Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:55
Beste tweakers,

Eerder vanavond besloot de koelkast om te gaan piepen en een foutmelding weer te geven, Dus ik gelijk zoals van een tweaker verwacht wordt gaan kijken wat er loos is maar ik kom er helaas niet uit.
In de gebruikers handleiding wordt de door de koelkast opgegeven foutmelding niet besproken voor zover ik kan zien, En in de service handleiding staat de foutcode wel maar wordt mij niet duidelijk wat eraan gedaan dient te worden.
Normaal krijg ik wel wat behulpzaams gevonden op het internet maar google heeft daar vandaag schijnbaar geen zin in.

Service manual zegt:
GQ033 - Fan condensor DC (Speed-monitored)
En verderop,
GQ033 - Base Compartment Fan

Gebruikers handleiding zegt:
druk op fout melding,
alarm toon stopt,
Neem contact op.

Dat laatste zal moeilijk gaan op een avond in het weekend, En dat stukje van alarm toon stopt is helaas ook niet helemaal waar... Een uur later begon die weer te piepen. (even aankijken of dat weer gebeurd.)

Mijn vraag aan jullie is wat nu te doen, Gewoon aan laten staan en maandag bellen of preventief uitzetten?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 15:26
De Base Compartment Fan is de ventilator die onderin, onder het vriesdeel, zit om de condensor te koelen. Hoor je die ventilator wel draaien?

Ik zou maandagochtend in ieder geval gelijk even contact opnemen met de serviceafdeling van Buram Electro, de importeur van Liebherr. Tel: 0297-239955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:57
Misschien is de fan wat aangevroren, waardoor hij klem zit. Ik zou de koelkast een paar uurtjes uitzetten met de deur open, en dan weer aanzetten.

Of met een föhn proberen hem te ontdooien, als je inmiddels een idee hebt waar hij zit.

EDIT: Dat is als de fan in de koelkast zit, wat de 2e uitleg van de foutmelding lijkt te suggereren. Als hij bij de condensor zit (die geeft warmte af aan de buitenkant van de koelkast), dan kan het dat niet zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-11-2020 12:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:55
Beiden bedankt.

Vanochtend gebeld, tegen 1 uur al een monteur in huis.
Het was de condensor fan die het begeven had, Deze is gelijk vervangen en de rekening viel gelukkig wel mee. (Koelkast is nu net iets meer dan 4 jaar oud)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05 08:24
Een ander type Liebherr, maar dezelfde code.

Ik kreeg bij mijn koelkast van 4 maanden oud (type CNsfd 5724-20) dezelfde melding.

Buram Elektro gebeld, blijkt dat een printplaat vervangen moet worden omdat die onterecht deze melding geeft. De printplaat moet besteld worden, dit kan een aantal weken duren. Ondertussen kan de melding worden weggedrukt als het weer voor komt, of de koelkast in Sabbat-mode zetten om te voorkomen dat deze meldingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:26

Sebazzz

3dp

Sato schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:48:
Beiden bedankt.

Vanochtend gebeld, tegen 1 uur al een monteur in huis.
Het was de condensor fan die het begeven had, Deze is gelijk vervangen en de rekening viel gelukkig wel mee. (Koelkast is nu net iets meer dan 4 jaar oud)
Dat lijkt mij onder "recht op deugdelijk product" vallen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1