...
Hm, ik ineens ook niet meer, maar ik repliede ergens op... naja, offtopic in ieder geval :+ sorry :)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een keer gehad dat een vriend/goede kennis van mij heel uitgebreid afscheid nam, en deed alsof hij nooit meer terugkwam terwijl hij op vakantie ging (wat ie wel vaker deed)

hij is toen doodgeschoten (Israel)

Maar hij wist (voelde aan) blijkbaar dat er iets zou gebeuren...
Zulke verhalen heb ik ook wel meer gehoord...
laast ook hier op GoT (kan de url niet meer vinden)

Maar ik denk dat je het wel doorhebt als er iets met jezelf gebeurt, maar dat je het niet doorhebt als het met anderen gebeurt...
Of je moet ze echt kennen. Moeders bijvoorbeeld maken zich wel eens zorgen om een kind dat een ongeluk heeft gehad.
Dan bellen ze op, wat ze anders nooit doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

hehe, ik ben hier nieuw en dit is verrekt interesant, honden hebben helemaal speciale zintuigen. Miischien kennen julie dat wel.

8 )

Verwijderd

Om er een draai aan te geven : Mijn vriendin weet altijd wie er belt als de telefoon overgaat...
offtopic:
heeft ze een nummermelder ofzo? *D :+

maar dat komt wel meer voor, ik heb het zelf ook, als er een bekende van me belt, (goede vriend ofzo) dan weet ik vaak al van te voren wie het is.. volgens mij heeft dat te maken met een soort vast patroon of iets dergelijks..

[quote]Op maandag 13 augustus 2001 20:21 schreef wieikke het volgende:

[..]

[..]

Oke.. verklaar je nader.. Hoe dan?? :?

Verwijderd

Ha heb het hele topic gelezen. Reacties van nuchtere mensen, gevoelige mensen, instinctieve mensen. Er is heel wat meer dan mijn nuchtere verstandje kan begrijpen, maar openstaan voor dat meer heeft prachtige levenservaringen opgeleverd ;)
Leg het "aanvoelen van een aardbeving" uit als een goed contact met de aarde hebben, die laat als het ware een boertje he :+
Afscheid, dood en voorvoelen... een diep en angstig onderwerp, is duidelijk dat het echt voorkomt, mensen weten ergens dat ze sterven in die gevallen, contact met een andere dimensie?
Deja-vu: het gevoel van herkenning, terwijl die er in dit leven niet is. Ben er zelf nog niet helemaal over uit of dat nu genetisch of zielsmatig uitgelegd moet worden. Bv zit een vorig leven in je genen of in je geest.
Samenwerking van zal iemand opmerken.
FF vraagje, wat DOEN jullie met zulke ervaringen?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 10:52 schreef Moondance het volgende:
vragen over dingen--->nieuwschierig--->antwoord--->kennisverrijkend--> ?? en dan ??

• jurjen13
Op woensdag 15 augustus 2001 10:52 schreef Moondance het volgende:

Mij persoonlijk hebben ze me erg veel steun gegeven... Moeilijk uit te leggen, maar misschien met het tegenovergestelde wel: Stel iemand (een dierbaar persoon) overlijdt ver weg in zijn eentje zonder dat je hem recent hebt gesproken, dan zou ik het verleis (denk ik, geen ervarnig) veel moeilijker kunnen verwerken... Het is, denk ik, een vorm van troost vinden in het feit dat hij het laatste moment toch nog een heel "close" contact met je gehad heeft... Ik heb de hele avond met hem staan feesten in de stad en... tja, ik kan er erg veel troost in vinden.

Katten schijnen ook te weten wanneer ze dood gaan en zoeken dan een rustig, afgelegen plek op om te sterven...heb ik eens gelezen.

Ik heb nog even na zitten denk over dat weten-wie-blet van mijn vriendin...en misschien heeft het inderdaad met belpatronen te maken...echter, ik heb het nooit, ik zie het in mijn display en dan weet ik het pas...misschien omdat mijn vrienden (en jongens in het algemeen) veel meer intuitief bellen en dus niet met regelmaat.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ja, mensen kunnen het aanvoelen.
Ik reed vroeger altijd terwijl ik te veel ophad, gaan we weer met z'n allen weg, mensen staan al om mijn auto, zeg ik nee, sorry, ga vandaag lopen, 1,5 km verder (op m'n route) alcoholcontrole.

en zulke situaties heb ik al vaker meegemaakt. Heb ik ook met andere dingen, maar deze was even het duidelijkst.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Deja Vu... ik heb dat ook wel eens. En dan bijna altijd zo: Ik zeg iets tegen iemand waarvan ik het onderwerp al eerder in mijn hoofd heb gehad bij de zelfde handeling van dat moment (bijvoorbeeld struikelen en daarna iets zeggen). En dan denk ik terwijl ik aan het praten ben: heb ik dat niet eens eerder zo meegemaakt. Misschien heeft het ook te maken met vroegere waarnemingen die weer min of meer zijn vergeten. Zoals ik in mijn vorige reply al stelde: let wel dat je als mens iedere dag weer ongelofelijk veel verschillende gebeurtenissen meemaakt. De kans op het optreden van een min of meer overeenkomst (zelfde omstandigheden en gebeurtenis) binnen, zeg, 5 jaar is erg groot.

Verwijderd

Ik denk dat mensen vanalles kunnen aanvoelen.. ik ben er zeker van dat de mens een 6e zintuig heeft maar dat in de hedendaagse wereld door de maatschappij word verdrongen. Want immers, de meesten denken dat als iets niet wetenschappelijk bewezen is, het niet kan.

Ik heb zelf heel vaak dat ik dingen van te voren aanvoel. Als ik over iets nadenk of me iets afvraag, krijg ik een paar minuten naderhand antwoord erop of is er ineens iets over op tv.

Mijn vriendin merkt het ook erg vaak bij me, dat we hetzelfde denken of wilden gaan zeggen.. of dat als ik het heb over iets, dat er daarna iets gebeurd dat er sterk mee in verband staat.

Verwijderd

Deze verhalen doen mij ineens denken aan vroeger. Ik bleek als klein kind heel erg vaak met vakanties de richting te weten. Dit gebeurde dan veelal in dorpjes en steden in landen waar we voor het eerst naar toe gingen. Ik wist dan meteen dingen zoals "als we hier verderop naar rechts gaan dan heb je daar een heel mooi pleintje met een kerkje" te melden. En het klopte dan ook feilloos, terwijl het niet mogelijk is geweest dat ik daar eerder ben geweest (althans in dit leven :)).
Tegenwoordig heb ik dat helemaal niet meer.
Pagina: 1