Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Vandaag heb ik mijn nieuwe LG OLED55CX6LA binnengekregen. Vooral al erg blij mee icm mijn PS5 en al wat lopen spelen met settings.

Maar nu merk ik wel dat tv kijken via de KPN interactieve HD tv ontvanger wel echt onscherp en pixelig is. Al wat dingen getest maar dingen kijken op Netflix of Amazon Prime ziet er wel echt mooi uit.

Kan zelf niet mega veel hier over vinden online en ook KPN zelf wil nog niet echt mee werken via de chat. Had wel wat gevonden over een andere box maar weet niet of dit het gaat oplossen. Wel net ook getest om te kijken via de kpn app via Chromecast en dat ziet er al meteen een heel stuk beter uit.

Hoop dat iemand hier tips heeft! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peters1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
Welke box heb je en op welke resolutie etc ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 09:54
Hmm.. heb je ook slecht beeld als je hem bijvoorbeeld op een andere TV aan sluit? Wellicht een andere HDMI kabel proberen (bijv van de action)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Check even wat voor signaal je TV precies binnenkrijgt. Op mijn C7 moet ik daarvoor op het lopende beeld klikken en daarna op de naam van de ingang die linksboven in beeld verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Peters1 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:49:
Welke box heb je en op welke resolutie etc ingesteld?
Gewoon de ''normale'' Interactie TV HD-tv ontvanger volgens KPN en ik neem aan dat je bedoelt in de settings van me ontvanger zelf, dan stond die eerst op Automatisch maar heb hem na aanleiding van de KPN chat op 1080p@50Hz gezet.
niels2322 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:50:
Hmm.. heb je ook slecht beeld als je hem bijvoorbeeld op een andere TV aan sluit? Wellicht een andere HDMI kabel proberen (bijv van de action)?
Op mijn vorige tv die nu op de slaapkamer staat heb/had ik hier geen last van, maar dit was ook geen 4k/OLED tv en was een Samsung ipv LG. Ook heb ik net een andere hmdi kabel geprobeerd maar dit maakt helaas geen verschil.
dmantione schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:24:
Check even wat voor signaal je TV precies binnenkrijgt. Op mijn C7 moet ik daarvoor op het lopende beeld klikken en daarna op de naam van de ingang die linksboven in beeld verschijnt.
Sorry maar snap niet wat je hiermee bedoelt, ben best wel een noob op dit gebied. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peters1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
Vitwiz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:38:
[...]

Gewoon de ''normale'' Interactie TV HD-tv ontvanger volgens KPN en ik neem aan dat je bedoelt in de settings van me ontvanger zelf, dan stond die eerst op Automatisch maar heb hem na aanleiding van de KPN chat op 1080p@50Hz gezet.

[...]

Op mijn vorige tv die nu op de slaapkamer staat heb/had ik hier geen last van, maar dit was ook geen 4k/OLED tv en was een Samsung ipv LG. Ook heb ik net een andere hmdi kabel geprobeerd maar dit maakt helaas geen verschil.

[...]

Sorry maar snap niet wat je hiermee bedoelt, ben best wel een noob op dit gebied. 8)7
Op de ontvanger staat een typenummer, bijvoorbeeld de vip5202
Welke heb jij? KPN heeft er veel in omloop, bepaalde modellen kunnen wat problemen veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Druk op de drie puntjes op de LG afstandsbedining en selecteer Info. Linksonder moet je 1080p zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb beneden een LG staan en boven een Samsung, duidelijk een zeer groot verschil in beeldkwaliteit, contast en kleuren, beide zijn full HD schermen.
Trouwens echt zeer ontevreden met de LG maar dat is weer wat anders

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Peters1 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:43:
[...]

Op de ontvanger staat een typenummer, bijvoorbeeld de vip5202
Welke heb jij? KPN heeft er veel in omloop, bepaalde modellen kunnen wat problemen veroorzaken
Op deze ontvanger staat: VIP2952 V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
mister_S schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:44:
Druk op de drie puntjes op de LG afstandsbedining en selecteer Info. Linksonder moet je 1080p zien staan.
Ah ja zie het, staat: 16:9, 1080p, PCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is wat ik zou verwachten. Heb je glasvezel of DSL? De VIP2952 maakt een keus tussen een signaal van lage kwaliteit een een signaal van hoge kwaliteit afhankelijk van je internetbandbreedte. Pakt de ontvanger wellicht de lage kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
dmantione schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:08:
Dat is wat ik zou verwachten. Heb je glasvezel of DSL? De VIP2952 maakt een keus tussen een signaal van lage kwaliteit een een signaal van hoge kwaliteit afhankelijk van je internetbandbreedte. Pakt de ontvanger wellicht de lage kwaliteit?
Nee wij hebben geen glasvezel. Heb het een klein beetje kunnen verhelpen met de instellingen in de tv naar aanleiding van dit filmpje. Lijkt nu wel iets beter maar nog niet echt geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht kun je proberen met een provisorische antenne NED1,2,3 uit te ether te plukken en het beeld vergelijken met dat van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zit er Netflix op die ontvanger? Heb je geprobeerd om netflix via de ontvanger en netflix app op de tv te vergelijken?
Ik heb een T-mobile kast hier en upscaling naar 4K op een LG C9 is erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:38
Vitwiz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:47:
Vandaag heb ik mijn nieuwe LG OLED55CX6LA binnengekregen. Vooral al erg blij mee icm mijn PS5 en al wat lopen spelen met settings.

Maar nu merk ik wel dat tv kijken via de KPN interactieve HD tv ontvanger wel echt onscherp en pixelig is. Al wat dingen getest maar dingen kijken op Netflix of Amazon Prime ziet er wel echt mooi uit.

Kan zelf niet mega veel hier over vinden online en ook KPN zelf wil nog niet echt mee werken via de chat. Had wel wat gevonden over een andere box maar weet niet of dit het gaat oplossen. Wel net ook getest om te kijken via de kpn app via Chromecast en dat ziet er al meteen een heel stuk beter uit.

Hoop dat iemand hier tips heeft! :)
Kijk eens hoe het beeld is als je tv kijkt via de KPN Smart TV App. Je kunt deze installeren in de lg content store op je TV. Op mijn 65 oled van lg ziet het er heel goed uit.

Heb je ook niet meer de ontvanger nodig en een aparte afstandsbediening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Khallouki schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:13:
[...]

Kijk eens hoe het beeld is als je tv kijkt via de KPN Smart TV App. Je kunt deze installeren in de lg content store op je TV. Op mijn 65 oled van lg ziet het er heel goed uit.

Heb je ook niet meer de ontvanger nodig en een aparte afstandsbediening. :)
Goede tip! Heb het getest en is inderdaad wel iets beter, maar is wel wat langzamer met zappen enzo en loopt ietsje achter dan via de ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als er verschil is pakt je ontvanger inderdaad het KPN-signaal van lage kwaliteit. Vraag is of 'ie dat terecht doet (lage DSL-bandbreedte) of onterecht. Volgens mij kun je geen invloed uitoefenen welk signaal deze Arris-doosjes pakken, ze doen het helemaal autonoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersegozer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-05 01:27
niels2322 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:50:
Ja hoor....van de Action. Als je storingen uit wil sluiten moet je wel goede hardware kopen. Niet die troep van de Action, AliExpresz of bouwmarkten. Laat je niet omlullen. Koop goed spul, je zal er niet op leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Een topic van haast drie jaar oud kicken om een kabeldiscussie op te starten gaan we niet doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.