Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• kamieltje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Hallo, ik heb sinds ruim 10 jaar Loxone.

De miniserver (nog de zwarte), 1 x extension, en 1 x RS485 extension voor de ventilatie.

De gewone extension van vroeger had 12 digitale ingangen en 8 relais uitgangen.

Nu wil ik zo'n extension bij kopen om de kamers van de kinderen, de badkamer en later de garage ook op de Loxone aan te sluiten.
Maar nu zie ik dat loxone extension 100002 uitverkocht is.

Welke oplossing zouden jullie kiezen?
De Multi Extension Air lijkt het meeste op die module, maar deze kan dan niet bekabeld aangesloten worden op de miniserver, terwijl deze er maar 20cm vanaf staat.
De Dimmer Extension lijk mij ook wel te doen, maar daar heb je dan maar 4 uitgangen op.

Alle reacties

• kamieltje
Hallo,

ben nog even aan het zoeken geweest, en blijkbaar is er toch een aanvaardbare oplossing.
Een Relay Extension en een DI Extension gaan voor mij voldoen. Iets duurder, maar ook wel iets meer in en uitgangen samen.

Misschien moet deze vraag maar weer verwijderd worden?

• olav_boz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 09:13
Hi kamieltje,

De Railduino is een prima werkend en goedkoper alternatief. Ik heb er eentje i.c.m. de Loxone Miniserver en gebruik zowel de digitale ingangen als een paar relais en zelfs de 1-wire aansluiting. Even wat uitzoekgedoe met aansluiten maar daarna werkt het feilloos.

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 16:10
als je toch al een RS485 module hebt kan ik je de module van KMTronic aanraden, ik heb er zelf een paar in gebruik. Ik verkies deze boven de ethernet variant omwille van de snellere reactietijd.
https://sigma-shop.com/pr...s-for-din-mount-rail.html

• kamieltje
olav_boz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:55:
Hi kamieltje,

De Railduino is een prima werkend en goedkoper alternatief. Ik heb er eentje i.c.m. de Loxone Miniserver en gebruik zowel de digitale ingangen als een paar relais en zelfs de 1-wire aansluiting. Even wat uitzoekgedoe met aansluiten maar daarna werkt het feilloos.
Ik vrees dat de communicatie tussen Loxone en de Railduino voor mij een brug te ver gaat zijn. Via de RS485 extension ben ik er met veel moeite in geslaagd om de parameters van de ventilatie uit te lezen in Loxone app weer te heven. Het sturen van boodschappen over de RS485 bus is mij nog niet gelukt. 8)7

• Jorisadri
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 19:27
Waarom halen ze nu net deze extensie van de markt? Dat snap ik niet goed.

om beetje het zelfde te bereiken heb ik nu een Loxone Relay Extension - 100038 nodig plus van ongeveer 360€ + Loxone DI extension - 100283 van ongeveer 290€ = 650€ dat is evenveel als de miniserver zelf 8)7 .

Iemand een beter alternatief dat samenwerkt met Loxone?

• kamieltje
Ik moet ze nog altijd bestellen, maar vind het wel een goede oplossing. Er zijn veel meer ingangen, en ook 14 16A uitgangen. Lijkt me wel een voordeel ten opzichte van 8 relais uitgangen van ik dacht 5A.
Pagina: 1