# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 185,05 | € 185,05 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix X470-F GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX Vega56 8G HBM2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase 5 (Window) | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO Black edition | € 30,- | € 30,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Voedingen | Antec Edge 750W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 443,95 |
Bovenstaande systeem is nu bijna twee jaar en heeft tot zeg twee weken geleden uitstekend en stabiel gedraait. Er zijn geen overclocks of spanning (V) aanpassingen gedaan.
Zowel werkende met een VMware Horizon client in een VDI omgeving en Games, of na enige tijd van het draaien van Furmark en 3Dmark.De melding die ik eerst kreeg was de volgende, vanuit het eventlog:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2NbtYXTeim5ziyVGQWwvjIDl.png?f=user_large)
Deze heb ik inmiddels kunnen verhelpen, door een registry key toe te voegen. Deze heb ik gevonden in meerdere topic's over dit probleem, welke voorkomt zowel bij Nvidia en AMD GPU's als Intel IGP's. Waar een Windows 10 update als schuldige aangewezen wordt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SWvwpmoLIGTw0CGEvZZRGEUG.png?f=user_large)
Het gaat om de Reg key TdrDelay welke als deze bestaat een waarde 2 heeft, waarbij aangereden wordt deze op 8 te zetten.
Nu verschijnt na enige tijd een andere melding, bij games, 3Dmark en Fumark:
:fill(white):strip_exif()/f/image/JMbR4exG7zLstT9KhSqG2e4N.png?f=user_large)
Deze krijg ik niet opgelost en begin mij af te vragen of het dan toch geen hardware issue is, al hoe wel ik met enig Google werk veelal lees dat het veroorzaakt wordt door Windows update(s), zowel bij Nvidia als AMD kaarten..
Wat heb ik in deze reeds geprobeerd:
1. Windows 10 is opnieuw geïnstalleerd.
2. Drivers up-to-date (laatste en voorlaatste versie getest)
3. BIOS update uitgevoerd (moederbord)
4. BIOS instellingen (voor de zekerheid) gereset.
5. Memtest86 gedraaid.
6. DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth (geen fouten gevonden)
7. DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
8. SFC /scannow (Geen fouten gevonden)
Het draaien van bijvoorbeeld Furmark gaat 10 tot 15 minuten goed, daarbij wordt de temperatuur niet hoger dan rond de 60 graden, wat naar mijn idee netjes is.
Inmiddels begin ik mij enigszins te ergeren aan dit dingetje, maar ik weet zogauw niet wat ik nog meer kan proberen, iemand nog een suggestie?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/