Mijn vraag
Mijn zelfgebouwde PC registreert de Windows 10 USB stick niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7 3700x CPU
Asus 5700 XT GPU
Intel 660p 1 TB SSD
MSI B450 motherboard
NZXT H510 case.
(Windows 10 Home NL)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles in mijn case gebouwd en hij wil opstarten, ik kan toegang tot de BIOS etc krijgen. Nu wil ik graag Windows 10 erop installeren met een USB stick, maar mijn Monitor zegt
‘Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.’
Toen adviseerde mijn vriend me om de booting priorities op mijn BIOS te veranderen, wat soort van werkte. Ik heb nu de USB UEFI key geprioritiseerd, waar de Windows 10 USB stick ook in zit. Als ik hem dan afsluit en weer opstart en dan F11 klik om het booting systeem aan te passen, zie ik dit::strip_exif()/f/image/YCAO4b5fK9iu6N4aM68HKKqp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kies er dan voor om vanaf de aangeraden ‘UEFI: SMI USB DISK 1100, Partition 1’ te booten, maar als ik dan op ENTER druk, dan krijg ik een zwart scherm en dan reageert hij niet. Ik kan er ook voor kiezen om vanaf de SMI USB DISK 1100 te booten maar dan zegt mijn scherm
‘Disk error
Press any key to restart’.
Als ik dan dus op enige key klik dan gaat hij weer naar de ‘Reboot and select proper Boot device’ error.
Nu denk ik dus dat de eerste optie, de ‘UEFI: SMI USB DISK 1100, Partition 1’ de beste optie is, maar dan krijg ik dus alsnog zwart scherm. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn zelfgebouwde PC registreert de Windows 10 USB stick niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7 3700x CPU
Asus 5700 XT GPU
Intel 660p 1 TB SSD
MSI B450 motherboard
NZXT H510 case.
(Windows 10 Home NL)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles in mijn case gebouwd en hij wil opstarten, ik kan toegang tot de BIOS etc krijgen. Nu wil ik graag Windows 10 erop installeren met een USB stick, maar mijn Monitor zegt
‘Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.’
Toen adviseerde mijn vriend me om de booting priorities op mijn BIOS te veranderen, wat soort van werkte. Ik heb nu de USB UEFI key geprioritiseerd, waar de Windows 10 USB stick ook in zit. Als ik hem dan afsluit en weer opstart en dan F11 klik om het booting systeem aan te passen, zie ik dit:
:strip_exif()/f/image/YCAO4b5fK9iu6N4aM68HKKqp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kies er dan voor om vanaf de aangeraden ‘UEFI: SMI USB DISK 1100, Partition 1’ te booten, maar als ik dan op ENTER druk, dan krijg ik een zwart scherm en dan reageert hij niet. Ik kan er ook voor kiezen om vanaf de SMI USB DISK 1100 te booten maar dan zegt mijn scherm
‘Disk error
Press any key to restart’.
Als ik dan dus op enige key klik dan gaat hij weer naar de ‘Reboot and select proper Boot device’ error.
Nu denk ik dus dat de eerste optie, de ‘UEFI: SMI USB DISK 1100, Partition 1’ de beste optie is, maar dan krijg ik dus alsnog zwart scherm. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.