Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een desktop uit 2012 en wil Assassins Creed Valhalla gaan spelen. Ik wil weten of het zinvol is om deze pc te upgraden of dat ik beter een nieuwe pc (of PS4) kan aanschaffen. Ik speel graag games als Assassins Creed en Far Cry, verder gebruik ik de pc nauwelijks.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De videokaart heb ik in 2018 vervangen en die lijkt me nog te volstaan (Geforce GTX 1060).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De bottleneck lijkt me de CPU. Zinvol om die te vervangen? Of zou ik dan ook andere onderdelen moeten vervangen om weer even mee te kunnen?
Voor AC is minimaal nodig: Intel i5-4460 @ 3,2 Ghz of AMD Ryzen3 1200 @ 3,1 Ghz. Aanbevolen is: Intel i7-4790 @ 3,6 Ghz of AMD Ryzen5 1600 @ 3,2 Ghz
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoiets als een videokaart vervangen kan ik nog wel. CPU vervangen durf ik denk ik ook nog wel aan, maar daar houdt het wel een beetje bij op
Ga je overklokken?
Nee, geen idee hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of het zinvol is om onderdelen te gaan upgraden en zo ja, welke dan. Of kan ik beter een nieuwe pc (laten!) bouwen en er dan de videokaart zelf in zetten?
Ik heb nu:
Ik heb een desktop uit 2012 en wil Assassins Creed Valhalla gaan spelen. Ik wil weten of het zinvol is om deze pc te upgraden of dat ik beter een nieuwe pc (of PS4) kan aanschaffen. Ik speel graag games als Assassins Creed en Far Cry, verder gebruik ik de pc nauwelijks.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De videokaart heb ik in 2018 vervangen en die lijkt me nog te volstaan (Geforce GTX 1060).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De bottleneck lijkt me de CPU. Zinvol om die te vervangen? Of zou ik dan ook andere onderdelen moeten vervangen om weer even mee te kunnen?
Voor AC is minimaal nodig: Intel i5-4460 @ 3,2 Ghz of AMD Ryzen3 1200 @ 3,1 Ghz. Aanbevolen is: Intel i7-4790 @ 3,6 Ghz of AMD Ryzen5 1600 @ 3,2 Ghz
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoiets als een videokaart vervangen kan ik nog wel. CPU vervangen durf ik denk ik ook nog wel aan, maar daar houdt het wel een beetje bij op
Ga je overklokken?
Nee, geen idee hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of het zinvol is om onderdelen te gaan upgraden en zo ja, welke dan. Of kan ik beter een nieuwe pc (laten!) bouwen en er dan de videokaart zelf in zetten?
Ik heb nu:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Z77 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 500GB | € 54,38 | € 54,38 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GX-Lite 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 94,38 | ||