Ik heb een 50+ auto waarvan de APK net is verlopen (begin november). Nu lees ik overal dat ik dan 2 maanden heb om alsnog een APK te krijgen, RDW beboet dan niet.
Twee maanden na begin november betekent begin januari.
Per 1 januari vervalt de APK plicht voor 50+ auto's.
Auto staat gestald, niet openbare weg. Ik ben niet van plan er de komende maanden mee te gaan rijden.
Wat gebeurt er als ik niks doe?
Ik zou denken dat de RDW begin januari uit gewoonte / geautomatiseerd mij een boete stuurt vanwege het niet APK hebben. Of zouden ze zo slim zijn om te beseffen dat dan mijn auto niet meer APK plichtig is en een boete niet meer van toepassing is?
Ik twijfel of ik die gok moet nemen, heb geen zin in een boete van €160 (dacht ik).
Twee maanden na begin november betekent begin januari.
Per 1 januari vervalt de APK plicht voor 50+ auto's.
Auto staat gestald, niet openbare weg. Ik ben niet van plan er de komende maanden mee te gaan rijden.
Wat gebeurt er als ik niks doe?
Ik zou denken dat de RDW begin januari uit gewoonte / geautomatiseerd mij een boete stuurt vanwege het niet APK hebben. Of zouden ze zo slim zijn om te beseffen dat dan mijn auto niet meer APK plichtig is en een boete niet meer van toepassing is?
Ik twijfel of ik die gok moet nemen, heb geen zin in een boete van €160 (dacht ik).