Ik heb een nieuwe rtx 2070 super gekocht en hoopte om te kunnen gamen met hogere fps. Maar met bijvoorbeeld COD Warzone kom ik niet hoog in fps uit en zak ik vaak genoeg tijdens de actie beneden 60 fps. dit is erg vervelend dus ging kijken naar de usage van mijn CPU en GPU. mijn GPU zit vaak niet boven de 30% terwijl mijn CPU op 100% draait, duidelijke signs van CPU bottle-necking. Maar ik heb zitten kijken naar bottleneck calculators en die zeggen dat mijn systeem prima moet lopen met deze componenten. Ik heb geen idee wat er nou aan de hand is. Ik zit nu te denken dat mijn moederbord het probleem is. Ik heb een Asrock A320M-HDV en dacht dat de games misschien de integrated graphics gebruiken van de CPU en daarom geen hoge scores halen. Toen ik in de BIOS wilde gaan kijken naar de GPU settings was er nergens een tabje met wat voor GPU ik draai en om settings aan te passen van de GPU.
Mijn vraag; wat is er nou aan de hand? Heb ik een nieuwe moederbord nodig, zo ja kan mijn ryzen 5 2400g dan nog goed draaien?
Iemand die een ideetje heeft waarom mijn performance zo laag is terwijl sites zeggen dat ze gewoon prima samen moeten kunnen werken.
Mijn vraag; wat is er nou aan de hand? Heb ik een nieuwe moederbord nodig, zo ja kan mijn ryzen 5 2400g dan nog goed draaien?
Iemand die een ideetje heeft waarom mijn performance zo laag is terwijl sites zeggen dat ze gewoon prima samen moeten kunnen werken.