Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe 43 inch tv. De reden dat ik kies voor dit formaat is dat ik op dit moment zeer klein woon en een grotere nauwelijks past op mijn tafel en te overheersend wordt in een kleine ruimte. Ik zie de aanschaf van deze tv voornamelijk daarom als overgangsfase. Ik ben van plan om een betere en grotere tv aan te schaffen als ik later groter woon en zaken als HDMI 2.1 en OLED (hopelijk) wat meer mainstream worden. Voor nu zal ik dus concessies doen, maar hoor graag van jullie of ik de juiste doe.

Wat is je budget?
Rond de 500/600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal er voornamelijk 'lijn tv' op gaan kijken, Netflix series draaien en ook een beetje gamen. Ik beschik nog niet over een PS5, maar ben zeker van plan er op termijn een aan te schaffen. Op de PS5 speel ik overigens op dit moment weinig online shooters of andere games waar een zeer snelle responstijd vereist is (ik word oud), maar sluit niet uit dat ik in de toekomst wel weer een leuke shooter op wil pakken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al gekeken op websites zoals Rtings en techcrunch. Zij raden voor dit formaat o.a. de Samsung Q60T-serie aan en de TU8000 zie: https://www.rtings.com/tv...nch#recommendation_142276.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar ik zelf nog even over twijfel is hoe belangrijk ik kijkhoeken vind. Ik zit eigenlijk redelijk vaak recht voor de TV (zeker als ik game), maar er zijn ook weleens momenten dat ik iets meer aan de zijkant zit. Nu heeft een grotere tv (ik zit nu op 32 inch) natuurlijk meer oppervlak en zal de kijkhoek dus lager zijn denk ik. Een ander punt is dat ik in de zomer vanaf de middag best wat zon binnenkrijg. Een tv die daar een beetje mee kan dealen zou een pluspunt zijn. Mijn eerste gedachte zou daarom zijn dat een QLED een betere optie is dan de TU8000, met als nadeel dat ik dan moet inleveren op de responstijd als ik het goed heb begrepen. Hoe dan ook hoor ik graag jullie gedachtes hierover.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effects1234
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zit met hetzelfde probleem en ben tot de conclusie gekomen dat tv's tegenwoordig veelste groot zijn. Een 43 inch tv met hdmi 2.1 en de andere vereisten is niet te krijgen. De twee tv's die je zelf hebt gegeven zijn niet meer verkrijgbaar.

Ik ben dus maar gaan kijken voor een maatje groter:
lg 49 inch
Deze heeft 120/100 hz en een prima beeld alleen kan je last krijgen van de backlight.
samsung 50 inch
geen 120/100 hz maar wel full array local dimming wat de kijk ervaring een stuk beter maakt, als het goed is.

Ik ben nog aan het twijfelen want ik weet dat 120hz ook een hoop toevoegd aan de kijkervaring en de backlight eigenlijk alleen vervelend is in een donkere ruimte.

Ook heb ik deze nog gevonden:
https://tweakers.net/pric...lg-oled48cx6lb-zwart.html
twee keer zo duur maar wel een oled scherm en 120hz

Ik vind het allemaal erg moeilijk. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb en ik hoop ook op jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effects1234
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-02-2024
Sorry ik lees nu pas dat je nog geen hdmi 2.1 hoeft. Dan zou ik gewoon een mooie blackfriday aanbieding op coolblue vinden en die nemen.

zoals deze:https://www.coolblue.nl/p...ony-kd-43xh8505-2020.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:59
Gister de 43Q60T binnen gekregen ik moet zeggen perfect beeld met instellingen van rtings. Het beeld is scherp ook met snelle spellen zoals cold war. Ik ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Fijn om te horen dat ie bevalt Robert. Ben zelf als gezegd absoluut niet van plan om 49 inch te kopen. 100hz is wat ik heb begrepen ook geen absolute must voor ps5.

• Maj-Maj
Gisteren nog even naar de Coolblue gegaan om de Samsung te vergelijken. Ik ben hevig gaan twijfelen, omdat ernaast een Sony stond met 100hz scherm en een mooiere kleurweergave. Nu zal zo'n 100hz scherm mij normaal gesproken niet veel hebben uitgemaakt, ware het niet dat de PS5 veel potentie heeft om spellen op hogere refreshrates te draaien. Wat denken jullie?
Pagina: 1