Apple TV Proefperiode, maar moet voor alles betalen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-02-2024
Zojuist een 'Apple One Family' proefperiode gestart.
Aangezien we hier allemaal aan de Iphone zitten, Apple Homekit gebruiken etc dacht ik, leuk, Spotify eruit, Apple music erin en voor een paar euro meer meteen Apple TV.

Alleen ik kijk dus via de Apple TV app op mijn TV maar zie nauwelijks content. Ook de interface is bagger vergeleken met Netflix. Geen series geen categoriën...

Maar het ergste is, voor alles wat ik aanklik moet ik nog eens betalen, 16 eurotjes voor een vaag derderangs filmpje....:?

Is Apple TV geen soort Netflix? Waarvoor moet ik maandelijks betalen als ik daarna voor alle content apart moet betalen?

Hosky maximist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Jimbeam Je bedoelt Apple TV+ en nee dat is geen Netflix, buiten wat series na:

https://www.consumentenbond.nl/tv/apple-tv

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 21-11-2020 19:40 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-02-2024
Wel bijzonder dat ze er geld voor durven te vragen...
Doe dan gewoon niks.

Hosky maximist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:39
Jimbeam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:46:
Doe dan gewoon niks.
Je beseft dat je het over Apple hebt? Het bedrijf wat een monitor zonder standaard levert, en dan 1000 euro voor die standaard durft te vragen?
Als je dacht dat Apple goed is voor zijn consumenten, moet je onder je steen vandaan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 21-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Jimbeam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:11:
Alleen ik kijk dus via de Apple TV app op mijn TV maar zie nauwelijks content. Ook de interface is bagger vergeleken met Netflix. Geen series geen categoriën...

Maar het ergste is, voor alles wat ik aanklik moet ik nog eens betalen, 16 eurotjes voor een vaag derderangs filmpje....:?
De Apple TV app biedt één interface voor verschillende TV apps, dus als je de Disney app hebt, dan zie je ook Disney content. Als je geen Disney abonnement hebt, dan mag je per film gaan betalen.

Je kunt ook naar Apple TV+ content kijken. Dat zijn een paar films en series, allemaal van hoge kwaliteit, maar (nog) niet de moeite van een betaald abonnement waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
TV+ is inderdaad lange na geen Netflix!
De interface is ook erg verwarrend, want je hebt dus TV+ content, maar ook wordt er content van HBO en Disney+ getoond. En dan heb je ook nog alle content van de iTunes Store (dus heel veel films die je kunt kopen/huren). Slechte UX.
Er zijn 2 showtjes die ik de moeite waard vond:
- The morning show
- The Long Way Up / down / around (zijn 3 seizoenen).

Beiden vond m'n vriendin ook leuk om te kijken, dat was wel een voordeel. En na die laatste wil ze ineens haar motorrijbewijs halen haha.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Jimbeam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:46:
Doe dan gewoon niks.
Het is inderdaad niet wat jij denkt dat het was. Maar wat het wel is, is voor veel mensen (buiten NL) genoeg om honderden miljoenen omzet te realiseren. "Doe dan gewoon niks" lijkt me een beetje onzin, denk je niet?

Het is voor mensen in NL inderdaad geen Spotify of Netflix vervanger. Dat is Hulu en HBO en Amazon Prime overigens ook niet.
WEBGAMING schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:58:
[...]

Je beseft dat je het over Apple hebt? Het bedrijf wat een monitor zonder standaard levert, en dan 1000 euro voor die standaard durft te vragen?
Als je dacht dat Apple goed is voor zijn consumenten, moet je onder je steen vandaan komen.
Je beseft dat een beetje stemmingmakerij en merkenhaat gewoon helemaal niks bijdraagt? Ja, ze hebben een monitor zonder standaard, net zoals andere bedrijven dat ook wel eens hebben. Ze hebben ook losse standaarden, net als andere bedrijven dat hebben, en ja, ze hebben ook dure standaarden, die andere bedrijven ook hebben. Apple doet hier helemaal niks spannends of speciaals qua prijzen of inbegrepen accessoires, en jij bent dan ook helemaal niet de doelgroep voor dit product. Net als dat jij niet de doelgroep bent voor een auto van Ferrari of Porsche.

Apple levert bijv. betere ondersteuning en op langere termijnen dan de meeste andere fabrikanten. Ze hebben ook grotere verkoopaantallen per model dan andere fabrikanten, en als daar dan bij 0.01% wat mis gaat (bijv. door variaties in materiaal, beslissingen of locatie) dan heb je het over 100.000 die allemaal komen mekkeren op internet, en daar hoor je dan het meeste over. Die 900.000 andere mensen die gewoon tevreden zijn hoor je niet, die zijn druk bezig met tevreden zijn.

Apple, is net als alle andere commerciële bedrijven niet perfect, bestaat ook puur om winst te maken voor de aandeelhouders en is net als alle Amerikaanse bedrijven het best te vergelijken met een psychopaat. Dat betekent echter niet dat doen alsof het grote boze bedrijf het slechtste met je voor heeft behulpzaam is. Dat is ook niet hun business model, dat zou problematisch zijn voor de klantenbinding en inkomsten op lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:13
Ik snap de verwarring, maar Apple TV+ zorgt er niet voor dat alle films gratis zijn.
Ze hebben een aanbod van een paar goede series en films maar ook minder goede series en films.
Links of rechtsonderdaan een film zal je op de afbeelding zien of het een TV+ series is of niet.
Ik kan je een paar series aanraden waaronder:

The Morning show
See
Home before dark
The banker
Mythic quest Ravens banquet
Ted lasso
Greyhound is ook nog een goede film.
Pagina: 1