Goedemiddag medetweakers,
Ik heb recentelijk een EVGA X58 moederbord gekocht. Echter het blijkt niet het moederbord wat aangeboden was waardoor de ondersteuning van Xeon CPU's mist.
Nu wil ik graag de bios aanpassen om zo toch te gewenste microcodes in de bios te krijgen en wel gebruik te kunnen maken van de CPU die hier nu ligt niets te doen.
Echter ik loop tegen twee zaken aan.
Waar kan ik de betreffende microcode vinden voor:
Intel Xeon X5676 - socket 1366
Intel Xeon X5680 - socket 1366
Vraag 2:
Wie wil mijn dubblecheck zijn zodra ik de modificatie op de biosrom ga maken?
Ik heb in het verleden wel eerder bios aanpassingen gedaan op oude socket 775 bordjes, dit is ook altijd goed gegaan. Echter via de handleiding die ik hiervoor had gevonden kwam ik ook meteen bij een complete lijst van alle microcodes uit voor socket 775/771 cpu's.
Wat gebruik ik verder aan hardware?
Ik heb recentelijk een EVGA X58 moederbord gekocht. Echter het blijkt niet het moederbord wat aangeboden was waardoor de ondersteuning van Xeon CPU's mist.
Nu wil ik graag de bios aanpassen om zo toch te gewenste microcodes in de bios te krijgen en wel gebruik te kunnen maken van de CPU die hier nu ligt niets te doen.
Echter ik loop tegen twee zaken aan.
- Ten eerste, ik kan om een of andere reden de microcode van de CPU's niet vinden. Mogelijk zoek ik verkeerd, maar na een week speuren op het web zou ik toch verwachten dat ik wel een keer een wat kan vinden.
- Ten tweede, is hier iemand met recente ervaring in het aanpassen van een AMI bios? Ik heb handleidingen gevonden online en ik verwacht dat ik hier wel uit ga komen. Maar aangezien dit bord geen dual bios heeft en ik echt super zou balen als ik het brick, zou een stukje ondersteuning hierin zeker niet onwenselijk zijn.
Waar kan ik de betreffende microcode vinden voor:
Intel Xeon X5676 - socket 1366
Intel Xeon X5680 - socket 1366
Vraag 2:
Wie wil mijn dubblecheck zijn zodra ik de modificatie op de biosrom ga maken?
Ik heb in het verleden wel eerder bios aanpassingen gedaan op oude socket 775 bordjes, dit is ook altijd goed gegaan. Echter via de handleiding die ik hiervoor had gevonden kwam ik ook meteen bij een complete lijst van alle microcodes uit voor socket 775/771 cpu's.
Wat gebruik ik verder aan hardware?
- evga-x58-classified
- Intel i7 920 - socket 1366
- Intel Xeon X5675 - socket 1366
- Intel Xeon X5680 - socket 1366
- Kingston HyperX DDR3 4GB - 1600 Mhz
[Voor 3% gewijzigd door KatWeasl op 21-11-2020 16:20. Reden: Het juiste moederbord wat ik bezit heb is gelinkt in de post.]