Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Na een periode van jaren Engelse films, Scandinavische films daarna jaren Spaanse films zitten wij momenteel helemaal "into" de Aziatische films.Momenteel vooral Koreaanse films en series. Erg goed, zeker als je gewent raakt aan dit soort films, humor en cultuur. De verhalen zijn niet heel moeilijk maar wel erg nauwkeurig en diepgaand. Weinig geweld/moord, veel verhaal, drama wat romantiek en een kwinkslag humor (soms tegen het slapstick achtige aan).
Maar wat opvalt is dat er zo weinig andere Aziatische films/series bestaan dan de Koreaanse. Tig Koreaans, maar waar zijn de Thaise, Cambodjaanse, Vientnamese films? Een heel andere categorie, die je ook weer moet leren waarderen, maar het mist gewoon op de NL Netflix. (op een stuk of 4 films/series na).

Dus; Waarom zo veel Koreaans, maar verder weinig Aziatisch?

[ Voor 198% gewijzigd door LessRam op 21-11-2020 17:09 ]

Don't rely on their truth alone

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:44

g0tanks

Moderator CSA
In je post lopen twee dingen door elkaar: Aziatische media in het algemeen versus beschikbaarheid op Netflix.

Netflix heeft eerder dit jaar contracten afgesloten met Koreaanse studio's, waarschijnlijk omdat ze zien dat Koreaanse TV en films goed aanslaan onder een wereldwijd publiek. Zie ook de stijgende populariteit van K-pop. Andere Aziatische media worden simpelweg als minder sexy beschouwd door internationale kijkers.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Zuid-Koreaanse films en series sluiten waarschijnlijk het meeste aan op de Westerse smaak, waardoor je die meer ziet hier dan andere Aziatische films en series.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Inderdaad zou dat de reden kunnen zijn. Jammer... zo had ik hem nog niet bedacht.
Koreaans sluit inderdaad wat meer aan op de westerse film. Zuid-Korea is dan inderdaad ook een met het Westen overeenkomende economie.
Wel jammer, want juist de andere cultuur maakt Aziatische films interessant. Thaise films zijn inderdaad anders. Vaak "tiener romantiek" (al heel NL dat ook wel erg veel, met soapy acteurs) met een mix van mythes en "humorische horror", of juist weer van die "grappig bedoelde knokfilms" (richting het vroegere "Bud Spencer & Terrance Hill" categorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
LessRam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:08:
De verhalen zijn niet heel moeilijk maar wel erg nauwkeurig en diepgaand. Weinig geweld/moord, veel verhaal, drama wat romantiek en een kwinkslag humor (soms tegen het slapstick achtige aan).
Maar wat opvalt is dat er zo weinig andere Aziatische films/series bestaan dan de Koreaanse. Tig Koreaans, maar waar zijn de Thaise, Cambodjaanse, Vientnamese films? Een heel andere categorie, die je ook weer moet leren waarderen, maar het mist gewoon op de NL Netflix. (op een stuk of 4 films/series na).

Er klopt echt helemaal niks van wat je hier beweert. Misschien wat verder kijken dan het aanbod op Netflix?

[ Voor 113% gewijzigd door P-Rock op 21-11-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
P-Rock schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:17:
[...]
Er klopt echt helemaal niks van wat je hier beweert. Misschien wat verder kijken dan het aanbod op Netflix?
Vertel?
Qua aanbod op Netflix is er niet veel anders vanuit NL, (tenzij VPN).
Usenet (SpotNet/NZB/SpotWeb/whatever....) geeft inderdaad meer aanbod, en ook op YouTube vind ik veel andere films. Maar het verwonderde me dat Netflix zich grotendeels richt op Koreaans.

Zoals ik vertelde zijn we pas recent into Aziatische films, dus ik sta nog (bleu) open voor anderen meningen of feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Een simpele reden, Korea was er eerder bij in het westen met de Korean wave iets van 20 jaar geleden. Tevens focust Korea zich veel meer op de internationale afzetmarkt dan de andere landen.

Maar voor Aziatische content moet je dan ook niet op Netflix zijn, behalve misschien Koreaans natuurlijk. Wat de meesten gebruiken is Viki.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris Smoove op 22-11-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

LessRam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:15:
[...]

Vertel?
Usenet (SpotNet/NZB/SpotWeb/whatever....) geeft inderdaad meer aanbod, en ook op YouTube vind ik veel andere films. Maar het verwonderde me dat Netflix zich grotendeels richt op Koreaans.

Zoals ik vertelde zijn we pas recent into Aziatische films, dus ik sta nog (bleu) open voor anderen meningen of feiten.
Aziatisch is gewoon niet zo 'groot' hier (of elders buiten Azië) dus gaat Netflix daar niet bakken met geld aan spenderen. Hetzelfde met bijvoorbeeld Russische films. Daar zitten ook een aantal pareltjes tussen, maar niet populair dus zal Netflix er over het algemeen weinig mee doen.

Ik kan ook zeker wel genieten van films als The Raid, The Witch: Part 1, Kung Fu Hustle, Crows Zero, Mongol, Battle Royale en I Saw the Devil (om maar wat te noemen) maar waarschijnlijk ben ik in Nederland in de minderheid. Wat dat betreft houden mensen toch vaak wat meer vast aan wat ze al kennen, dus voornamelijk Nederlands- en Engelstalig, met misschien wat uitstapjes naar Duits en Frans. Is dat jammer? Ja. Maar gelukkig zijn er nog altijd alternatieven, zowel legaal als minder legaal.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
LessRam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:15:
[...]

Vertel?

Als je vanuit een Netflix-perspectief kijkt dan staat er idd veel van hetzelfde op, maar er valt genoeg te ontdekken in de Japanse, Chinese en Koreaanse filmindustrie. Dat beperkt zich echt niet tot slechts een paar genres. Vietnam, Thailand en Cambodja hebben een kleinere filmindustrie, maar ook daar zijn pareltjes gemaakt en dat beperkt zich echt niet alleen tot romantiek en knokfilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
LessRam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:08:
Na een periode van jaren Engelse films, Scandinavische films daarna jaren Spaanse films zitten wij momenteel helemaal "into" de Aziatische films.Momenteel vooral Koreaanse films en series. Erg goed, zeker als je gewent raakt aan dit soort films, humor en cultuur. De verhalen zijn niet heel moeilijk maar wel erg nauwkeurig en diepgaand. Weinig geweld/moord, veel verhaal, drama wat romantiek en een kwinkslag humor (soms tegen het slapstick achtige aan).

Weinig geweld? WUT

Aziatische horror en actiefilms zijn ongeveer de meest geweldadige films die ik ken vooral door het hoge realisme gehalte. Kan menigeen westerse actiefilm nog wel een puntje aan zuigen. De (koreaanse) actie films die ik heb gezien waren echt kei en keihard

Om over films als I Saw The Devil nog maar niet te beginnen

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1