Aankoopadvies console: ps4, xbox one of Nintendo switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Mijn vraag
Wij denken na over het kopen van een console. Ik wil er graag één om fifa of pes te kunnen spelen met mijn zoon of vrienden.

Mijn vrouw wil hem graag gebruiken om thuis te kunnen fitnessen (maar zonder vr bril te hoeven gebruiken). En wellicht kunnen de kids hem gebruiken voor een spelletje just dance.

Met BF in aantocht zit ik dus al klaar om een ps4 of xbox one te kunnen kopen. Maar voor het fitnessen blijkt de Nintendo switch de beste optie te zijn.
De xbox met kinect is een optie, en de ps4 met move controllers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het zoeken naar fitness games kwam ik langs een Engels artikel over consoles en fitness (https://www.gamingweekend...ame-console-for-exercise/) . Waarin eigenlijk de conclusie is : alledrie de merken hebben hun aandacht voor dit stukje gaming laten verlopen. Nintendo focust er niet meer op, de kinect is alleen nog met een adapter die net zo duur is te gebruiken op de xbox en voor de ps4 vind ik überhaupt bijna geen fitness games. De game die ik vond is voor de ps3 (werkt dat dan op de ps4 nog gewoon?)

Dat laat mij dus met de vraag zitten: voor welke console kan ik het beste van? Is er op de switch fatsoenlijk te gamen zoals met een controller bij de ps4 en de xbox om fifa te kunnen spelen? (pes is niet beschikbaar voor de switch zag ik al). Of is er nog een betere console die ik zelf niet in zicht heb (nvidia shield?)

Als newbie op het gebied van consoles zie ik door de bomenbuurt bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door DeRooney op 23-11-2020 20:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-07 13:45
Die ps3 game ga niet werken , alleen kan je misschien in de ps store het vinden en online aankopen.

Waarom koop je hier op vraag en aanbod geen ps3 ? overlaatst zag ik hier ene voor 35€ en dan koop je nog Nintendo voor de vrouw erbij ?

Of een Nintendo WII 2dehands daar zal je wel wat fitness games cheap op vinden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:58
Wat betreft fitness op Switch:
  • De meest opvallende game is Ring Fit Adventure. Dit is zeker een van de betere implementaties van een fitness-game tot nu toe. Het mixt allerlei oefeningen met een RPG sausje waardoor het opbouwt en motiveert om te blijven spelen. Er zijn ook aparte game modes met focus op training of ritme als je die RPG features liever overslaat. Dit is imo de beste fitness game die je op een console kan kopen.
  • Nog een aanrader: Fitness Boxing. No nonsense boxing app met voorgestelde dagelijkse routines, de gewoonlijke tracking etc. Begin december komt de sequel uit.
  • Een aantal motion tracking games kunnen eventueel ook dienst doen als extra beweging: Just Dance, Zumba zijn direct gericht op beweging/fitness. Qua echte games kan ARMS eventueel interessant zijn, en Mario Tennis bevat ook motion controls.
De opties op de andere consoles zijn inderdaad minder interessant. Dus als je hoofddoel fitness is, dan lijkt de keuze eenvoudig...

...maar als FIFA/PES belangrijker is, dan koop je beter gewoon de console waar je vrienden op spelen. Switch heeft de 'legacy' versie van FIFA., en wordt door EA dus nogal stiefmoederlijk behandeld. Football Manager is dan weer wel op de Switch beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 13:27
Als je vooral FIFA koopt zou ik niet voor de switch kiezen, lees hieronder waarom.

https://www.ign.com/artic...acy-edition-switch-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
...maar als FIFA/PES belangrijker is, dan koop je beter gewoon de console waar je vrienden op spelen.
Ja en dat is nu net het issue. Eigenlijk zoek ik een apparaat voor het hele gezin waar we alledrie (fitness, fifa, kids games zoals just dance of mario kart) mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor fitness zou ik gewoon lekker een tweedehands Wii scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 22:58
arjoderoon schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:44:
Is er op de switch fatsoenlijk te gamen zoals met een controller bij de ps4 en de xbox om fifa te kunnen spelen?
Bij de switch is een pro controller te krijgen die vergelijkbaar is met de xbox en playstation.

Ga je met vrienden samen offline of online gamen? Ik heb met vrienden offline veel plezier met rocket league (grafisch wel wat minder dan op xbox en ps), super smash bros en mario kart. Ik denk dat fifa ook prima te doen is, maar het is een veel oudere versie dan op de xbox en playstation.
Wil je online met vrienden samen gamen, dan kun je het beste dezelfde console nemen.

Fitness is goed te doen op de switch met games als ring fit adventure en fitness boxing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Natsu schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:42:
[...]

Bij de switch is een pro controller te krijgen die vergelijkbaar is met de xbox en playstation.

Ga je met vrienden samen offline of online gamen? Ik heb met vrienden offline veel plezier met rocket league (grafisch wel wat minder dan op xbox en ps), super smash bros en mario kart. Ik denk dat fifa ook prima te doen is, maar het is een veel oudere versie dan op de xbox en playstation.
Wil je online met vrienden samen gamen, dan kun je het beste dezelfde console nemen.

Fitness is goed te doen op de switch met games als ring fit adventure en fitness boxing.
ik zet in op offline gamen met vrienden. online zou een optie zijn maar daarvoor heb je weer een apart abonnement nodig toch? ik vind het gezelliger om offline met zn 4-en in de kamer een toernooitje PES of Fifa te doen. Van de andere jongens weet ik wel dat ze fifia op de ps4 spelen of gaan spelen.

Een 2e apparaat gaan we niet doen. Toch nog even kijken wat er nog aan fitness voor de PS4 te krijgen is.
De opties op de andere consoles zijn inderdaad minder interessant. Dus als je hoofddoel fitness is, dan lijkt de keuze eenvoudig...
er is geen hoofddoel :-) meer dat ik al langer een console wil om fifa/pes te spelen en mijn vrouw nu voor het fitnessen wel zo'n apparaat zou willen.
Die ps3 game ga niet werken , alleen kan je misschien in de ps store het vinden en online aankopen.
waarom is dat (dat de ps3 game niet gaat werken)?

[ Voor 17% gewijzigd door DeRooney op 22-11-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjoderoon schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:55:
[...]

ik zet in op offline gamen met vrienden. online zou een optie zijn maar daarvoor heb je weer een apart abonnement nodig toch? ik vind het gezelliger om offline met zn 4-en in de kamer een toernooitje PES of Fifa te doen. Van de andere jongens weet ik wel dat ze fifia op de ps4 spelen of gaan spelen.

Een 2e apparaat gaan we niet doen. Toch nog even kijken wat er nog aan fitness voor de PS4 te krijgen is.

[...]

er is geen hoofddoel :-) meer dat ik al langer een console wil om fifa/pes te spelen en mijn vrouw nu voor het fitnessen wel zo'n apparaat zou willen.

[...]

waarom is dat (dat de ps3 game niet gaat werken)?
toon volledige bericht
De ps4 is niet backward compatible, daarom werkt het niet.
Is 2e hands geen optie? De ps5/xbox series zijn net uit. Dat gaat vast de prijzen iets drukken.

En weten waar je vrienden opspelen is nog steeds nodig. Crossplatform is nog steeds meer uitzondering dan de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Als je echt iets wil dat op fitness lijkt ben je met een PS4 en een PSVR denk ik het beste af. Je hebt Beat Saber, BoxVR en nog wel wat meer titels die je daadwerkelijk laten bewegen, en laten zweten. Ik ken die games op de PC, en dan met name Beat Saber. Daar zijn veel druppels zweet bij komen kijken. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 22-11-2020 18:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Cyphax schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:24:
Als je echt iets wil dat op fitness lijkt ben je met een PS4 en een PSVR denk ik het beste af. Je hebt Beat Saber, BoxVR en nog wel wat meer titels die je daadwerkelijk laten bewegen, en laten zweten. Ik ken die games op de PC, en dan met name Beat Saber. Daar zijn veel druppels zweet bij komen kijken. ;)
zo'n VR bril wordt niet gewaardeerd door de vrouw. heb er wel even naar gekeken maar die zijn ook niet gratis zeg! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
arjoderoon schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:23:
[...]

zo'n VR bril wordt niet gewaardeerd door de vrouw. heb er wel even naar gekeken maar die zijn ook niet gratis zeg! :o
Tja, als je het nog maar niet geprobeerd hebt. Mijn vriendin is non-gamer, opgegroeid zonder games en ziet het punt niet. Maar Beat Saber vindt ze fantastisch. Je moet het een keer geprobeerd hebben. En ja, het is wat duurder, maar je wil fit worden of je wordt het niet, en van zo'n Wii word je echt niet fit (been there) ;)
Toevallig is het als je al een PS4 hebt de goedkoopste instap naar VR, maar als je ook een PS4 moet hebben is het wat minder goedkoop. Maarja, je wilt er nog meer mee doen en PES en FIFA kan je er gewoon mee spelen. Het voldoet echt het beste aan je wensen, I promise. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 23-11-2020 12:22 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ik overweeg toch een xbox one (s danwel x) te doen en dan de kinect sensor erbij te kopen. Daar zijn ook nog wel wat sport /workout games (http://www.xboxfitness.org/best-xbox-one-fitness-games/) voor te vinden. Of toch de Switch en dat ik PES op de laptop kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Kinect is geen aanrader. Officieel wordt dit niet ondersteund, en zowel de One S als een One X vereisen een adapter.

Persoonlijk zou ik de hele fitness-app eis laten varen tijdens de zoektocht naar een console. Fitness apps zijn vooral terrein voor mobiele apps. Er was ooit een motion control hype voor consoles , maar die was al over toen deze generatie begon. Sterker nog, de Xbox one ging pas verkopen nadat Kinect als vereiste afgestoten werd.

Technisch zijn de PS4 en Xbox erg aan elkaar gewaagd. Belangrijkste verschil zijn de exclusives, oftewel spellen die je alleen op een van die twee platformen kan spelen. Het gros van de Games komt echter voor beide platformen uit, zoals PES en FIFA. Zelf bezit ik vanwege deze reden dan ook een PS4, hoewel de Xbox ook toffe titels heeft zoals Forza.

Blijft de Switch over. Erg toffe console en ik ben zelf best een fan van de Nintendo games. Is alleen een console die minder krachtig is dan bovengenoemde consoles. Voor PES en FIFA minder geschikt. Wel een leuke multiplayer console voor het gezin.
Pagina: 1