Nieuwe OLED TV - Sony KD-65AG9 of Sony KD-65A8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:26
Beste kenners,

Ik wil met de komende actie dagen een nieuwe 65” tv kopen van Sony.

Tv gaat in de woonkamer staan, en dus gebruikt gaat worden voornamelijk voor netflix, tv, apple tv+ etc. Niet voor gaming ofzo.

Zelf heb ik beetje rond gekeken, en zit te twijfelen tussen deze 2 modellen van sony. Ik zelf heb weinig verstand van de technieken, qua budget en oled wilde ik uit deze twee kiezen. Welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt.

Keuzes:

1- https://www.plattetv.nl/i...zBGF1KnmlrwcaAjEAEALw_wcB

2-
https://www.plattetv.nl/i...MTfQkweSNLXUaAmvuEALw_wcB

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Je vergelijkt de pricewatch: Sony KD-65AG9 Zwart met de pricewatch: Sony KD-65A8 Zwart, dat is toch gewoon een kwestie van naast elkaar zetten en kijken wat je nodig hebt? Om te beginnen is 1 toestel uit 2019, de ander uit 2020. Maar wat ik zo lees zou je voor het goedkoopste toestel kunnen gaan.

Maar moet het perse een Sony zijn? Er zijn meer toestellen die goedkoper zijn, uiteindelijk gebruiken ze allemaal hetzelfde paneel van LG, alleen de aansturing kan wat anders zijn.

Maak vooral ook een praatje met de verkoper, sommige winkels zijn wat dat betreft wat makkelijker met het geven van nog extra korting (kijk maar eens in het inmiddels gesloten [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2? draadje en de huidige [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic, bij Smit Arnhem heb je bijvoorbeeld de LG 65CX voor €1799.

Persoonlijk zou ik het in ieder geval kopen bij een andere winkel dan plattetv (ze staan niet bekend om hun waarheidsgetrouwe manier van handelen).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
Yo man,

Het is meer een tv van productie jaar 2020 en 2019, de 2019 is duurder en de specs zijn ongeveer het zelfde. Ik lees dat de AG9 betere cpu heeft dan de A8, maar is dat het waard die meer prijs bijv.

Ik vind sony menu prettig, en altijd sony tvs gehad altijd prima. Nu ook, elke verdieping een Sony Tv maar van de woonkamer is 6/7 jaar oud, die willen wij vernieuwen. Lg vind ik de menu niks. En platte tv is niet een must, heb toevallig hun links gedeeld omdat ik op hun website zat op dat moment :)

Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
De A9G en A8H hebben dezelfde cpu, waarbij laatstgenoemde op een aantal onderdelen zelfs beter scoort. Dat is makkelijk besparen zo ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Voor het geluid zou ik voor de Sony AG9 gaan, deze geeft prachtig alle Dolby geluiden door via het scherm zelf.
Android TV met o.a. Netflix en YouTube is geweldig beeld en geluid op de AG9.
Wij zijn zeer blij met deze TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
Bedankt voor de reacties. Geluid had ik idd over gelezen.

Ik ga ze een deze dagen even live bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
Er is nogal een fors prijsverschil; de 65AG9 blijft ook met "Black Friday" zo'n 500 EUR duurder t.o.v. de andere Sony 65". Beide TV's hebben de "Ultimate" CPU.
Wat mee kan spelen is dat de AG9 serie op een externe receiver als center speaker kan worden aangesloten; ik ken geen andere Oled die deze functionaliteit ook heeft.

Het prijsverschil vind ik fors; mogelijk dat de inkoop en de marge hier een factor in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
Ik heb gister de A8H besteld :).

Hopelijk komt ie vandaag zodat ik hem kan testen. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1