CPU temp lager dan sys temp?

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 09:11

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb gister een paar casefans in me kast gemod, en ben nu voor de grap eens aan het kijken wattie idle doet. (normaal altijd een koe of een dergelijk proggie)

System 31°, CPU 28°

Full load was system 32° en CPU 48°

Het is een Duron 700@950 met een globalwin VEP32 met een extra fan erop, met als casefans een 92mm die lucht tegen de proc aan naar binnen pompt, een 80mm onderin die lcht nar binenn pompt en een 80 mm bovenin die lucht naar buiten blaast.

Ik d8 dat met luchtkoeling de CPU temp niet onder de systemtemp kon uitkomen? De enige verklaring die ik heb is dat de sensor voor de systemtemp nogal dicht bij het AGP slot zit, waar een GF2MX flink warmte loopt te stoken....

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

cpu KAN (erg moeilijk) onder systeem temperatuur in. Maar nooit onder kamer temperatuur (met alleen luchtkoeling wel te verstaan)

Maar het kan zijn dat je zoveel koeling bij je processor hebt dat deze koeler blijft als de rest van de kast.
maar in die geval..... 28 is wel HEEL erg laag he.

Geen inspiratie

Verwijderd

is mogelijk hoor dit heb het zelf ook hierzo met een p3-800

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het viel me ook al op... Maar er zit dus een redelijk blok op met 3 fans die er vol op blazen... een 60mm op het blok, nog een dunne 60 mm tegen de zijkant van het blok, en een 92mm in de zijkant van de kast die ook vol op de proc blaast.

Stichting eth0

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Of heb je VIA Hardware monitor? Die geeft dat ook aan bij mijn PC

HODL

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Heb je misschien een Abit moederbord? Staan erom bekend dat de cpu temperatuurweergave erg heftig reageert op een goede airflow.

"Choose life"

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Abit KT7 ja :)

Ik meet het met mbm, maar de waarden zijn hetzelfde in via hm.

Stichting eth0

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 01:34 schreef martijn12345 het volgende:
cpu KAN (erg moeilijk) onder systeem temperatuur in. Maar nooit onder kamer temperatuur (met alleen luchtkoeling wel te verstaan)

Maar het kan zijn dat je zoveel koeling bij je processor hebt dat deze koeler blijft als de rest van de kast.
maar in die geval..... 28 is wel HEEL erg laag he.
Mijn P3 750@999 (2.1V) is nu 22'C en mijn kast is 23'C en de GF2GTS is 28'C. Zodra ik em iets laat doen komt ie nog wel 15'C omhoog, maar idle is ie zeker wel onder mijn kast temp, ligt er gewoon aan dat die mobo temp. erg raar uit de lucht stroom zit en de Tcore natuurlijk altijd in de core zit bij P3. Bij Athlons en Durons meet je onder de socket, dus je moet wel die temp. sensor zo buigen dat ie altijd tegen de proc aan zit natuurlijk, dat scheelt namelijk 10-15'C.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
is bij mij ook zo
BP6 bordje
me celerons zijn 42C idle en modo 48C idle
en stressed over de >50C
Pagina: 1