Remote Desktop toegang zonder port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hoi,
Ik heb een iMac aangeschaft en deze op kantoor gezet.
Nu was ik in de veronderstelling dat, wanneer je 90€ betaalt voor Apple's eigen Remote Desktop App, dat ik daarmee remote access kon krijgen ;-)

Alleen heb ik mij daar volgens mij in vergist.

Waar ik naar op zoek ben, is een manier om mijn iMac op kantoor te kunnen besturen vanaf mijn MacBook vanuit huis.

Problemen waar ik sowieso tegenaan ga lopen: port-forwarding op kantooradres niet mogelijk, want die router is dichtgetimmerd.

Nu dacht ik er aan om bijv. NordVPN aan te schaffen en de iMac altijd met VPN te connecten, maar ik weet eigenlijk niet of NordVPN daar voor bedoeld is :')

Wat ik op kantoor heb staan, is tevens een Synology NAS waar een VPN-server op geïnstalleerd kan worden, maar ook hier weer.. heb je weinig aan (denk ik), omdat ik geen Porten kan forwarden.

Wie kan mij helpen om mijn iMac remote te kunnen besturen? En daarbij is TeamViewer uiteraard geen optie, want de insteek is dat ik vanuit huis op m'n iMac kan werken wanneer nood aan de man is.

x

Beste antwoord (via repsaj op 23-11-2020 13:24)

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:21
https://jumpdesktop.com/

Gebruik ik al jaren, misschien heb je er wat aan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoezo is teamviewer of Anydesk geen optie?
Evt. kun je Hamachi proberen: https://www.vpn.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik zou eerst contact opnemen met de systeembeheerder. Er is een goede reden dat de router is dichtgetimmerd, en met de juiste casus is er vast wel een manier om portforwarding aan te zetten (of een andere oplossing voor remote acces). Het omzeilen van een beveiliging voor remote access vergroot alleen maar de kans dat ongewensten ook toegang tot het bedrijfsnetwerk kunnen krijgen, zeker als je niet weet waar je mee bezig bent.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Router is niet open te zetten. Dat is een feit en niets tegen te doen. Vandaar dat ik een oplossing zoek hier op het forum. ;-) @Daedalus

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
repsaj schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:34:
Router is niet open te zetten. Dat is een feit en niets tegen te doen. Vandaar dat ik een oplossing zoek hier op het forum. ;-) @Daedalus
Dan had je sowieso de rdp app niet hoeven kopen. Daarvoor zal er echt wel een poort open moeten gezet worden.

Ook vpn gaat dit niet fixen ook een poort nodig. Ik denk dat je aangewezen bent op inderdaad TeamViewer of anydesk

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Dus niemand weet een tweak? 🤯

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBPMW
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 10:25
Een relay service kan doen wat jij zoekt. Ik weet niet of er software waarmee je dat makkelijk kan instellen. Zoek eens op Remote Desktop relay.

Kan je meer info geven over de kantoor omgeving? Wie is er verantwoordelijk voor het beheer? Met meer informatie kunnen wij beter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zal een remote access VPN moeten gebruiken om niet direct een poort naar je Mac op kantoor open te zetten. Dat is inderdaad niet zo'n oplossing als Nordvpn, die is daar niet voor bedoeld. Ik doel op een directe tunnel naar je bedrijfsnetwerk met L2TP of OpenVPN. Moet je systeembeheerder wel toestaan.

Het enige alternatief is een verbinding die een standaardpoort gebruikt die altijd open is, zoals 80 of 443, o.a. Teamviewer maakt daar gebruik van.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ook zonder portforward zijn er in principe technisch mogelijkheden om dit te doen. Ik ken de situatie echter niet in detail, en dat maakt me in deze wat voorzichtig met het geven van tips. Als het namelijk om een bedrijfsnetwerk gaat waar je niet de eigenaar van bent roep je potentieel een hele berg ellende over je af. Sowieso zou je deze case dan met de relevante IT afdeling/persoon moeten bespreken, en niet met ons ;)

Immers, afhankelijk van de exacte situatie komt dit topic neer op 'hoe breng ik een backdoor aan in ons bedrijfsnetwerk?'. Dus misschien is het handig als je wat meer context schetst. Denk aan:

- wie is eigenaar van het netwerk op kantoor? Is het je werkgever, heb je een eigen zaak in een kantoor-verzamelpand, etc.
- wie is eigenaar van de router? Ik kan 'kantoor' en 'de router zit dichtgetimmerd' niet zo goed met elkaar rijmen, dus dat wil ik graag begrijpen ;)

Houd overigens in het achterhoofd dat elke oplossing die je potentieel kan krijgen voor jouw specifieke uitdaging per definitie een security risico is voor het netwerk waarin de iMac zich bevindt. Hoe groot dat risico is hangt af van het netwerk en de gekozen oplossing.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Whieee Ik ben zelf eigenaar van het bedrijf, maar internet verbinding is een gedeelde met een verdieping in bedrijfsverzamelgebouw en eigen verbinding aanvragen is niet mogelijk . En qua verdere context; ik heb eigen dedicated servers in datacenters, maar daarin wordt alles natuurlijk middels routers en portforwarding en VPN gedaan. Dus ik weet hoe het moet, maar kan me niet bedenken hoe het in mijn huidige situatie moet.

[ Voor 55% gewijzigd door repsaj op 22-11-2020 21:07 ]

x

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:21
https://jumpdesktop.com/

Gebruik ik al jaren, misschien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!