Hoi iedereen,
Een paar maanden geleden zijn we verhuisd en heb ik m'n entertainment set-up kunnen aansluiten. Die bestaat uit een Sony smart tv, een PS4, een Telenet tv box, een beamer, een 5.1 speaker set en een Onkyo receiver.
Momenteel heb ik het aangesloten als volgt:
- PS4 en Telenet tv box via hdmi naar de receiver IN
- speaker set naar de receiver
- Aan de OUT van de receiver heb ik een splitter gehangen omdat er daar maar 1 hdmi OUT was; die gaat enerzijds naar de beamer en anderzijds naar de tv (via de hdmi ARC port).
Alles werkt 98% van de tijd perfect. Soms wil de switch tussen tv en PS4 bijvoorbeeld niet meteen lukken, of blijft het geluid eens een keertje achter.
Iemand gaf me daarom de raad om de manier van aansluiten aan te passen naar:
- PS4 en Telenet tv box via hdmi naar de tv in plaats van naar de receiver
- En dan optical kabel tussen tv en receiver OUT
- Nog altijd ook splitter gebruiken om ook daar van receiver OUT naar beamer te gaan.
Is die tweede optie een goede mogelijkheid, of zal ik dan juist meer problemen gaan krijgen?
Alvast bedankt voor jullie raad!
Een paar maanden geleden zijn we verhuisd en heb ik m'n entertainment set-up kunnen aansluiten. Die bestaat uit een Sony smart tv, een PS4, een Telenet tv box, een beamer, een 5.1 speaker set en een Onkyo receiver.
Momenteel heb ik het aangesloten als volgt:
- PS4 en Telenet tv box via hdmi naar de receiver IN
- speaker set naar de receiver
- Aan de OUT van de receiver heb ik een splitter gehangen omdat er daar maar 1 hdmi OUT was; die gaat enerzijds naar de beamer en anderzijds naar de tv (via de hdmi ARC port).
Alles werkt 98% van de tijd perfect. Soms wil de switch tussen tv en PS4 bijvoorbeeld niet meteen lukken, of blijft het geluid eens een keertje achter.
Iemand gaf me daarom de raad om de manier van aansluiten aan te passen naar:
- PS4 en Telenet tv box via hdmi naar de tv in plaats van naar de receiver
- En dan optical kabel tussen tv en receiver OUT
- Nog altijd ook splitter gebruiken om ook daar van receiver OUT naar beamer te gaan.
Is die tweede optie een goede mogelijkheid, of zal ik dan juist meer problemen gaan krijgen?
Alvast bedankt voor jullie raad!