Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Graphics driver heeft zich herstelt of geen toegang tot hw

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 185,05€ 185,05
1MoederbordenAsus ROG Strix X470-F GAMING€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX Vega56 8G HBM2€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master MasterCase 5 (Window)€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO Black edition€ 30,-€ 30,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 123,90€ 123,90
1VoedingenAntec Edge 750W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 443,95

Bovenstaande systeem is nu bijna twee jaar en heeft tot zeg twee weken geleden uitstekend en stabiel gedraait. Er zijn geen overclocks of spanning (V) aanpassingen gedaan.

Zowel werkende met een VMware Horizon client in een VDI omgeving en Games, of na enige tijd van het draaien van Furmark en 3Dmark.De melding die ik eerst kreeg was de volgende, vanuit het eventlog:

Deze heb ik inmiddels kunnen verhelpen, door een registry key toe te voegen. Deze heb ik gevonden in meerdere topic's over dit probleem, welke voorkomt zowel bij Nvidia en AMD GPU's als Intel IGP's. Waar een Windows 10 update als schuldige aangewezen wordt.

Het gaat om de Reg key TdrDelay welke als deze bestaat een waarde 2 heeft, waarbij aangereden wordt deze op 8 te zetten.

Nu verschijnt na enige tijd een andere melding, bij games, 3Dmark en Fumark:

Deze krijg ik niet opgelost en begin mij af te vragen of het dan toch geen hardware issue is, al hoe wel ik met enig Google werk veelal lees dat het veroorzaakt wordt door Windows update(s), zowel bij Nvidia als AMD kaarten..

Wat heb ik in deze reeds geprobeerd:

1. Windows 10 is opnieuw geïnstalleerd.
2. Drivers up-to-date (laatste en voorlaatste versie getest)
3. BIOS update uitgevoerd (moederbord)
4. BIOS instellingen (voor de zekerheid) gereset.
5. Memtest86 gedraaid.
6. DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth (geen fouten gevonden)
7. DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
8. SFC /scannow (Geen fouten gevonden)

Het draaien van bijvoorbeeld Furmark gaat 10 tot 15 minuten goed, daarbij wordt de temperatuur niet hoger dan rond de 60 graden, wat naar mijn idee netjes is.

Inmiddels begin ik mij enigszins te ergeren aan dit dingetje, maar ik weet zogauw niet wat ik nog meer kan proberen, iemand nog een suggestie?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Ik heb het idee dat de Vega niet stabiel meer is, probeer die wat omlaag te klokken, en kijk of je dan nog hetzelfde probleem hebt.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Middels de software van AMD wat zitten spelen met de frequenties. De max. GPU freguentie in eerste instantie op -10% gezet, direct kon ik Furmark ruim 20 minuten laten draaien zonder vastloper. Vervolgens de max. frequentie terug gezet op -5%, binnen 8 a 9 minuten weer een vestloper met een Event 4109, geen toegang tot graphics hardware. Vervolgens met een tussen stap naar -7% weer -10% getest, maar helaas binnen 15 minuten weer een vastloper.

Daarna ook nog -10% max GPU frequentie en de 800Mhz van het geheugen terug gebracht naar max 750Mhz, ook hier weer binnen 15 minuten een vastloper, in Furmark.

In alle gevallen blijft de temperatuur benenden de 60 graden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Dan ben ik bang dat ik gelijk had, en de kaart aan zijn einde begint te komen. Je kan nog wat spelen, kijken of je hem stabiel krijgt, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd tot die klok ook te veel word.

[Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 22-11-2020 02:22]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb inmiddels een ticket voor een garantie claim ingediend bij de leverancier. Hag ik eigenlijk al gedaan om binnen garantie te zijn. Morgen twee jaar geleden is deze aangeschaft, feitelijk nog net in garantie. Eens kijken wat ik er voor terug kan krijgen, aangezien de Vega56 niet meer geleverd wordt.

[Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 22-11-2020 10:13]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True