Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC bouwer zoekt advies over build :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlitzSnel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-08-2022

BlitzSnel

Performance Partnership Manager
Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming (1440P 144HZ gaming, RTS). Maar ook zware google sheets snel kunnen laden voor werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000-2100 euro waarbij randapparatuur inbegrepen moet zijn (scherm, toetsenbord en monitorbeugel).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muise (steelseries rival 310) en koptelefoon (hyper x cloud 2) en een tweede scherm (Iiyama E2473HDS). Verder is de rest toe aan vervanging.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie componenten tabel onderstaand.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij 1 partij bestellen i.v.m. financiële bedrijfs-voordelen (als zijnde investering). Aangezien dit de kosten wat beïnvloed ben ik soms voor een andere component gegaan (bijv Kingston A2000 i.p.v. Samsung 970 Evo).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof hecht ik veel waarde aan. Verder is stil altijd mooi meegenomen. Liever kwaliteit dan mooi uitziend, hecht geen waarde aan RGB.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning

Wat verwacht je van ons?
Algemeen: zijn er componenten die ik beter kan veranderen voor betere producten?

Specifiek: is de voeding voldoende? Pc part picker (https://pcpartpicker.com/list/ZcLmCz) zegt van wel maar ik weet het niet zeker

Specifiek: Heb moeite met het uitkiezen van een goede 3070 custom kaart, als iemand een ranking lijst heeft of een top 3 die ik zou moeten overwegen is heel erg welkom. 1 die past binnen de kast zou ook fijn zijn. Zeker i.v.m. huidige schaarste is meer opties beter hier.

Heb zoveel mogelijk gelezen en uitgezocht, maar waardeer de feedback als nieuwe pc bouwer enorm :) !

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 373,89€ 373,89
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenAsus TUF Gaming GeForce RTX 3070€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,30€ 82,30
1MonitorenDell S2721DGF Zwart€ 454,37€ 454,37
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,65€ 30,65
1ToetsenbordenCorsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, US)€ 159,-€ 159,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 63,90€ 63,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 82,90€ 82,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
1MuurbeugelsEwent EW1512 Desk Mount 13 - 27 inch, 2 schermen€ 34,12€ 34,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.551,13

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:29
Hoe ver in de wachtrij ben je al met die kaart? want als je nu aanschuift wordt het +- jan2021 voor je hem hebt.
Ik zou zelf 32 gb RAM pakken.
Ik zou ook een andere voeding pakken - pricewatch: Corsair TX550M V2 als het goedkoop moet of pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum als je kwaliteit wilt.

550 watt kan voldoende zijn, maar dan liever niet seasonic, pak be quiet straight power 11 of fractal design ion + of enermax voor kwaliteit.

• BlitzSnel

BlitzSnel

Topicstarter
99ruud99 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:14:
Hoe ver in de wachtrij ben je al met die kaart? want als je nu aanschuift wordt het +- jan2021 voor je hem hebt.
Ik zou zelf 32 gb RAM pakken.
Ik zou ook een andere voeding pakken - pricewatch: Corsair TX550M V2 als het goedkoop moet of pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum als je kwaliteit wilt.

550 watt kan voldoende zijn, maar dan liever niet seasonic, pak be quiet straight power 11 of fractal design ion + of enermax voor kwaliteit.
Thanks Ruud - Ik heb nog geen kaart besteld, vandaar dat ik meerdere variaties overweeg omdat ik al zag dat er behoorlijke wachtrijen zijn. Hoopte eerst op AMD Radeon 6800, maar lijkt er op dat voorraad hier niet beter zal zijn. Is het interessant om bij custom Radeon kaarten meteen in de wachtrij te springen? Ik heb evt een 970 die ik kan gebruiken in nieuwe systeem tot voorraad aanwezig is.

T.a.v. voeding heb ik voor deze gekozen omdat ik deze in een test als beste naar voren zag komen, zal nog wat research doen naar die andere voedingen die je noemt.

• 99ruud99
Ik zou of in de rij gaan staan, of een 3060ti (als die überhaupt uitkomt) proberen te bemachtigen.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
99ruud99 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:14:

Seasonic, samen met Super flower, zijn de betrouwbaarste merken op de markt in dat ze nooit een slecht productserie hebben gehad en nooit goedkope caps in hun voedingen hebben gebruikt. Een plus dat ze hun eigen voedingen maken die altijd top zijn.

Bij Corsair is het maar de vraag bij welke OEM ze de voedingen inkopen, ik kan me nog de CX series herinneren wat gewoon matig was.

Wat betreft kwaliteit:
Seasonic Focus > Corsair RM > Corsair TXM = Seasonic Core

https://nl.hardware.info/...-voedingen-test-conclusie

[ Voor 6% gewijzigd door bladerash op 22-11-2020 03:07 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
bladerash schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:59:
[...]

Seasonic, samen met Super flower, zijn de betrouwbaarste merken op de markt in dat ze nooit een slecht productserie hebben gehad en nooit goedkope caps in hun voedingen hebben gebruikt. Een plus dat ze hun eigen voedingen maken die altijd top zijn.

Bij Corsair is het maar de vraag bij welke OEM ze de voedingen inkopen, ik kan me nog de CX series herinneren wat gewoon matig was.

Wat betreft kwaliteit:
Seasonic Focus > Corsair RM > Corsair TXM = Seasonic Core

https://nl.hardware.info/...-voedingen-test-conclusie
Volledig niet mee eens.
Elk voedingmerk heeft series die niet interessant zijn en waar minder goede caps in zitten. Seasonic bijvoorbeeld heeft nu de S12III die voor Seasonic begrippen erg matig van kwaliteit is. Die voeding wordt niet door Seasonic zelf gemaakt want RSY is de OEM. (overigens, dat RSY maakt daarnaast ook voedingen voor Super Flower) Ze zijn nogal schimmig over dat type want nergens hebben ze een exemplaar beschikbaar gesteld voor een grondige test. Daarnaast heeft Seasonic de Core, gebaseerd op het platform van de Focus Plus Gold met behoorlijk wat downgrades. Als er de laatste jaren een slechte high-end voeding van een A-merk is geweest dan was het die wel. Sla het voedingentopic er maar eens op na.
Wat dat betreft is Corsair veel duidelijker over de OEM van voedingen en stellen ze van elke serie een of meerdere modellen beschikbaar voor reviews. Je kunt de productmanager persoonlijk vragen stellen op Jonnyguru.com. Als er een betrouwbaar merk is dan is het Corsair.

Voeding reviews van HWI zijn heel erg basic. Met hun testmethode uit 2009 gaan ze anno 2020 het kaf van het koren niet kunnen scheiden. Daarvoor doen ze veel te weinig tests.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Uszka schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:25:
[...]

Volledig niet mee eens.
Elk voedingmerk heeft series die niet interessant zijn en waar minder goede caps in zitten. Seasonic bijvoorbeeld heeft nu de S12III die voor Seasonic begrippen erg matig van kwaliteit is. Die voeding wordt niet door Seasonic zelf gemaakt want RSY is de OEM. (overigens, dat RSY maakt daarnaast ook voedingen voor Super Flower) Ze zijn nogal schimmig over dat type want nergens hebben ze een exemplaar beschikbaar gesteld voor een grondige test. Daarnaast heeft Seasonic de Core, gebaseerd op het platform van de Focus Plus Gold met behoorlijk wat downgrades. Als er de laatste jaren een slechte high-end voeding van een A-merk is geweest dan was het die wel. Sla het voedingentopic er maar eens op na.
Wat dat betreft is Corsair veel duidelijker over de OEM van voedingen en stellen ze van elke serie een of meerdere modellen beschikbaar voor reviews. Je kunt de productmanager persoonlijk vragen stellen op Jonnyguru.com. Als er een betrouwbaar merk is dan is het Corsair.

Voeding reviews van HWI zijn heel erg basic. Met hun testmethode uit 2009 gaan ze anno 2020 het kaf van het koren niet kunnen scheiden. Daarvoor doen ze veel te weinig tests.
Van je geliefde Johnnyguru. En de focus GX (voeding die topicstarter heeft uitgekozen) is een upgrade van de focus plus gold, waarom haal je een downgrade erbij die nergens in overweging is genomen?

Sympathiek dat een productmanager vragen beantwoordt, maar wat heeft dat te maken met betrouwbaarheid?

De focus GX is gewoon een topproduct, corsair TX is ook niet slecht, kwestie van smaak. Maar dat verkiezen boven de seasonic op basis van kwaliteit is gewoon flauwekul.

• BlitzSnel

BlitzSnel

Topicstarter
Bedankt voor de feedback, over type voeding zal ik nog even wat lezen. Denkt men hierboven dat 550W genoeg is of moet ik meer nemen voor zekerheid?

• 99ruud99
ligt er heel erg aan welke GPU je uiteindelijk pakt. SStel je komt ineens een 3080 tegen- meteen pakken, dan maar net teveel, desnoods ruil je m met een andere tweaker voor 3070 + verschil :P

• BlitzSnel

BlitzSnel

Topicstarter
Even uitgaande dat het blijft bij een 3070 of 6800 voor nu - geen 3080 of hoger waarschijnlijk :)
Pagina: 1