Ben er vandaag achter gekomen dat in de afvoerbuis van onze afzuigkap naar buiten (plat dak) geen terugslagklep zit. Dit vermoeden had ik al door de koude lucht rondom de afzuigkap.
Situatieschets:
:fill(white):strip_exif()/f/image/q3T5AxTFRymIP1JHFxy3yzp0.png?f=user_large)
Bovenop het dak staat deze afvoerunit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrKGbR99XmBFyRt1I1Xs7ozq.jpg?f=user_large)
Nu wil ik de situatie verbeteren zodat er minder koude lucht naar binnenkomt. Hierover heb ik een aantal vragen:
Situatieschets:
:fill(white):strip_exif()/f/image/q3T5AxTFRymIP1JHFxy3yzp0.png?f=user_large)
Bovenop het dak staat deze afvoerunit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrKGbR99XmBFyRt1I1Xs7ozq.jpg?f=user_large)
Nu wil ik de situatie verbeteren zodat er minder koude lucht naar binnenkomt. Hierover heb ik een aantal vragen:
- Ik wil een terugslagklep plaatsen. Wat is de beste plek. Van binnenuit zo hoog mogelijk richting plafond / gipsplaat? Of van buitenuit?
- Als ik afvoerunit bovenop het plat dak beweeg (draai / trek) draait de afvoerbuis binnen mee. Is dat normaal of zit de afvoerbuis niet goed vast?
- De geplaatste afvoerunit is vrij hoog (50cm) en open en vangt dus makkelijk wind. Zijn hier betere / meer compacte oplossingen voor?