T150 RS pro vs G29 vs T-LCM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:05
Hi Tweakers!

Ik heb nu een Logitech Driving Force GT stuur. Heb er machtig veel lol aan in iracing. Gisteren bij een vriend een paar rondjes gereden met een G29. Voornamelijk de pedalen zijn nogal een upgrade. Het is voor mij ook tijd voor een upgrade, maar ik twijfel.

Ik heb een budget van grofweg €200. Dan zijn er 3 opties die ik gevonden heb:
De T150 RS Pro (dus met T3PA pedalen)
De Logitech G29
Óf:
Het stuur van de DFGT houden en de Thrustmaster T-LCM loadcell pedalen kopen.

Ik heb ook gekeken naar de CSL Elite met loadcell mod, maar dat wordt me te prijzig (€240 + €20 voor usb verloopkabel) dus die val wmb af.

Ik neig naar optie 3: stuur van de DFGT houden en voor een serieuze(re) pedaal-upgrade naar de T-LCM gaan, maar ik ben benieuwd of jullie andere adviezen/ervaringen hebben die me kunnen helpen definitief de knoop door te hakken.

Beste antwoord (via SjoerdOe op 22-11-2020 20:04)

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:28
Ik kan alleen zeggen dat de pedalen het grootste effect gaan hebben op het daadwerkelijke racen. Al het andere (sturen, rigs e.d.) gaan je niet (veel) sneller maken maar zorgen vooral voor meer beleving.
Als je een goeie set pedalen met load cell koopt, zoals bijv de fanatec CSL elite, kan je daar jaren mee vooruit.

Ik denk dat een t150 niet heel veel gaat toevoegen, ten opzichte wat je nu hebt (al heb ik hem zelf nooit gehad)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Je hebt voor de CSL Elites met Load cell geen USB adapter nodig. De control box die bij de Load cell upgrade zit is standaard voorzien van USB. Dus dat scheelt weer 2 tientjes.

Geen idee hoe de andere pedalen zijn maar de CSL zijn wel goed en vind het rem pedaal zelfs beter en fijner als die van de Fanatac V3’s. Enige probleem wat ik er mee heb is de potentiometers op het gas en koppelings-pedal, deze slijten nogal snel bij veel gebruik. Zelf toen na 1,5 jaar moeten vervangen voor een nieuwe.

De Thrustmasters zijn voorzien van magnetische sensoren op gas en koppeling en normaal gezien zijn die een stuk betrouwbaarder als potentiometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:05
Zou je dan eerder voor alleen pedaal-upgrade gaan?
En dus niet naar een G29 of T150?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:28
Ik kan alleen zeggen dat de pedalen het grootste effect gaan hebben op het daadwerkelijke racen. Al het andere (sturen, rigs e.d.) gaan je niet (veel) sneller maken maar zorgen vooral voor meer beleving.
Als je een goeie set pedalen met load cell koopt, zoals bijv de fanatec CSL elite, kan je daar jaren mee vooruit.

Ik denk dat een t150 niet heel veel gaat toevoegen, ten opzichte wat je nu hebt (al heb ik hem zelf nooit gehad)