Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieprob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-01-2023
Mijn vraag
Ik wil binnenkort een nieuwe TV kopen. Ik ga hem vooral gebruiken voor Netflix en gamen. Nu nog via de PS4 maar in de toekomst ga ik waarschijnlijk een PS5 aanschaffen. Nu zit ik te denken aan deze TV: pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart.

Ik heb thuis alleen geen TV aansluiting, omdat ik geen 'normale' TV kijk. Op mijn oude TV is dat een beetje onhandig, omdat zonder TV aansluiting ook de Netflix app het niet doet. Zal ik dat probleem ook krijgen als ik een nieuwe TV aanschaf, zoals bovenstaande?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netflix en PS4/PS5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het gegoogeld maar het is een redelijk specifieke vraag dus ik kon niets vinden. Ik heb er ook weinig verstand van dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Beste antwoord (via Henkieprob op 21-11-2020 22:43)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Je hebt Netflix via KPN en dan krijg je dat via een kanaal, ik denk dat je dat bedoeld.

Als je een smart TV platform gebruikt heb je alleen internet nodig en gebruik je verder de applicaties via de TV zelf.

Zelf heb ik ook geen TV abbo en werk alleen met de apps van mijn LG TV, werkt prima.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Henkieprob schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:22:
Mijn vraag
Ik heb thuis alleen geen TV aansluiting, omdat ik geen 'normale' TV kijk. Op mijn oude TV is dat een beetje onhandig, omdat zonder TV aansluiting ook de Netflix app het niet doet.
Hoe bedoel je, moet er een coax kabel inzitten voordat Netflix het doet?
Of heeft je huidige TV geen wifi of ehternet aansluiting?

Als je TV maar een internet signaal krijgt, via wifi of bekabeld, kun je er netflix op kijken.
(tenminste als de tv zelf een netflix app ingebouwd heeft, en welke moderne tv heeft dat niet?)

[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 21-11-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je TV kun je gewoon als een soort monitor gebruiken. Dat doe ik ook met mijn TV die hier hangt. Als je bron gewoon die applicatie kan starten en weer kan geven over HDMI, dan zie ik geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:00
Die TV maakt gebruik van Google TV als platform. Dus de Netflix, Prime, Disney+ app kan je rechtstreeks op deze afspelen.
Netflfix staat ook op de PS4/PS5, dus die kan je ook gewoon via HDMI afspelen op die TV.
Beetje rare vraag om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieprob
Ik stel de vraag omdat mijn huidige oudere TV wel een netflix app heeft en ook aan het internet zit verbonden, maar omdat ik geen TV aansluiting heb werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieprob
Maar als het gewoon werkt, dan snap ik dat het een beetje een rare vraag is

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Je hebt Netflix via KPN en dan krijg je dat via een kanaal, ik denk dat je dat bedoeld.

Als je een smart TV platform gebruikt heb je alleen internet nodig en gebruik je verder de applicaties via de TV zelf.

Zelf heb ik ook geen TV abbo en werk alleen met de apps van mijn LG TV, werkt prima.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieprob
Fijn, bedankt voor de bevestiging. Sorry voor de onduidelijkheid en bedankt voor de snelle hulp iedereen!
Pagina: 1