Toon posts:

Advies over netwerk-switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een netwerk switch. Ik heb in mijn nieuwe huis ingebouwde ethernetpoorten door het huis. Bij mijn tv meubel zit er een maar ik heb meerdere apparaten die ik wil aansluiten met de kabel op het netwerk.

Wat is je budget?
Tot 100 euro maar als er duurdere zijn die als advies beter zijn hoor ik dat ook graag.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil er verschillende apparaten op aansluiten, VPN Router, PlayStation, Televisie etc. Ik hoef er geen wifi op te hebben.

Ik heb nog geen gigabit internet maar wel 500Mbs van Ziggo. De kabels die ik nu heb zijn cat 6, ik wil graag een zo stabiel en snel mogelijk bekabelde koppeling zonder dat ik overkill pleeg op prijs en apparatuur.

Het is geen spannende vraag maar ik ben net even te onbekend in deze hardware kant. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-11-2020 07:23)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@martyw Die TP-Link is ook managed :). Maar prijs is vriendelijk genoeg

@Verwijderd In principe is een pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0 bv. ruim voldoende voor wat je nodig hebt. Of voor 8 poorten deze bv.: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch.

[ Voor 65% gewijzigd door Borromini op 22-11-2020 10:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-01 09:33

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Gebruik je setup boxen van Ziggo of alleen coax?

Review QNAP TS-230 NAS

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:20
Hoeveel poorten heb je nodig? Wil je een managed switch om bijvoorbeeld QoS of VLAN's te kunnen beheren, of is dat niet nodig?
Een goede managed switch is deze Ubiquity, een prima unmanaged switch is de TPLink

[ Voor 51% gewijzigd door martyw op 22-11-2020 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:27:
Gebruik je setup boxen van Ziggo of alleen coax?
Alleen Coax, ik heb in de meterkast de hoofdaansluiting en die is verbonden met de ethernetpoorten door het huis.

Verwijderd

Topicstarter
martyw schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:39:
Hoeveel poorten heb je nodig? Wil je een managed switch om bijvoorbeeld QoS of VLAN's te kunnen beheren, of is dat niet nodig?
3 minimaal maar ik zou wel graag 1 of 2 lege willen hebben voor reserve.

Geen idee wat QoS of VLAN is dus vermoed niet dat ik dat nodig heb.

Acties:
  • Beste antwoord

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@martyw Die TP-Link is ook managed :). Maar prijs is vriendelijk genoeg

@Verwijderd In principe is een pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0 bv. ruim voldoende voor wat je nodig hebt. Of voor 8 poorten deze bv.: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch.

[ Voor 65% gewijzigd door Borromini op 22-11-2020 10:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1